Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 این سیاستمدار لهستانی این تصویر که وی را با این ژست عجیب پشت سر ترامپ نشان می دهد به همراه زیرنویسی با این مضمون در توئیتر به اشتراک گذاشته است: «با وجود آشفتگی فصلی، روابط دوستانه ترانس آتلانتیک باید پایدار باقی بماند.»

به گزارش تارنمای انگلیسی اکسپرس، این تصویر در بحبوحه اختلافات آمریکا و اروپا بر سر مسائل مختلفی از جمله تعرفه ها و اختلافات ناتو و آمریکا بر سر مسائل بودجه دفاعی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کاربران به این تصویر واکنش نشان داده اند و آن را به مواضع ترامپ در قبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا مواضع روسیه ربط داده اند. ترامپ «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس را به خروج از این اتحادیه تشویق کرده است. یک کاربر ظاهرا در اشاره به این موضوع نوشت: این همان رفتار سلاح های پوتین است.

فرد دیگری به زبان لهستانی اظهار کرد: من درک می کنم که شلیک کردن ممکن است اتفاق خوش یمنی نباشد اما این عکس عمدا به اشتراک گذاشته شده است. خوب است که سرنوشت جهان در دست افراد جدی و مسئولیت پذیر است.

یک کاربر آمریکایی هم از توسک پرسیده است: آیا رئیس جمهور ما را تهدید می کنید؟

این پست به دنبال لو رفتن ویدئویی که نشان می دهد «جاستین ترودو» در حال مسخره کردن ترامپ در اجلاس سران ناتو است، منتشر شده است.

ترامپ بعد از مطلع شدن از این ویدئو ، ترودو را «فردی دورو» توصیف کرد.

توسک در دوران ریاست شورای اروپا گفته بود ترامپ یکی از بزرگترین چالش های اتحادیه اروپا است زیرا آرزوی فروپاشی این اتحادیه را دارد و مصمم به تضعیف این نهاد است.

این مقام اروپایی چند روز پیش ریاست شورای اروپا را به «شارل میشل» بلژیکی تحویل داد.

توسک بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ میلادی نخست وزیر لهستان بود. اعضای اتحادیه اروپا سال ۱۳۹۳ در نشست خود در بروکسل توسک را به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب کردند. وی در اسفند سال ۱۳۹۵ در سمت خود ابقا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دونالد توسک ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • اعتراف عجیب چهره جنجالی مجلس خبرساز شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد