Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@17:40:28 GMT

کشف ذخایر عظیم گاز در سواحل موریتانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۵۳۶

کشف ذخایر عظیم گاز در سواحل موریتانی

خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) از "نواکشوت" گزارش داد که "اندرو اینگیلیس" مدیر اجرایی شرکت کاسموس این میدان گاز طبیعی را بزرگترین ذخیره گازی هیدروکربنی زیر دریایی در دنیا معرفی کرد و گفت که میدان گازی "اُکرا-1" مستقر در آب های سرزمینی موریتانی به قدری غنی است که به تدریج می رود همراه با میادین گازی کشور همسایه سنگال به گسترده ترین میدان گازی جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت و گو با رویترز گفت که شرکتش با آغاز بهره برداری از این میدان گازی، قصد دارد تا پایان امسال (کمتر از یک ماه) بخش هایی از سهام خود را در بازارهای انرژی جهان به فروش برساند تا از این طریق عادیات آن به مردم موریتانی و سنگال باز گردد.

اینگیلیس در این خصوص افزود: به همین منظور به مشتریان خود یک ماه فرصت داده ایم تا با بررسی ابعاد اقتصادی این میدان گازی در اوایل سال میلادی پیش رو (2020 که از 11 دی ماه آغاز می شود) زمینه را برای مشارکت در بهره برداری از این بزرگترین میدان گازی زیر دریایی جهان فراهم آورند.

وی حجم گاز میدان "اُکرا-1" را برابر 8،9 میلیارد بشکه نفت ارزیابی کرد و گفت که بعد از آنکه شرکت ایتالیایی "اینی" موفق شد میدان گازی "ظهر" در آب های مصر را کشف کند، این میدان گازی بزرگترین ذخیره هیدرو کربنی جهان خواهد بود که تولیداتش به زودی وارد بازار انرژی جهان خواهد شد.

مدیر اجرایی کاسموس اضافه کرد که اهمیت این میدان گازی در بازار انرژی جهان به قدری است که تا کنون سرمایه گذاران زیادی را از بخش انرژی از جمله شرکت انگلیسی "بریتیش پترولیوم" و "وودساید" استرالیا را جلب کرده تا به تدریج بتواند سهم خود را در بازارهای جهانی ایفا کند.

به گزارش هفته گذشته خبرگزاری "بلومبرگ" آمریکا، در ژانویه 2015 (دی 1395) بود که شرکت آمریکائی کاسموس انرژی اعلام کرد، به وسیله چاه اکتشافی اش موسوم به "گوئمبو-1-Guembeul-۱" در سواحل سنگال و موریتانی، بزرگترین میدان گازی در غرب آفریقا را کشف کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده بود که با تجهیزات کاملی که در اختیار دارد، با ایجاد حفاری در عمق بیش از ۵۰۰۰ متر می تواند در دو مخزن با کیفیت عالی گاز خالص را استخراج کند که به نظر می رسد یک واحد عظیم توده گاز در جهان باشد.

در ۱۶ مارس همان سال (27 اسفند 1395) بود که پس از حفاری های بیشتری که شرکت کاسموس در این منطقه انجام داد، چهارمین اکتشاف گاز دریائی قابل توجه خود را اعلام عمومی کرد.

"توماس گلمبسکی" نایب رئیس بخش ارتباطات شرکت کاسموس انرژی چندی پیش در این باره به خبرگزاری رویترز گفته بود: طبق ارزیابی که از چاه دریائی موریتانی به نام "اهمییم-2 - Ahmeyim-۲" داشته، مقدار قابل توجهی گاز کشف شد و موفقیت های قبلی این شرکت در این رابطه ثابت می کند که در این منطقه منابع کافی در زمینه توسعه گاز طبیعی در مقیاس جهانی وجود دارد.

با این حال شرکت کاسموس اولین شرکتی نیست که در منطقه اقدام به حفاری و اکتشاف نفت و گاز کرده است، زیرا دو سال قبل نیز شرکت انگلیسی "کَرِن انرژی" در رابطه با استخراج نفت سنگال خبرهای خوبی را منتشر کرده بود .

بدون شک میدان های نفت و گاز در این منطقه استعداد زیادی دارد و حتی با وجود پائین آمدن بهای نفت این احتمال وجود دارد که بعد از این نتایج امیدوار کننده شرکت های بین المللی بیشتری به سمت آبهای غرب آفریقا سرازیر شوند.

این مسئله نه فقط برای موریتانی و سنگال بلکه شاید برای کل منطقه غرب آفریقا تغییر رویه عمده ای باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گاز موریتانی سواحل موریتانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی