Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@19:13:05 GMT

«مبادی سواد بصری» به چاپ پنجاه‌وچهارم رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۳۹۴۶

«مبادی سواد بصری» به چاپ پنجاه‌وچهارم رسید

کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته دونیس اِ. داندیس به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ پنجاه و چهارم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته دونیس اِ. داندیس با ترجمه مسعود سپهر به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ پنجاه و چهارم رسیده است.

 

این‌کتاب راهنمای مقدماتی دانشجویان رشته طراحی و نیز کسانی است که می‌خواهند در جهانی که بسیاری از انواع اخبار و اطلاعات از راه‌هایی غیر از گفتار و نوشتار عرضه می‌شود، فهم درستی از پیام‌های بصری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش مؤلف در این‌اثر، ارائه نکات عملی در قالب توضیح و مثال و تمرین‌ است. اما از طرح مسائل نظری هم اجتناب نشده است.

 

دونیس اِ. داندیس در مباحث نظری به قیاس منطقی میان دو شیوه عمده ارتباطی میان انسان‌ها یعنی «کلام» و «تصویر» پرداخته است. همچنین به این‌مساله پرداخته که برای خلق اثر هنری غیر از ذوق نیاز به تفکری منضبط و رعایت اصول و فنونی معین است و برای باز کردن این مبحث، ۵ فصل از ۹ فصل کتاب را به نکات برجسته «دستور زبان بصری» اختصاص داده است.

 

موضوع ارتباط میان کلیه رشته‌های مختلف هنرهای بصری بحث نظری دیگر او در این‌کتاب است. این‌مولف همچنین در فصلی مستقل، چگونگی پیدایش و برآمدن «سبک» بیان و ۵ سبک عمده در هنر را معرفی کرده است. در فصلی دیگر هم برخی جوانب عام تک‌تک رشته‌های مهم هنرهای بصری را شرح داده است.

 

چاپ پنجاه و چهارم این‌کتاب با ۲۵۲ صفحه، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات وزارت کشور فعالیت های مسجدی کانون های مساجد انتشارات سروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: امسال تعهد اشتغال در استان، ۴۴ هزار و ۲۲۲ نفر است و پارسال تعهدات اشتغال استان، ۴۲ هزار و ۵۹ نفر بود که اشتغال ۵۱ هزار و ۳۳۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از آغاز بکار دولت سیزدهم در هشت فصل بجز زمستان ۱۴۰۱، همواره تک رقمی بوده، افزود: نرخ بیکاری در زمستان پارسال، ۷.۶ درصد بود.

دهقانی با بیان اینکه از بین شاغلان ثبت شده در سامانه رصد، ۷۴ درصد مردان و ۲۶ درصد زنان هستند، اضافه کرد: ۲۲ درصد از اشتغال ایجادی مربوط به بخش صنعت، ۲۳ درصد کشاورزی و ۵۵ درصد مربوط به بخش خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، ادامه داد: از ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار استانی حدود ۱۰۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان، حدود ۹۰ درصد تاکنون جذب شده است.

دهقانی همچنین در خصوص سطح سواد استان هم افزود: ۲ هزار و ۳۷۷ نفر بی‌سواد در استان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صد و پنجاه و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • کذاب‌های جذاب
  • رکورد تاریخی تیم نکونام با رسیدن به امتیاز پنجاه
  • مجسمه؛ از اغتشاش بصری تا زیباسازی شهری
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • سامانه همیار معلم راه اندازی می شود/ ارزشیابی دروس رشته های فنی
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی