Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@22:15:57 GMT

یادداشت وزیر اوقاف مصر| علمای امت و علمای فتنه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۹۴۴

یادداشت وزیر اوقاف مصر| علمای امت و علمای فتنه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در یادداشتی با عنوان علمای امت و علمای فتنه به معرفی این دو دسته از علما و ویژگی های آنها پرداخت و گفت:علم واقعی علمی است که موجب آبادانی سرزمین ها است و صاحب خود را به عامل سازندگی تبدیل می کند نه عامل ویرانی. و عالم واقعی ضامن امنیت دین و میهن و امت است و علمای واقعی نیز مشعل های هدایت هستند که به دین و دنیای بشریت کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عالم واقعی کسی است که علم و اخلاقش او را از تجارت با علم نهی می کنند و از این رو عالم واقعی قابل خرید و فروش نیست.

وزیر اوقاف مصر در ادامه خاطر نشان کرد: در مقابل علمای واقعی، علمای تقلبی و غیر واقعی هستند که از روی طمع یا غفلت در چنگال گروه های افراطی گرفتار شده اند و بیشتر کسانی که از روی میل خود یا به خاطر فریب خوردگی در دام این گروه های افراطی گرفتار شده اند و نتوانسته اند خود را از آن برهانند و آزادی و آزادگی خود را از دست داده اند و پا در مسیری غیر قابل بازگشت نهاده اند که به زیان دین و میهن و کرامت و انسانیت آنها است و در این راه قلم و سخن و بیان خود را برای ترویج افکار افراطی گمراه کننده به کار گرفته اند تا جان انسان های بی گناه و تخریب شهرها و کشورها و ویران ساختن آبادانی ها و سوزاندن هر خشک و تر را مباح بدانند!

وی افزود: علمای فتنه اهل تکفیر هستند که بدون علم فتوا می دهند و اهل عمل نیستند و دین خود را به بهای اندک می فروشند و مطالب دروغ را به خدای متعال و پیامبر نسبت می دهند.

وزیر اوقاف مصر گفت: اما علمای امت در مقدمه صفوف دفاع از دین و میهن هستند و معنای آبادانی را می فهمند و برای برقراری ثبات و امنیت فکری و امنیت عمومی تلاش می کنند و شریعت الهی را با بیانی روشنگر برای مردم بازگو می کنند و قادر به فهم واقعیت ها و شرایط و چالش های روزگار خویش هستند و می توانند طلسم های باطل عصر را بگشایند و به این مسئله واقف هستند که فتوا با تغییر زمان و مکان و شرایط، قابل تغییر و انعطاف است.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع ایران، هیمنه و ابهت( پوشالی ) رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان در جمع علما و طلاب شورای علمای شیعه گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه ( پوشالی ) اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شد خطر رژیم صهیونیستی نه تنها علیه فلسطین بلکه خطری برای همه‌ کشورهای اسلامی است.

وی تصریح افزود: رژیم صهیونیستی در بیش از هفتاد سال با گسترش تجاوزات خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده است و مسلمانان باید با اتحاد همواره در حمایت از فلسطینیان و مقابله با صهیونیست‌ها راهکارهای عملی را مدنظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»
  • حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران