Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینكه ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای صنعت ICT ضروری است،‌ گفت: نیاز است برای حضور موثر و اثرگذار در فضای کسب و کار، قوانین و مقررات و ضوابط حاکم بر فضای فناوری و اطلاعات کشور و استان به سمت کار تشکلی حرکت کرده و فعالیت‌ها این بخش را ساماندهی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس امروز، 17 آذرماه در جلسه این كمیسیون با اشاره به نحوه فعالیت در فضای فناوری، اطلاعات و ارتباطات گفت: ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات برای رفع نیازهای صنعت ICT ضروری است.
وی بیان کرد: در حال حاضر در فضای فناوری و اطلاعات کار تشکلی مفهوم نیست و حال و هوای حاکم در این فضا مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه در جوامع آزاد و دانشجویی است.
راهدار افزود: نیاز است برای حضور موثر و اثرگذار در فضای کسب و کار، قوانین و مقررات و ضوابط حاکم بر فضای فناوری و اطلاعات کشور و استان به سمت کار تشکلی حرکت کرده و فعالیت‌ها این بخش را ساماندهی کنیم.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس بیان كرد: جهان امروز در حال تجربه تغییرات بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی است که این تغییرات منحصر به تعداد کاربران، تجهیزات و حجم اطلاعات بیشتر نیست بلکه بخشی ناشی از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های مربوط به این حوزه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کمیته‌ها و کارگروه‌های زیر مجموعه این کمیسیون جلسات کارشناسی متعددی پیرامون پیرامون پایش فضای کسب و کار در حوزه ICT و استخراج رمز ارزها و توسعه پایش فضای کسب و کار با همراهی جوامع آزاد برگزار شده است.
راهدار با بررسی آئین نامه صدور مجوز استخراج رمز ارزها ادامه داد: این آیین‌نامه را با حضور فعالان حضور رمز ارزها در استان بررسی کردیم و در این زمینه پیشنهاداتی را از سوی اتاق بازرگانی فارس برای اتاق ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده و ارسال کرده‌ایم.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس اظهار كرد بر اساس دستورالعمل صدور جواز تأسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز آن‌ها کمتر از 250 کیلو وات باشد ممنوع اعلام شده است لذا با توجه به ظرفیت اسمی دستگاه‌ها و ارز استخراجی، صرفا قابلیت طرح جهت بیت کویین را داشته و در مورد رمز ارزهای دیگر قابلیت بحث ندارد.
وی بیان کرد: تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری برق کشور و یا تولید برق به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدیدپذیر، CHP، نیروگاه خصوصی و غیره مشخص شده است که در این زمینه پیشنهاد ما این است که اصلاح تعرفه تامین انرژی، CHP نیز در دستورالعمل و صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز لحاظ شود.
راهدار افزود: پیرامون صدور جواز تاسیس در محل استیجاری لزوم ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر استاد رسمی برای واحدهای خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان شده است که شفافیت این بند از دستورالعمل پیشنهاد شده است.
وی گفت: همچنین با توجه به ممنوعیت فعالیت در واحدهای تولیدی و واحدهایی که به بیشتر از سه سال از عدم فعالیت آن‌ها نگذشته است، پیشنهاد شده استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی نیز مدنظر قرار داده شود و صدور یا اصلاح مجوز برای این واحدها ممنوع نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد يلدا راهدار فناوري اطلاعات فضاي كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی