Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:14:24 GMT

علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۰۹۹

علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز نوین در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی درباره سرطان‌های سر و گردن اظهار داشت: سرطان‌های سر و گردن از نظر اپیدمیولوژی در مردان شایع‌تر از زنان است و بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت سرطان‌های سر و گردن در اکثر استان‌ها جزء ۱۰ سرطان شایع در مردان به شمار می‌رود که البته آمار مبتلایان آن کمتر از سرطان روده و معده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استعمال دخانیات و مصرف الکل از جمله عوامل خطر اصلی در بروز سرطان‌های سر و گردن به شمار می‌رود همچنین عوامل شغلی و آلاینده‌های محیطی نیز می‌تواند سبب بروز سرطان‌های سر و گردن شود به طور مثال افرادی که مشاغل خاص دارند و با موادی همچون نیتروزامین، فرمالدهید، عطر و گرد و غبار زیاد در ارتباط هستند احتمال ابتلای آن‌ها بعضی از انواع سرطان‌های سر و گردن بیشتر است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علائم هشدار سرطان‌های سر و گردن گفت این سرطان‌ها طیف وسیعی را شامل می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها سرطان حفره دهان و حنجره در ایران و جهان است.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: سرطان حنجره در افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند بیشتر بروز یافته که علائم آن می‌تواند خشونت صدای پایدار و غیر قابل توجیه باشد که در موارد پیشرفته اعصاب و غدد لنفاوی گردن را نیز درگیر می‌کند.

نوین گفت: تنگی نفس و انسداد راه هوایی و اختلال در بلع از دیگر علائم هشدار سرطان‌حنجره به شمار می‌رود که در صورت بروز هر یک از این موارد افراد باید جهت بررسی به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی در ارتباط با سرطان حفره دهان خاطرنشان کرد: هر توده یا زخمی در مخاط دهان که با گذر زمان بهبود نیابد می‌تواند علائمی از ابتلا به سرطان حفره دهان باشد که معمولاً در ابتدا خود فرد متوجه آن شده و در این موارد لازم است جهت بررسی بیشتر و در صورت نیاز نمونه برداری به پزشک مراجعه شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: افراد باید در صورت مشاهده هرگونه زخم یا توده‌ای که طول کشنده باشد و با گذر زمان بهبود نیابد، لق شدگی یا افتادن بدون توجیه دندان و لمس توده در گردن حتماً به پزشک مراجعه کنند چرا که یکی از عوامل اصلی موفقیت در درمان تشخیص به موقع است.

گفتنی است؛ چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکولوژی ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری در هتل المپیک تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه درمان سرطان‌های مختلف و شایع در آن ارائه خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت انواع سرطان سرطان حنجره علائم سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زرگر رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران از ارائه جدیدترین یافته‌های علمی پژوهشگران در زمینه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان و…، با حضور متخصصان ایرانی و نیز استادان جامعه اورولوژی اروپا که قرار است به صورت ویدئو کنفرانس در این کنگره حضور یابند طی روز‌های ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) خبر داد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اورولوژی ایران متشکل از هفت انجمن علمی تخصصی است، افزود: انجمن یوروآنکولوژی که در زمینه بررسی و تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری و تناسلی به فعالیت می‌پردازد، انجمن اندویورولوژی و لاپاراسکوپی در حوزه جراحی‌های کم تهاجمی اورولوژی و نیز انجمن پیوند کلیه در این کنگره جدیدترین دستاورد‌های خود را ارائه خواهند کرد.

زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت مسئله ناباروری مردان، انجمن آندرولوژی در این حوزه به تحقیق می‌پردازد که جدیدترین دستاورد‌های آن در کنگره امسال جامعه اورولوژی ایران به متخصصان این رشته ارائه می‌شود.

زرگر با اشاره به اینکه بازسازی آسیب‌های سیستم ادراری بر اثر تصادفات و یا به صورت ناهنجاری‌های مادرزادی در حوزه تخصصی انجمن جراحی ترمیمی اورولوژی است، یادآور شد: از آنجا که با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر رشته‌های پزشکی به زیر شاخه‌های تخصصی متعددی تقسیم شده‌اند، اورولوژی اطفال به صورت مستقل و تحت عنوان انجمنی با همین نام شکل گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه اورولوژی زنان و فانکشنال یورولوژی که به مباحثی همچون بی اختیاری ادراری در زنان می‌پردازد در کنار سایر انجمن‌های تخصصی در کنگره امسال جامعه اورولوژی به ارائه جدیدترین دستاورد‌های حوزه‌های مربوط به خود خواهند پرداخت.

به گفته رئیس کمیته اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در چهارمین روز کنگره فیلم‌های آموزشی تکنیک‌های نوین جراحی در حوزه‌های سرطان‌های دستگاه ادراری، پیوند کلیه، ناباروری مردان، دستگاه‌های ادراری زنان و کودکان و…، به متخصصان ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری مسابقه بین رزیدنت‌های رشته اورولوژی همزمان با برپایی کنگره سالانه امسال جامعه اورولوژی ایران خبر داد و اظهار داشت: هدف از برپایی این مسابقه ارتباط دستیاران رشته اورولوژی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با یکدیگر، تسلط به مباحث روز علمی و ایجاد انگیزه در آنان است و در پایان این مسابقه جوایز نقدی و لوح اهدا خواهد شد.

همزمان با برپایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، جدیدترین ابزار‌های حوزه اورولوژی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند
  • مهلت ارسال مقاله به کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان اعلام شد