Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه عراقی در یادداشتی به قلم یک تحلیلگر منتقد دولت، از اتهامات به الحشد الشعبی انتقاد کرد و با یادآوری نقش این سازمان در مبارزه با داعش نوشت، مردم به مفسدان معترضند نه به الحشد الشعبی که نهادی کاملا قانونی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ایاد السماوی» تحلیلگر سیاسی و یکی از منتقدان دولت عراق در اشاره به حمله‌های اخیر به معترضان این کشور، در یکی از یادداشت‌های خود نوشت که اعتراض مردم به مفسدان است و ربطی به الحشد الشعبی ندارد؛ «الحشد الشعبی یک سازمان قانونی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وبگاه خبری تحلیلی روزنامه عراقی «الاخبار»، بتازگی یادداشتی از ایاد السماوی منتشر کرده است که در آن آمده، شاید یکی از مهم‌ترین اهداف اعتراضات عراق، «مصادره سلاح گروه‌های غیرقانونی» و انحصار آن در دستان حکومت است. وجود سلاح در میان این گروه‌ها به طور کلی با اهداف اعتراضات یعنی بازسازی نهاد‌های دموکراتیک کشور، ایجاد جامعه‌ای آزاد مبتنی بر آزادی بیان، و داشتن حق انتخاب، تظاهرات و تحصن تعارض دارد.

در این یادداشت تاکید شده است که حوادث جمعه‌شب (پانزدهم آذرماه) در پل «السنک» و میادین «الخلانی» و «التحریر» بغداد بخشی از اقدامات نفوذی باند‌های فراری و غیرقانونی بوده است. اتقافات رخ داده و حوادثی که در آینده رخ خواهد داد مثل عملیات‌های خرابکارانه، قتل و آدم‌ربایی مواردی است که باند‌های غیرقانونی در آن دست داشته‌اند.

السماوی بر این باور است که آتش‌سوزی مقر‌های الحشد الشعبی و قتل فرمانده ابو جعفر العلیاوی توسط عناصر این باند‌ها صورت گرفته است.

ایاد السماوی با اشاره به اینکه وجود هر گونه سلاح در میان گرو‌های غیر وابسته به الحشد الشعبی «غیر قانونی» است در این یادداشت آورده است، پس از تشکیل الحشد الشعبی، دیگر توجیهی برای وجود سلاح در میان گرو‌های غیر وابسته به الحشد الشعبی وجود ندارد. الحشد الشعبی، نهادی نظامی است که طبق قانون و فتوای مرجعیت تشکیل شده و تحت فرمان فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق (نخست‌وزیر) است.

السماوی با اشاره به حضور داعش در عراق نوشته است که الحشد الشعبی در آزادسازی استان‌ها و شهر‌های غربی عراق از دستان داعش نقش بسزایی داشته است اگر این سازمان نبود قطعا کشوری به نام عراق نیز دیگر وجود نداشت.

هر چند نویسنده یادداشت از منتقدان جدی دولت عادل عبدالمهدی است، اما در این یادداشت با حمایت از الحشد الشعبی نوشت، الحشد الشعبی هیچ گونه ارتباطی با باند‌های یادشده ندارد و اینکه برخی سعی دارند اقدامات این باند‌ها را به الحشد الشعبی نسبت بدهند، این عمل چیزی جز دستورکار شرورانه آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و دست‌نشانده‌های آن‌ها در عراق نیست.

السماوی در پایان نوشت، اعتراضات مردم عراق «علیه نظام سیاسی فاسد» است و هیچ گونه ارتباطی با الحشد العشبی ندارد؛ الحشد الشعبی که تاکنون عراق، مردمش و مقدسات آن را نجات داده است. تلاش دست‌نشانده‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی و القای این موضوع که الحشد یکی از اهداف معترضان است، این موضوع هیچ گاه معترضان را فریب نخواهد داد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الحشد الشعبی عراق نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهاجری سرمربی کم‌تجربه‌ای نیست؛ او بعد از سال‌ها دستیاری در کنار مربیانی مثل فیروز کریمی، مانند خیلی از دستیاران دیگر راه خودش را جدا کرد و در نخستین سال سرمربیگری‌اش به شیرین‌فراز رفت و نماینده وقت کرمانشاه را از سقوط به دسته دوم نجات داد. ماجراجویی‌های او اما به همین‌جا ختم نشد و مهاجری به لیگ دسته دوم رفت و طی یک پروسه ۴ساله سیاه‌جامگان کم‌بضاعت و خصوصی را از لیگ دسته دوم به لیگ برتر رساند.

همه آن‌هایی که فوتبال تیم‌های مهاجری را از همان زمان سیاه‌جامگان دنبال می‌کردند به زیبا بازی کردن تیم‌هایش اذعان داشتند. فوتبال زیبا و تماشاگرپسند مهاجری به شکلی بود که وقتی به خاطر فشار بیماری قصد ترک نساجی مازندران را داشت، هواداران ایستاده او را تشویق کردند و حتی بعدتر وقتی با نتایج نه‌چندان خوب از مسجدسلیمان خداحافظی کرد، تماشاگران تیفوسی خوزستان تا فرودگاه دنبالش آمده بودند تا تیم‌شان را ترک نکند.

او امسال در خیبر هم همین روند زیبا بازی کردن را دنبال می‌کند. به آمار تیمش نگاه کنید؛ بیشترین گل زده در لیگ با میانگین نزدیک به ۲ گل در هر بازی. از این آمار مهم‌تر اینکه به جز دروازه‌بانش تقریباً همه بازیکنان خیبر برای تیم مهاجری گلزنی کرده‌اند و این یعنی او به خوبی می‌داند چگونه از بازیکنانش بازی بگیرد؛ نمونه‌اش گل دوم خیبر مقابل دریای بابل که با ارسال مدافع چپ روی پای مدافع راست تبدیل به گل شد.

تیم مهاجری روی زمین خوب کار می‌کند، بازیکنانش به خوبی یکدیگر را پیدا می‌کنند و نفوذ به دروازه آن‌ها آسان نیست، آمار هم همین را می‌گوید متوسط تقریبا هر ۲ بازی یک گل!

نکته جالب دیگر در تیم خیبر این است که تقریباً همه بازیکنان حاضر در لیست آن‌ها به میدان فرستاده شده‌اند. مهاجری بازیکن اضافه برای خیبر جذب نکرده و همگی با یک هدف مشخص به این تیم آمده‌اند و تا اینجای کار که ۲۸ بازی از لیگ می‌گذرد به همه آن‌ها به فراخور شرایط بازی رسیده است.

حالا که تیم خیبر در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ ۶۴ امتیازی شده، بسیاری این تیم را با شمس‌آذر مقایسه می‌کنند که صعودی زودهنگام به لیگ برتر داشت، گرچه قزوینی‌ها در مجموع ۷۰ امتیاز کسب کردند و مهاجری و یارانش حالا این فرصت را دارند تا با گذر از این امتیاز و شکستن رکورد ملوان ۷۱ امتیازی، قاطعانه‌ترین صعود تاریخ را به نام خود رقم بزنند.

با تمام این‌ها احتمالاً بایستی خیبر و مهاجری را مهمان زودهنگام لیگ برتر دانست؛ خیبر و هوادارانش زیباکننده لیگ برتر آتی خواهند بود و مهاجری و بازیکنانش هم از لحاظ فنی به دلنشین‌تر شدن فوتبال در این سطح کمک خواهند کرد و احتمالاً این گزاره ثابت خواهد شد که فوتبال ایران باید به میهمان لرتبارش احترام ویژه‌ای بگذارد.

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات