Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ پروژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جلفا، 8 پروژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، استاندار آذربایجان شرقی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، گروه دیاموند آریا شیمی ارس، تولید کننده انواع مایع پاک کننده چربی، شیشه پاک کن صنعتی و خانگی با سرمایه گذاری 298 میلیارد ریال و اشتغال 50 نفر راه اندازی شد.

این کارخانه که تحت لیسانس آلمان فعالیت می‌کند، از 2 میلیون تن نیاز کشور، 22000 تن را به سهم خود تولید کرده و 9 نوع محصول را تولید می کند. در فاز اول 80 درصد مواد اولیه تولیدات این کارخانه از داخل کشور تامین می شود و در آینده به 90 درصد می رسد تا خودکفایی این حوزه افزایش یابد.

افتتاح ساختمان زیبای جام جهانی 2022 در قطر + عکسانتظارها برای افتتاح استادیوم 15 هزار نفری زنجان 15 ساله می‌شود!فاز نخست تقاطع فردوسی قم تا پایان سال افتتاح می‌شودنوزدهمین خانه احزاب کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد

کارخانه طراحی و دیزاین انواع ظروف چینی و آرکوپال آشپزخانه با سرمایه گذاری 319 میلیارد ریالی و خروجی 5400 تن در سال و اشتغال 14 نفر به بهره برداری رسید.

کارخانه اترک انرژی گستر ارس هم از پروژه های مورد افتتاح بود که تولید کننده رله و حفاظت های الکتریکی برای صنایع نفت، گاز، نیروگاه، صنایع سنگین، ریلی و... است که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود. این واحد سالانه 2000 دستگاه را برای ایران و 6000 دستگاه را  برای صادرات تولید خواهد کرد.

کشتارگاه آرمان ارس هم با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریالی، فاز اول تولید گوشت و فرآورده‌های صنعتی گوشت آغاز به کار کرد که در کمتر از یکسال آماده بهره برداری شد. این مجتمع روزانه 1000 راس دام سبک و 100 راس دام سنگین کشتار خواهد کرد که در فاز اول 100 نفر اشتغال خواهد داشت.

فاز دوم هم امروز کلنگ زنی شد و تا 6 ماه آینده بدون استفاده از تسهیلات برای تولید سوسیس و کالباس و فرآورده‌های گوشتی راه‌اندازی می‌شود که در مجموع سه فاز برای 250 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

دو گلخانه سبز طیف ارس و آذر تک درخت ارس هم به بهره برداری رسید که اشتغال 24 نفری برای تولید گوجه گلخانه‌ای خواهد داشت.

هتل آپارتمان گیلبرتون هم به عنوان یک طرح گردشگری مورد بهره برداری قرار گرفت که 70 میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

بازدید از طرح بزرگترین گلخانه ایران و آغاز برداشت محصول از فاز جدید 50 هکتاری آذر تارلا امیر آخرین برنامه امروز بانک، استاندار و هیئت همراه بود.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    این برنامه ها   از ساعت ۲۱ الی ۲۳ شب در شهرهای ماکو، شوط و پلدشت بطور همزمان با اجرای مسابقه برای کودکان و بزرگسالان، اجرای موسیقی های سنتی و محلی،‌ برگزاری استنداپ کمدی و تئاتر  برگزار شد.
از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ تا ۵ فروردین حضور مسافران نوروزی در این منطقه و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری چشمگیر بوده و به اذعان مسئولین نسبت به سال های گذشته رشد داشته اشت.

منطقه آزاد ماکو از مناطق گردشگر پذیر کشور است که با فرهنگ، تاریخ، طبیعت و هنر خود چشم های زیادی را خیره کرده و در ایام نوروز مسافران و مهمانان را برای داشتن لحظه آرامش در سفر بسوی خود فرا می خواند.
همه ساله مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور مقصد سفر نوروزی شان منطقه آزاد ماکو است و با حضور در این منطقه از جلوه های طبیعی، جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی آن لذت می برند.
مجموعه های تاریخی و گردشگری، زیبایی های طبیعی و کوه های سر به فلک کشیده، آبشارها و چشمه های خروشان، ماکو را به منطقه ای جذاب و دیدنی تبدیل کرده و بازدید از این جاذبه های گردشگری و تاریخی، خاطره ای خوش را برای آنها به همراه دارد.

 

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲