Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شافعی با بیان اینکه اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عمان نسبت به تهیه طرح عملیاتی برای سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند،گفت: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا، موفق عمل کرده‌ایم. تاریخ انتشار: 14:43 - 17 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۰۲۲

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، غلامحسین شافعی در همایش تجاری ایران و عمان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته در زمینه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و عمان از جمله راه‌اندازی خطوط کشتیرانی مستقیم بین بنادر دو کشور، برقراری پرواز‌های مستقیم، ثبت شرکت‌ها، افزایش همکاری‌های متقابل ایران و عمان و شناسایی و رفع موانع فی‌مابین پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است و در این مدت شاهد تبادل هیأت‌های تجاری و رفت‌وآمد‌های مسؤولین عالی‌رتبه دو کشور در همایش‌ها و نشست‌های تجاری بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اثرات این اتفاقات در تبادلات تجاری دو کشور کاملاً مشهود است به طوری که سال گذشته حجم روابط تجاری دو کشور به بیش از یک میلیارد دلار رسید و این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه ما معتقد به هدف‌گذاری برای توسعه تجارت بیش از ۵ میلیارد دلار بین دو کشور هستیم، گفت: سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی با توجه به تجربه و با تکیه بر دستاورد‌های بزرگ از طریق بومی‌سازی صنایع می‌توانند در زمینه توسعه خطوط حمل‌ونقل عمان اقدامات خوبی انجام دهند.

شافعی اظهار کرد: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به آفریقا، موفق عمل کرده‌ایم بنابراین با توجه به طرح‌های ۲۰۲۰ توسعه عمان می‌توان ایران در این زمینه همکاری خوبی با کشور عمان داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از سوی دیگر بخش‌های خصوصی دو کشور می‌توانند در چارچوب همکاری‌های مختلف از جمله انبوه‌سازی مسکن، پل‌سازی، احداث واحد‌های تولیدی صنعتی و اکتشاف معادن در کشور‌های ثالث به ویژه کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، کشور‌های آسیای میانه به صورت مشترک فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن فعالیت‌های اقتصادی باید روابط بانکی به عنوان یکی از زیرساختی‌ترین نیاز‌ها حل شده و مشکلات مربوط به ضمانت‌های بانکی هم برطرف شود که این موضوع خواسته بخش خصوصی است و امیدواریم مسؤولان در این زمینه سازوکار ارائه دهند.

شافعی گفت: البته در این زمینه استفاده از پول ملی دو کشور و مکانیزم تهاتر راهگشا است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمان در جهت گردشگری و هتلداری و توسعه سواحل مکران و توسعه بنادر چابهار برای گردشگری دریایی آمادگی دارد.

وی همچنین با اشاره به توسعه ایران در زمینه پزشکی گردشگری گفت: موضوع گردشگری سلامت یکی دیگر از بخش‌های همکاری میان دو کشور می‌تواند باشد.

شافعی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ایرانی و عمانی با سرمایه‌گذاری در توسعه بنادر چابهار و عدن می‌توانند تا حد زیادی در توسعه فعالیت‌های تجاری دو کشور مؤثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهاد می‌شود اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عمان ضمن بررسی دقیق امکانات نسبت به تهیه طرح عملیاتی برای سرمایه‌گذاری مشترک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: ظرفیت ۵ میلیارد دلاری تجارت ایران و عمان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صادرات واردات تجارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در بیاینه ای اعلام کرد: اسباب نگرانی است که نمایندگان محترم مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

در این بیانیه آمده؛ «تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.»
اتاق بازرگانی اضافه کرده؛ «سالیان متمادی است که سیاستگذاران اقتصادی کشور، بی‌توجهی به پیشنهادات فعالان اقتصادی را با بهانه‌هایی چون تفاوت مطالبات، یکدست نبودن خواسته‌ها و ناهماهنگی نظرات توجیه می‌کنند اما تصمیم اخیر نشان داد که این بی‌توجهی از عدم باور قلبی و ذهنی به فعالان عرصه تولید و تجارت و بی‌اعتنایی نهادینه شده به آن در حکمرانی اقتصادی کشور نشأت می‌گیرد که طی دهه‌های گذشته خلاف تمام توصیه‌ها، همواره موانع متعددی در برابر توسعه بخش خصوصی و سپردن امور اقتصادی به دست مردم ایجاد کرده است.
موضوع تعطیل ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته گردیده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.»

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میادین نفت و گاز با سهم ۴۵درصدی در توسعه یک میدان
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت