Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزایری‌ها در داخل و خارج این کشور در اعتراض به برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری الجزایر تظاهرات کردند. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پنجشنبه هفته جاری در سراسر این کشور برگزار می‌شود. کمیته عالی انتخابات الجزایر اعلام کرد که روند رای گیری از اتباع این کشور که مقیم خارج هستند، از شنبه ( دیروز ) شروع و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که بخش قابل توجهی از مردم الجزایر با برگزاری انتخابات مخالفند و معتقدند حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه درساختار قدرت سبب می‌شود، این نظام باز تولید شود. سه نفر ار پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر از وابستگان به نظام بوتفلیقه هستند.

جوانان مرکز استان البویره واقع در شمال الجزایر دیشب با تجمع در میدان شهدای بویره به سمت ساختمان استانداری حرکت کردند و شعارهایی درمحکومیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورشان و حمایت از آزادی الجزایری‌ها سردادند.

به نوشته روزنامه الجزایری الخبر الیومی، تظاهرکنندگان اعلام کردند از امروز اعتصاب سراسری بویره را فراخواهد گرفت و فقط داروخانه‌ها و مراکز درمانی از این اعتصاب مستثناء هستند. همچنین تظاهرات کنندگان بر ادامه تظاهرات مسالمت آمیز خود تاکید کردند.

الجزایری ها در چهل و دومین جمعه پیاپی در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمدند و علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه در ساختار قدرت شعار دادند.

روزنامه الخبر الیومی نوشت: شهووندان بلعباس واقع درغرب الجزایر در شعارهای خود به صراحت اعلام کردند، درانتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهند کرد. شهروندان بیجایه هم خواستار تغییرات بنیادین درساختار قدرت شدند.

درهمین حال، حزب اسلامگرای عدالت و توسعه الجزایر با حمایت از تظاهرات مردم درمخالفت با برگزاری انتخابات و حضور عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه درقدرت اعلام کرد: این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد چراکه تضمین های کافی برای انجام انتخاباتی شفاف و سالم وجود ندارد و آزادی بیان همچنان با محدودیت های زیادی مواجه است و سران نظام بوتفلیقه و احزاب وابسته به این نظام همچنان در قدرت و عرصه سیاسی کشور حضور دارند.

الجزایر|زمان برگزاری مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری/ برپایی تظاهرات در چهل ویکمین سه شنبه

از سوی دیگر همزمان با شروع رای گیری از الجزایری‌های مقیم خارج کشور هزاران الجزایری دیروز با تجمع در برابر سفارتخانه و کنسلولگری‌های این کشور علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شعار دادند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم های الجزایر و در دست داشتن عکس های زندانیان سیاسی، درحمایت از تظاهرات مسالمت آمیز مردم کشورشان شعار دادند.

این تظاهرات در فرانسه و انگلستان تحت تدابیری امنیتی برگزار شد. در این کشورها تعداد اندکی از الجزایری‌های سالخورده برای شرکت در انتخابات به مراکز دیپلماتیک کشورشان در پاریس و لندن مراجعه کرده بودند.

از سوی دیگر، رسانه های مصری اعلام کردند: عملیات رای گیری از الجزایری های مقیم این کشور در فضایی آزام ادامه دارد.

24 میلیون و 400 هزار الجزایری دارای شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 914 هزار نفر آنان مقیم سایرکشورهای جهان هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

R7969/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!

به گزارش "ورزش سه"، جمال بلماضی سرمربی سابق تیم ملی الجزایر پس از جدایی از تیم ملی فوتبال کشورش، از فدراسیون فوتبال این کشور به فیفا شکایت کرد تا بتواند از طریق راه‌های قانونی برای تامین نیازهای مالی خود اقدام کند.
فدراسیون فوتبال الجزایر به‌طور رسمی فسخ قرارداد بلماضی را اعلام نکرد و تنها در گفته‌های مسئولان این فدراسیون، مشخص شد که او قرار نیست با آنها ادامه دهد و ولادیمیر پتکوویچ سوئیسی با تصاحب جایگاه او، به نوعی خیال بلماضی را از این موضوع راحت کرد. 
با این شرایط جمال بلماضی بسیار از وضعیت کنونی خودش و فدراسیون فوتبال این کشور ناراضی است ولی طبق ادعای نمایندگان قضایی او، قرار است با این شکایت، بدهی‌اش را از این فدراسیون بگیرد و این عدد، مربوط به شش ماه کار کردن بدون حقوق برای تیم ملی کشورش است.

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند