Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری افزود: ایران و ایتالیا در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با پیامدهای ناشی از پدیده تغییر اقلیم، سند همکاری امضا می‌کنند که در این همکاری سه منطقه حفاظت شده در کشور از جمله پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس برای اهداف این پروژه انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: فعالیت‌های صنعتی برخی کشورهای پیشرفته باعث انتشار آلایندگی‌های زیست محیطی و تخریب لایه ازن شده که بر همین اساس این کشورها متحد شده‌اند با در اختیار گذاشتن اعتبارات از سوی سازمان‌های بین‌المللی به سایر کشورها از جمله ایران به جبران برخی از این خسارت‌ها کمک کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اهداف کلی این پروژه را مدیریت پایدار پوشش گیاهی با رویکرد تاب‌آوری اقلیمی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و توانمندسازی جوامع محلی برای استفاده پایدار از منابع طبیعی ذکر کرد.

وی گفت: احیای پوشش گیاهی تخریب شده، مدیریت چرای دام و تقویت مشارکت جوامع روستایی از طریق ظرفیت‌سازی و افزایش آگاهی عمومی در دستیابی به اهداف این پروژه بسیار موثر خواهد بود.

بنابر این گزارش به همین منظور جلسه‌ای با حضور سایر دستگاه‌های اجرایی استان از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اداره کل امور عشایری در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی برگزار شد و موضوع و نحوه همکاری و احصای پیشنهادهای هر یک از دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای تدوین سند پروژه در پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی است.

خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.

منطقه حفاظت شده باقران بیرجند و کمر سرخ سرایان نیز در آخرین نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان ۲ منطقه حفاظت شده جدید این استان مصوب شد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ایتالیا خراسان جنوبی حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ایتالیا خراسان جنوبی حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ایتالیا خراسان جنوبی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته زمین اظهار کرد: با توجه به نامگذاری روز زمین پاک در سال ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» به استقبال این روز رفتیم و به منظور اشاعه فرهنگ محیط زیستی برنامه‌هایی در قالب هفته زمین پاک مدنظر قرار دادیم.

وی در ادامه گفت: سعی داریم با مکاتبه و فراخوان کلیه دستگاه‌های دولتی به منظور گرامیداشت و اجرای برنامه‌های مختلف در این روز، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، ساخت تیزر و همراهی با خبرنگاران در قالب بازدیدهای یک‌روزه در آگاهی‌بخشی به کلیه آحاد جامعه و دستگاه‌های ستادی و استانی به منظور حفظ محیط زیست قدم تأثیرگذاری برداریم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مطابق آمارهای جهانی استفاده از پلاستیک‌ها از ۱.۵ میلیون تن در سال ۱۹۵۰ به ۲۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ رسیده است و با برآورد ۴ درصدی افزایش میزان سالیانه آن‌ها، قطعاً نگرانی برای محیط زیست وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میکروپلاستیک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی مضر و قابلیت جذب، انتشار آلاینده‌های آلی پایدار به عنوان تهدیدی برای کیفیت آب و اکوسیستم‌ها تلقی می‌شوند، ادامه داد: پلاستیک‌ها با توجه به منبع تولید به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شوند و تجمع آن‌ها در سیستم‌های آبی بسیار آسیب‌زاست.

حشمتی اضافه کرد: انواع مختلف بیوپلاستیک‌ها که شامل پلاستیک‌های سلولزی، پلی‌استرهای آلیفاتیک، پلی لاکتیک اسید و رزین‌های پلی آمید می‌شوند نیز جز مخاطرات انسان‌ساخت برای زمین هستند.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیون پسماند عادی (شهری و روستایی) و ۴۵ میلیون تن پسماند کشاورزی در سال در سطح کشور تولید می‌شود همچنین تولید ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی و ویژه، ۴۰۰ هزار تن پسماند عفونی سالیانه گزارش شده است. با این مقادیر تولید پسماند در کشور و عدم رعایت ملاحظات دفع اصولی آن‌ها تصور زمین پاک مقدور نخواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: ایجاد و گسترش سامانه جامع محیط زیست برای رصد نقل و انتقال پسماندها و مدیریت صحیح آن‌ها از اصلی‌ترین سیاست‌های ما در معاونت است. ابزارهای برخط نظارت بر حسن انجام تکالیف تولیدکنندگان مطمئناً کمک راهبردی به سازمان خواهد کرد همچنین طی دو سال اخیر ۲۹ جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند برگزار و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های مدیریت پسماند در آن بررسی و تصمیم‌گیری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حشمتی تاکید کرد: رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار درخواست در سامانه نقل و انتقال پسماندها نشانگر جدیت سازمان در این بخش است. احصا و پیگیری وظایف دستگاه‌ها در قانون مدیریت پسماندها، تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها، درخواست اصلاح مواد ۱۲ و ۳۶ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها، تدوین و پیگیری انجام آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و سایر موارد در دست اقدام از عملکردهای این حوزه در سال پیش است.

کد خبر 6085646

دیگر خبرها

  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست