Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد امجدی ، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان گفت: در جشنواره فیلم رشد قرار است ۵۴ عنوان فیلم‌های ایرانی و خارجی با موضوعات علمی، آموزشی، پژوهشی و اجتماعی در ۳۶ مرکز آموزشی برای دانش آموزان به نمایش دربیاد.

او، با بیان اینکه نمایش این فیلم‌ها رایگان است، افزود: دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند تا ۲۴ آذر ماه در این جشنواره شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دختر و پسر، مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.

امجدی، با بیان اینکه نمایش این فیلم‌ها در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، افزود: بر این اساس همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران موظف شدند تا با در اختیار گذاشتن مساجد روستایی، کتابخانه‌های شهری، مراکز کانون‌های پرورش فکری و سالن‌های اداره ارشاد منتخب، زمینه اکران فیلم‌ها را برای دانش آموزان شهری و روستایی فراهم کنند.

او ، به تاثیر شگرف زبان هنر در انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: هنر هفتم می‌تواند با جذب مخاطب، نقش مهمی در فرهنگ سازی و ساختن جامعه‌ای سالم و با نشاط داشته باشد.

همچنین، صفری ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، در آیین افتتاحیه این جشنواره که در سالن اجتماعات محنای مدرسه بعثت ناحیه رشت برگزار شد، از رشد ۵۰ درصدی اکران فیلم در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت خبر داد و گفت: هدف گذاری پخش فیلم در ۳۰۰ مدرسه ناحیه یک است که نسبت به پارسال ۵۰ درصد رشد داشتیم.

او افزود: فیلم‌ها در ۴ گروه سنی ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان فیلم‌های ارائه شده خارجی، و ایرانی انتخاب شده اند و تا ۲۴ آذرماه این فیلم‌ها اکران می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، با بیان اینکه رویکرد تربیتی- آموزشی، اساس نمایش فیلم رشد است،گفت: یکی از دستاورد‌های مقوله فیلم رشد این است که بتوانیم چرخ آموزش و پرورش را پویاتر و شادابی و نشاط را مدارس به ارمغان آوریم.

صفری تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار دانش آموز در مدارس ناحیه یک رشت مشغول به تحصیل هستند.

محبوب بشری، یکی از هنرمندان استان، داور و منتقد جشنواره هم گفت: ساخت فیلم و پویا نمایی بسیار مهم و حساس است و باید با الگو گرفتن از واقعیت‌های جامعه، بتوانیم بر اساس سلایق جامعه هدف، فیلم‌های جذاب و در عین حال آموزنده بسازیم.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف