Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - روز گذشته اعلام رسمی پذیره نویسی شرکت «تامین سرمایه دماوند» در محل فرابورس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، معاون بازارهای خارج از بورس تهران در خصوص پدیره نویسی این شرکت گفت: «تماوند» اولین شرکت تامین سرمایه است که به صورت سهامی عام و از طریق بازار سرمایه و به صورت ثبت سفارش فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بهنام محسنی بیان داشت: روز سه شنبه 19 آذرماه 600 میلیون سهام این شرکت در فرابورس عرضه می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می توانند حداکثر 50 هزار سهم با قیمت پایه 100 هزار تومان سفارش خود را ثبت کنند. سرپرست معاونت توسعه تکنولوژی فرابورس تهران افزود: طبق مجوز سازمان فرابورس تا ابتدای اسفندماه برای تاسیس این شرکت فرصت باقی است البته تا زمان تاسیس «تماوند» باید مجموعه تعهدات خود از جمله واگذاری سهام را انجام دهد.
وی عنوان کرد: پس از ثبت شدن شرکت «تامین سرمایه دماوند» و اخذ مجوزهای و ورود به بازار پایه بورس افراد می توانند معاملات ثانویه انجام دهند.
معاون بازارهای خارج بورس تاکید کرد: متقاضیان خرید این پذیره نویسی باید به این نکته که در این فرصت چندماهه نمی توانند مجموعه معاملات ثانویه انجام دهند توجه داشته بانشد.
محسنی در خصوص توقع بازار سرمایه از تامین سرمایه ها توضیح داد: از جمله وظیفه اصلی شرکت های تامین سرمایه بهبود و تامین وضعیت مالی است. به غیر آن وظیفه  مشاوره تخصصی و پذیرش در حوزه بورس و فرابورس را دارند.
این مسئول بورسی در نهایت افزود: ترکیب سهامداری شرکت های تامین مالی باید به گونه ای باشد که نقش پررنگی در تامین سرمایه و آموزش داشته باشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بورس فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید

بازار سرمایه در این روز ها متاثر از اخباری که در خصوص التهابات منطقه منتشر می شود، رفتار هیجانی دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام در این روز ها و متاثر از اخباری که در خصوص التهابات منطقه منتشر می شود رفتار هیجانی از خود بروز می دهد. در چنین شرایطی اگر چه بازار کار خود را با نزول آغاز کرد اما رفته رفته و در ساعات انتهایی بازار برخی از سهام شاخص ساز توانستند خود را به محدوده ی مثبت برسانند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 201 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 2800 واحدی به ارتفاع 723 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مارون» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «وبملت» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «خاور» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است صندوق های طلا، با توجه به کاهش نرخ ارز غیر رسمی و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان، همگی کار خود را در دامنه ی منفی آغاز کردند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 128 نماد در محدوده مثبت و 298 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 134 نماد در محدوده مثبت و 192 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد/ نوسان زودگذر است
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس کاهشی شد