Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:14:46 GMT

توان بالاي انرژي تجديد پذير در ايران

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۲۹۵

توان بالاي انرژي تجديد پذير در ايران

خبرگزاری آریا- نائب رئیس سندیکای صنعت برق ایران گفت: ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر اعم از بادی، خورشیدی و غیره در کشور بسیار بالا و قابل توجه است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «پیام باقری» افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر امروز مورد توجه کشورهای مختلف دنیا به خصوص ممالک پیشرفته و در حال توسعه است.
وی اظهارداشت: متاسفانه ظرفیت بالقوه انرژی های تجدیدپذیر در کشوربه میزان اندکی که خیلی قابل اعتنا نیست به فعلیت رسیده علی رغم تاکیدات فراوانی که در برنامه های بالا دستی و اهداف کلانی که در مملکت متصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نائب رئیس سندیکای صنعت برق ایران گفت: برنامه ریزی که برای استفاده حداکثر از ظرفیت های انرژی تجدید پذیر در کشور صورت گرفته متاسفانه فاصله زیادی تا دستیابی به این اهداف وجود دارد.
وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا بخش خصوصی به نحو باید و شاید جهت سرمایه گذاری در این حوزه استقبال نمی کند، افزود: بطورکلی در حوزه تولید برق از محل منابع تجدیدپذیر نیازمند سرمایه گذاری های کلان و درازمدت است و سرمایه گذار برای ورود به این حوزه باید اطمینان لازم را از توجیه پذیر بودن طرح و تضمین اصل سود و سرمایه خود داشته باشد.
باقری بیان داشت: تغییرات مداوم سیاست های حوزه برق تجدید پذیر، طولانی شدن تصویب و ابلاغ افزایش نرخ تعرفه خرید برق تضمینی همه و همه عدم اطمینان و استقبال را در سرمایه گذاران ایجاد می کند علی رغم ظرفیت های مناسب و مساعدی که کشور در بخش مزبور برخوردار است از اینرو می طلبد توجه مسئولان به این بخش به گونه ای باشد که موانع و چالش های این چنینی از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود.
وی گفت: تکنولوژی تولید برق تجدید پذیر نسبت به سایر روش های تولید برق به خصوص سوخت های فسیلی روز آمد است.
نائب رئیس سندیکای صنعت برق ایران افزود: تکنولوژی در حوزه تجدید پذیر حرف اول را می زند و همینطور مدام در حال تغییر و تحول است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی در ادامه با بیان اینکه امکان ذخیره سازی برق بسیار محدودو در ابعاد وسیع صنعتی امکان پذیر نیست، یادآورشد: هر آنچه در این حوزه تولید می شود باید به وقت مصرف شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توان انرژی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳