Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@16:33:04 GMT

بودجه فرهنگ عمومی کشور هم آب رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۸۹۴

بودجه فرهنگ عمومی کشور هم آب رفت

برای فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه ارتقای فرهنگ عمومی» ذیل حمایت از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی رقمی حدود ۱۹۰.۱۶۰ میلیون ریال بودجه تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، صبح امروز (یکشنبه ۱۷ آذر ماه) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا بودجه فرهنگ عمومی کشور که ذیل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است. این آیتم رقمی حدود ۱۹۰.۱۶۰ میلیون ریال را به خود اختصاص داده است که نسبت به مورد مشابه امسال با کاهش روبرو شده است. این در حالی که بودجه فرهنگ عمومی کشور در سال ۹۸، ۲۰۱.۰۰۰ میلیون ریال بوده است.

امسال برای بودجه فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه راهبردی ارتقای فرهنگ عمومی» مواردی نظیر حمایت از آثار هنری و فرهنگی مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی، حمایت از اجرای مصوبات فرهنگ عمومی، حمایت از ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در رویدادهای فرهنگی و هنری و در نهایت حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

با این وجود در برنامه بودجه سال آتی، فرهنگ عمومی با عنوان «برنامه ارتقای فرهنگ عمومی» در ذیل حمایت از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی با ردیف بودجه ۱۳۰.۰۰۰ میلیون ریال و حمایت از فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با ردیف بودجه ۶۰.۱۶۰ میلیون ریال  تعریف شده است.   

بنابراین حمایت از آثار هنری و فرهنگی مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در رویدادهای فرهنگی و هنری در بودجه سال ۹۹ جایی نخواهند داشت.

به گزارش فارس، فرهنگ عمومی شبکه بهم تنیده‌، قدرتمند و مؤثر از دانش‌ها، گرایش‌ها و منش‌های عمومی جامعه است که در عین ابهام و نامریی بودن، وجود و حضورش در جامعه احساس می‌شود و با قدرت خویش در سرتاسر زندگی، ما را تابع خود می‌سازد. حوزه‌های زندگی انسان شامل حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. حوزه فرهنگ خود شامل حوزه فرهنگ تخصصی یا آموزش و حوزه فرهنگ عمومی است. حوزه فرهنگ عمومی شامل ۳ بخش اطلاعات (دانش‌های عمومی)،‌ گرایش‌ها (عواطف عمومی)،‌ رفتارها (‌منش‌های عمومی) است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روحانی مجلس شورای اسلامی فرهنگ لایحه بودجه فرهنگ عمومی اقتصاد مقاومتی دانش گرایش سبک زندگی ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدجمال سجادی پور در اولین جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندی این شهرستان گفت: اجرای دستورالعمل‌های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی میبد از نظر پیشرفت عملیاتی شدن وضعیت خوبی ندارد.

سجادی پور با بیان اینکه اجرای مصوبات باید دغدغه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط باشد و نسبت به اقدامات تعیین شده پاسخگو باشند افزود: ما مردم خوب و کسبه خوش انصافی داریم و باید به عنوان مسئول، مطالبه گری و اجرای مصوبات برای تسهیل عبور و مرور سالمندان در سطح شهر و مکان‌های عمومی را جدی بگیریم. 

فرماندار میبد با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در این خصوص گفت: مسئولان و اعضای ستاد باید با برگزاری کمیته‌های تخصصی نسبت به عملی شدن وظایف تعیین شده، ارائه راهکار و گزارش عملکرد داشته باشند. 

سجادی پور بررسی قوانین و مقررات در حوزه‌های گوناگون را ضروری خواند و گفت: با بررسی قوانین می‌توان از مجوز‌های قانونی برای استفاده در پیشبرد امور یا از ابزار‌های بازدارنده در مواجهه با تخلفاتی مانند سد معبراستفاده کرد. 

سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد و دبیر ستاد پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندی میبد هم گفت: مقرر شده بود مناسب سازی رمپ ورودی و سرویس‌های بهداشتی ۲۰ مسجد توسط اداره‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه شهرستان در دستور کار قرار گیرد. 

فلاح فرهنگ سازی مناسب‌سازی از سوی آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و مناسب سازی فضا‌های عمومی پیاده رو‌ها و پارک‌ها و فضای سبز توسط شهرداری را از مصوبه‌های دیگر نشست‌های قبل عنوان کرد و افزود: ۱۲ درصد جمعیت شهرستان بالای ۶۰ سال هستند و سالمند تلقی می‌شود که به مناسب سازی نیاز دارند.

در این نشست موضوعاتی از جمله عدم مناسب سازی داروخانه‌ها، لزوم نظارت بر ساخت و ساز‌های مکان‌های عمومی برای رعایت موارد مرتبط به مناسب سازی، عدم مناسب سازی سرویس بهداشتی بعضی از مساجد و امامزاده‌ها، لزوم اراده جمعی برای مناسب سازی جهت سهولت تردد سالمندان مطرح شد. 

در این جلسه مقرر شد با جدیت بیشتر رفع مشکلات مناسب سازی و سد معبر مرتبط به میوه فروشی‌ها، بنگاه‌های اتومبیل و تعمیرات اتومبیل از سوی شهرداری و مناسب سازی داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها ازسوی مسئولان مربوطه پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • دولت با تسهیل و تقویت تولید در عرصه تحقق شعار سال گام بردارد
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • وزیر فرهنگ: از طرح‌های کاربردی درحوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند