Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@00:45:42 GMT

تکرار ادعاهای الجبیر علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۸۳۷

 عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه العربیه ایران را اولین کشور حامی تروریسم خواند و گفت: این مساله‌ای است که ما از سال‌ها پیش بر آن تاکید می‌کردیم.

اخبار سیاسی- وی  در حاشیه کنفرانس میدترانه‌ای که در پایتخت ایتالیا برگزار شد دلیل وضع تحریم‌ها از سوی جامعه بین‌المللی علیه ایران را حمایت از تروریسم خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سعودی با طرح ادعاهایی بی اساس و تکراری مدعی شد که ایران اقدامات تخریبی در کشورهای مختلف انجام می‌دهد و به گروه‌های تروریستی موشک بالستیک می‌دهد تا به شهرها و روستاها حمله کنند.

عادل الجبیر در سخنرانی خود در این کنفرانس نیز همین ادعاها را مطرح کرده بود.

 ادعاهای  جبیر در حالی مطرح است که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و مقامات کشورمان از جمله محمد جواد ظریف بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان شده‌اند.

این عربستان است که بیش از 5 سال زنان و کودکان بی گناه یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و تمام توافقات مبنی بر برقراری آتش بس را نقض می کند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران عادل الجبیر ظریف عربستان ایران موشک بالستیک عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد

به گزارش جماران؛ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

ایلنا به نقل از دویچه وله نوشت: «رافائل گروسی»‌، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد که ایران «هفته‌ها به جای ماه‌ها» با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد.

وی افزود: «اما این بدان معنا نیست که ایران در آن فاصله زمانی سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت».

گروسی در مصاحبه با دویچه وله گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

وی همچنین مدعی شد که اهداف ایران در برنامه هسته‌ای خود «موضوع حدس و گمان» است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای، گفت: «حمله به تأسیسات هسته‌ای ممنوع است.»

گروسی گفت: «مسئله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران. زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

دیگر خبرها

  • ادعای بی‌اساس گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار شد
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • (ویدئو) بازداشت فردی که در هواپیمای مسافربری نماز خواند