Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@01:03:40 GMT

مراقب داروی تقلبی آنفلوآنزا باشید

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۱۰۴

مراقب داروی تقلبی آنفلوآنزا باشید

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه اقلام غیرمجاز داروئی در کشورهای همسایه شرقی موجود است، گفت: کارشناسان نگرانند که افراد سودجو این اقلام غیرسالم و خطرناک را به عنوان داروی پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا به صورت قاچاق وارد کشور کرده و با قیمت‌های گزاف به فروش برسانند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا در بیش از ۸۰ درصد موارد یک بیماری خود محدود شونده محسوب می شود، اظهار داشت: از لحاظ تخصصی درمان عفونت های تنفسی ویروسی در افراد معمولی صرفا درمان نگهدارنده شامل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز مصرف داروهای مسکن و ضد تب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داروهای ضد تب و ضد درد نیز همانند گذشته در داروخانه ها موجود است و عموما به عنوان داروهای بدون نسخه در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: داروهای ضد ویروسی بسیار محدود و انگشت شمار هستند، مصرف گسترده این اقلام داروئی علاوه بر آسیب های جسمی منجر به بروز مقاومت جسمی می شود.

وی افزود: چند سال قبل به دنبال شیوع همه گیری آنفلوآنزا در یکی از کشورهای پیشرفته داروی ضد ویروسی به عنوان داروی بدون نسخه در داروخانه ها عرضه شد که با توجه به مشاهده عوارض شدید ناشی از آن، بلافاصله این شیوه عرضه داروی ضد ویروسی منسوخ شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مادران باردار، افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی مانند ایدز، بیماران مزمن تنفسی، قلبی، کلیوی و کسانی که به دنبال دریافت اندام های اهدائی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را دریافت می کنند جزو گروه های در معرض خطر قرار دارند و با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است داروهای مورد نیاز این افراد بدون هیچ محدودیتی در بیمارستان های محل بستری این افراد موجود است.

دکتر هاشمی‌شهری بیان کرد: به منظور رفاه حال بیماران و برای توزیع داروی ضد ویروسی مورد نیاز بیمارانی که به تشخیص متخصصان عفونی و یا فوق تخصص عفونی کودکان نیاز به بستری ندارند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی گفت: توزیع این دارو به سه داروخانه منتخب در شهرهای زاهدان، سراوان و خاش محول شده است و از مجموعه معاونت غذا و داوری دانشگاه خواسته شد تا با جدیت بر فرایند اجرای پروتکل تجویز و فروش این دارو نظارت لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا آنفلوآنزای فصلی هر سال همگام با فصل پاییز با سرد شدن هوا شیوع می‌یابد و چیز جدیدی نیست اما امسال زودتر از هر سال و در مهر ماه آغاز شد و از سوی دیگر سویه غالب آن مهاجم تر و از نوع H۱N۱ بوده است که شدت و مرگ و میر بیشتری دارد.

بر اساس آمارهای موجود امسال تاکنون این بیماری جان هفت نفر را در محدوده دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر گرفته است که بر اساس اعلام پزشکان بسیاری از این افراد دارای بیماری زمینه ای بودند.

برای مهار بیماری آنفلوانزا در سیستان و بلوچستان همه امکانات بیمارستانی و درمانگاهی شهرستان های این استان بسیج شده است به طوری که علاوه بر آمادگی کامل در پذیرش بیماران، اطلاع رسانی به عموم مردم درباره پیشگیری و مراقبت های لازم در طول سیر بیماری انجام شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داروی تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۵ شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات به خاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی داشته باشند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین است پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

کد خبر 6081650

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲