Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان گفت: مشارکت ۹۰ درصدی در انتخابات به معنای بالا بودن میزان مشروعیت نظام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان زنجان به منظور بررسی فرآیند این رویداد مهم در زنجان برگزار شد.

ثبت‌نام کاندیداهای انتخاباتی در زنجان از 11 تا 16 آذرماه در چهار حوزه انتخابی زنجان، ابهر، خدابنده و ماهنشان که حوزه‌های اصلی محسوب می‌شوند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان زنجان طی هفت روز ثبت‌نام از کاندیداها ۲۲۳ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند، در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۳۴ نفر ثبت‌نام، در خدابنده ۳۷ نفر، ماهنشان و ایجرود ۲۲ نفر، ابهر، خرم‌دره و سلطانیه نیز ۳۰ نفر ثبت‌نام کردند.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه نظام کشور مبتنی بر مردم‌سالاری است و این مردم هستند که تعیین‌کننده نظام هستند، اظهار کرد: اگر چنانچه مردم خود را جدا از حاکمیت بدانند دیگر حاکمیت حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

فرامرز نیک‌سرشت با بیان اینکه در چنین نظامی مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، گفت: خوشبختانه طی ۴۰ سال گذشته مردم همواره تعیین کننده سرنوشت خود بوده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه اقتدار این نظام به دلیل سیستم اقتصادی قوی، تسلیحات نظامی، سیستم علمی و... نیست، گفت: اقتدار این نظام فقط و فقط به دلیل همراهی مردم است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی ارتش مقتدر کشور آحاد مردم هستند، اضافه کرد: تنها مظهر قدرت در این کشور بدون هیچ شک و شبهه‌ای مردم این کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم همواره همراه حکومت است، افزود: حاکمیت ما در کشور حاکمیت ۱۰۰ درصد عینی و واقعی است و طی ۴۰ سال گذشته مردم در همه صحنه‌ها و برهه‌ها حضور فعال داشته‌اند.

نیک‌سرشت با بیان اینکه امروز نظام در بین مردم از مشروعیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: نشانه این موضوع مشارکت مردم در انتخابات است. مشارکت ۹۰ درصدی در انتخابات به معنای بالا بودن میزان مشروعیت نظام است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان افزود: خوشبختانه طی سال‌های متمادی برگزاری انتخابات موفقیت نظام در این حیطه به اثبات رسیده است.

وظیفه مسؤولان برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت بیشتر مردم است

وی با اشاره به اینکه وظیفه مسؤولان انتخابات باشکوه و مشارکت بیشتر مردم است، اضافه کرد: باید سلامت انتخابات مدنظر باشد تا مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان در ارتباط با ویژگی‌های انتخابات باشکوه گفت: سلامت انتخابات به معنای پرهیز از اعمال نفوذها، عدم استفاده از عناوین دولتی و عدم امکان دست بردن در آرا است.

نیک‌سرشت با اشاره به الزام حذف اعمال‌ نفوذ و سوءاستفاده‌ها در انتخابات افزود: برای همراهی مردم، نیازمند این هستیم که مردم حتی احتمال سوءاستفاده و اعمال‌نفوذ را ندهند.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات یکی از مطالبات آحاد مردم است، افزود: اگر سلامت انتخابات باشد مشارکت مردم بیشتر خواهد شد و موجب اقتدار و مشروعیت نظام خواهد شد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تمام مراحل انتخابات در حال نظارت است، تصریح کرد: امیدواریم همه تحرکات، همه تبلیغات زودهنگام، تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها، نارسایی‌های احتمالی و... از نظر بازرسان انتخابات مغفول نماند.

مسؤولان شائبه طرفداری از حزب را ایجاد نکنند

مدیرکل بازرسی استانداری زنجان نیز در این جلسه با تأکید بر رعایت اصل امانتداری در انتخابات گفت: باید عملکرد همه مدیران دستگاه‌های دولتی، صاحبان تریبون و... در راستای طرفداری و یا تخریب نامزدها مورد توجه باشد.

سعید صفری با اشاره به اینکه وظیفه مسؤولان نظارت بر انتخابات قبل، حین و بعد انتخابات است، اضافه کرد: در این راستا همه نشریات و دستگاه‌های دولتی باید جانب بی‌طرفی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فقط مرحله ثبت‌نام انتخابات به پایان رسیده است، تصریح کرد: بعد از استعلامات و تأیید شدن نامزدها این افراد به‌صورت رسمی کاندیدای شرکت در انتخابات خواهند بود و بیشتر بر فعالیت آنها نظارت خواهد شد.

مدیرکل بازرسی استانداری زنجان گفت: همچنین مسؤولان باید طوری رفتار کنند که شائبه طرفداری از حزب، جریان و یا شخص در میان نباشد.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی و تقسیمات کشوری استانداری زنجان نیز در این باره گزارشی از 6 روز ثبت‌نام کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد و گفت: کار ثبت‌نام از روز یکشنبه 11 آذرماه آغاز  و تا ساعت 18 عصر روز 16 آذرماه ادامه یافت.

خیرالله ترخانی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت‌نام انتخابات بدون هیچ مشکلی برگزار شد، تصریح کرد: تا پایان آخرین ساعت ثبت‌نام 223 نفر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند.

وی گفت: همچنین سه نفر از نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس دهم  برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/73005/ق/گ

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ براتی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه گردشگران و مسافران نوروزی از سه اثر فاخر شهرستان شامل گنبد جهانی سلطانیه، معبد اژد‌ها و خانقاه چلبی اوغلی بازدید کردند.

وی افزود: در تعطیلات عید سعید فطر در روز‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه نیز پنج هزار نفر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه معبد اژد‌های سلطانیه ثبت ملی شده و همین مسئله افزایش بازدید‌ها و جذب بیشتر گردشگران را در پی داشته است، ادامه داد: طبق آمار‌ها گنبد سلطانیه نیز در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور در رتبه ۲۳ به عنوان یک اثر پربازدید قرار گرفت.

براتی به حضور ۱۴ گردشگر خارجی در تعطیلات نوروزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گردشگران اغلب از کشور‌های جنوب شرق آسیا شامل چین، ژاپن و کره جنوبی و همچنین اروپا در این شهرستان حضور یافتند.

وی افزود: مجموع بازدید‌ها از آثار تاریخی شهرستان نشان می‌دهد گردشگری در این شهرستان رونق گرفته است؛ البته تحقق و استمرار این مهم به تداوم حمایت‌ها و جذب سرمایه گذاری‌ها نیاز دارد.

فرماندار سلطانیه گفت: جشنواره‌های مختلفی در شهرستان با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سلطانیه برگزار می شود.

براتی افزود:  جشنواره گل محمدی و گلاب گیری خردادماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.


شهرستان سلطانیه در ۴۵ کیلومتری زنجان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان