Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشرافی گری یکی از اصل‌هایی است که اصلاح‌طلبان بر روی آن تأکید داشته و دارند به‌طوری‌که در صحبت‌های اخیر شکوری دبیر کل حزب اتحاد ملت نیز به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  علی شکوری راد اخیراً در اظهاراتی قابل‌تأمل گفته که اعتراضات اخیر موجب ریزش رأی اصلاح‌طلب‌ها نشده یا اگر شده خیلی کم‌تر از میزانی است که از رأی اصول‌گراها ریزش کرده است، شما می‌دانید اعتراضات معمولاً در حواشی شهرهای بزرگ و در مناطقی که مردم از برخورداری مالی کمتری بهره‌مند هستند اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزوده که اینجاها به‌طور سنتی جاهایی بوده که مردم مناسکی رأی می‌دادند، یعنی همان‌طور که نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند می‌آمدند و رأی می‌دادند، این‌ها الآن آسیب‌دیده‌اند، بنابراین برخلاف دوره‌های قبل که کاهش مشارکت، بیشتر به ضرر اصلاح‌طلب‌ها بود، بعدازاین اعتراضات اخیر در حقیقت کاهش رأی بیشتر در اردوگاه اصولگرایان اتفاق افتاده است.

این اظهارات شکوری راد بیانگر واقعیت‌هایی است که در این مدت اصلاح‌طلبان بر روی آن تکیه داشته‌اند و درواقع محور فعالیت‌های خودشان بوده است.

اشرافی گری یکی از اصل‌هایی است که اصلاح‌طلبان بر روی آن تأکید داشته و دارند به‌طوری‌که در صحبت‌های شکوری نیز به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

سردمدار این تفکر در بین اصلاح‌طلبان را می‌توآن‌هاشمی و کارگزاران دانست که درواقع قائل بر این هستند که باید ازلحاظ مالی به حد بالایی رسید البته این مهم را نه برای عموم مردم بلکه برای خود و اطرافیان خود می‌خواهند.

البته نگاهی به اطرافیان و نزدیکآن‌هاشمی مانند روحانی، نعمت زاده ، نوبخت و .. به‌خوبی خود مؤید این ادعاست.

از سوی دیگر هاشمی خود مروج و پایه‌گذار اشرافی گری در سطح مدیران نیز بود به‌طوری‌که دکتر کوشکی کارشناس مسائل سیاسی دراین‌باره می‌گوید: تفکر هاشمی این‌گونه بود که برای سازندگی باید به کارخانه سیمان، راه، اتوبان، بزرگراه، فولاد، ذوب‌آهن، فولاد آلیاژی، فلان سازی و ... فکر کنی؛ و این تاختن‌ها نیازمند این است که مدیر داشته باشیم؛ و مدیری که از صبح تا شب زحمت می‌کشد باید زندگی‌اش تأمین باشد. این مدیر در دولت به او ماهی ۲۵ هزار تومان می‌دهند، همین مدیر که صبح می‌آید، شب می‌رود و به زن و بچه‌اش هم نمی‌تواند برسد، چقدر زیر امضایش گردش مالی دارد؟ ‌۲ میلیارد تومان هرروز. از آن‌طرف بخش خصوصی به این آقا چقدر می‌دهد؟ ۶۰ هزار تومان. ۷۰ هزار تومان. (این رقم‌ها مال سال ۶۹ است) طبعاً این مدیر نمی‌ماند و از بخش دولتی فرار می‌کند. درحالی‌که ما از مدیر توقع داریم که بسازد و با سرعت‌بالا هم بسازد. ... قرار شد که زندگی این مدیرها تأمین شود. اصلاً نمی‌شود مدیر ۲ میلیون تومان را امضاء کند، ۲ میلیارد تومان را امضاء کند، بعد حقوقش ۲۵ هزار تومان باشد. باید مدیری را که اینجا دارد کار می‌کند تشویق کرد. ما هم می‌آییم حقوقش را بالا می‌بریم. ولی ازلحاظ دولتی که نمی‌شود حقوقش را بالا برد. به او پاداش می‌دهیم.

فشار بر روی مردم و خوشحالی اصطلاح طلبان

از جنبه‌ای دیگری نیز می‌توان به صحبت‌های شکوری نگاه کرد، این‌که این حوادث در مناطق محروم بوده و مردم این مناطق رأی خودشان را در سبد اصلاح‌طلبان نمی‌ریزند نیز نوعی نگاه جناحی و زشتی است که اغلب فعالان سیاسی اصلاح‌طلب دارند.

درواقع شکوری راد از افزایش فشار بر روی مردم استقبال می‌کند چون طرفدار جریان وی نیستند.

این در حالی است که تمامی این اتفاقات در دولتی رخ می‌دهد که اصلاح‌طلبان در سال‌های 92 و 96 تمام‌قد از آن دفاع کردند حتی هاشمی در جمله‌ای معروف بعد از روی کار آمدن حسن روحانی گفت که الآن می‌توانم راحت بمیرم.

هرچند که مرگ هاشمی اجازه نداد که وی نیز به‌مانند خاتمی مزد حمایت‌هایشان از روحانی را در ناکارآمدی‌های تاریخی دولت‌های وی ببیند اما وضعیت کنونی مولود همان حمایت‌های اصلاح‌طلبان است که گریبان مردم را گرفته است.

به‌عنوان‌مثال حجت‌الاسلام حسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری بهمن‌ماه 94  در خصوص اظهارات برخی طرفداران دولت مبنی بر مدیون بودن اصلاح‌طلبان به دولت حسن روحانی، اظهار داشت: اینکه هر کس چه گفته است، باید خودش پاسخگو باشد ولی در شرایط انتخابات همه نیروها و حتی اصول‌گرایان باید به این توجه داشته باشند که به‌صورت یک جبهه واحد عمل کنند تا مردم را دچار تشتت نکنند، چراکه ما به وحدت ملی نیاز داریم.

وی افزود: اینکه برخی بخواهند اصلاح‌طلبان را در پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نادیده بگیرند، چه درآمدن و چه در بقایش، کم‌لطفی می‌کنند. چراکه 14 و 15 میلیونی که به آقای روحانی رأی دادند، در جامعه هستند، ممکن است برخی منفعل شده باشند ولی این افراد نیروی الیت و "به‌دردبخور" جامعه هستند.

درواقع باید گفت وضعیت فعلی کشور مرهون تکرارها و حمایت‌های این جماعت است که اکنون نیز در مدعی هستند که مستضعفان و اقشار کم‌درآمد در مسیر ما نیستند.

باید گفت که مردم چه اقشار مرفه و چه اقشار فرودست جامعه به‌خوبی مسیر اشتباهی که جریان شما برای آن‌ها نشان داد را شناخته‌اند و هرگز اشتباه خود را تکرار نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی تاجیکستان قرار است فردا در خانه خود از تیم ملی عربستان در چهارمین دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پذیرایی کند و این دیدار برای تاجیکستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اردن ۴ امتیازی شده و از دست دادن امتیاز در این دیدار، می‌تواند شرایط را برای ادامه دادن در مقدماتی جام جهانی سخت کند.
گیلا شیکلادزه سرمربی تیم ملی تاجیکستان در نشست خبری خود گفت: برای شکست دادن تیمی به قدرت تیم ملی عربستان باید حداکثر تلاش خود را به کار بگیریم و تمرکز کنیم. علاوه بر بهره بردن از زمین و تماشاگرانی که کنار ما خواهند بود باید تمرکز داشته باشیم.
وی ادامه داد: جزئیات ریز بازی قبلی را آنالیز کردیم و من در مورد آنها هشدار دادم اما تیم ملی عربستان بازیکنانی دارد که می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند.
او با لبخند تاکید کرد: بهانه مانچینی باعث خنده‌ام شد. بسیاری از استادیوم‌ها دارای چمن مصنوعی هستند و حتی اردوی تمرینی آنها در زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شود.
وی در پایان گفته‌های خود افزود: تیمی که شایسته پیروزی است پیروز می‌شود و این بهانه‌ها اتفاق خاصی نیست و تاثیری بر نتیجه ندارد.
تیم ملی تاجیکستان در عربستان برابر شاگردان مانچینی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و این موضوع در این دیدار می‌تواند برای تاجیکستان متفاوت باشد.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • برگزاری مراسم شب های قدر در ۱۴ بقعه متبرکه خراسان شمالی
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • درخواست تیم تهرانی از سازمان لیگ بی‌جواب ماند
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • «پینگ پنگ» اینستاگرامی احساسات و روان مردم توسط دو سلبریتی!
  • جواب سرمربی تاجیکستان به مانچینی: فقط بهانه!