Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، گروه موسوم به «خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه»  روز یکشنبه از تصمیم خود برای آزادی دسته جدیدی از عناصر و اعضای خانواده‌های داعش خبر داد.

«شیخموس احمد» مسئول اردوگاه‌های اسکان خانواده‌های داعش به شبکه خبری «رووداو» گفت: بیش از دویست بازداشتی امروز از این اردوگاه آزاد خواهند شد.

وی افزود: از جمله آزادی‌ها پانزده نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش هم هستند که هیچ جرمی علیه آنها ثابت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول کُردی گفت: مابقی، زنان و کودکان از استان‌های حمص، الرقه و دیر الزور سوریه هستند.

بر اساس گزارش سازمان ملل اردوگاه الهول 73 هزار نفر جمعیت دارد که 49 هزار نفر آنها کودک هستند.

اردوگاه الهول واقع در استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه بزرگ‌ترین اردوگاه زنان، کودکان و عناصر داعش در سوریه و عراق است. این استان، تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد که آمریکا برای بهره‌برداری سیاسی و حصول منافع خود، از آنان حمایت می‌کند. الهول مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است.

نظامیان تروریست آمریکایی چهارشنبه گذشته هم بیش از 600 زن و کودک عضو خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» واقع در شمال شرق سوریه، به عراق انتقال دادند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان)  هم هفتم آذر ماه جاری از آزادسازی حدود ۱۱۰ خانواده داعشی خبر داد.

پیش از این نیز، کُردها در دوم مرداد سال جاری ده‌ها خانواده داعشی را از الهول آزاد کردند. این خانواده‌ها پس از آزادی، به شهر «منبج» اعزام شدند.

منابع خبری اخیرا اعلام کردند که روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ مسئول سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: در این نشست ابعاد مختلف سلامت روانی، اجتماعی، سلامت معنوی و آسیبهای اجتماعی که می‌تواند به سلامت خانواده وارد شود و از طریق فضای مجازی تأثیرات روانی و اثرات مخربی بر روی خانواده داشته باشد، مورد بحث قرار وبررسی گرفت.

خانم تاج الدینی افزود: جامعه دانشگاهی و سفیران دانشجویی می‌توانند به عنوان بازوان سلامت در ارتقای سلامت روانی و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به خانواده ها بکنند.

رضا تقی زاده، رابط سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم در این نشست، با بیان اینکه  ارتقاء سواد سلامت دانشجویان و آموزش خود مراقبتی، محور اصلی این نشست بود، گفت: آشنایی و ارتقاء سطح دانش دانشجویان از سلامت روان و شناخت ابعاد مختلف سلامت روان از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست برای سفیران دانشجویی بود.

در این نشست تخصصی ، چالش های حوزه سلامت و راهکارهای عملی برون رفت از آن به دانشجویان ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ۲۵۰ زندانی درآذربایجان غربی تا آخراردیبهشت آزاد می شوند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد