Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد هاشمی‌ شهری با اعلام این خبر افزود: از ابتدای آذرماه تاکنون بیش از ۷۵۰ بیمار با علائم ابتلا به آنفلوانزا به بیمارستان «بوعلی» زاهدان مراجعه کرده‌اند که منجر به بستری شدن ۱۵۰ نفر آنها شده و پنج نفر نیز در پی ابتلا به آنفلوانزا و شدت علائم این بیماری و با توجه به سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در محدوده این دانشگاه جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موشن گرافی | آنفلوانزا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به اینکه خودمراقبتی مهمترین راهکار پیشگیری از آنفلوانزا است، ادامه داد: سرایت این بیماری به دو روش مستقیم و غیرمستقیم است که در تماس مستقیم قطرات تنفسی شخص بیمار به شخصی که تا فاصله حدود یک تا دو متری پرتاب می‌شوند می‌تواند عفونت را به اطرافیان منتقل کند و در تماس غیرمستقیم ویروس ممکن است ساعت‌ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج زنده بماند و تماس دست با سطوح یا اشیاء آلوده به این قطرات و سپس با زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان این عفونت انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان جهت مقابله با آنفلوانزا، گفت: با استقرار آزمایشگاه منطقه‌ای آنفلولانزا در زاهدان روند تشخیص و درمان این بیماری در استان تسریع شده و و این آزمایشگاه قابلیت پاسخگویی به دانشگاه‌های همجوار را نیز دارد.

کد خبر 468615 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان بیماری - آنفلوآنزا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان بیماری آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی

استاندار سیستان و بلوچستان با اهدای لوحی از تلاش‌ها و همکاری‌های ارزشمند مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به‌منظور ساخت و تکمیل شبکه بزرگراهی استان سیستان و بلوچستان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، محمد کرمی همچنین از مهدی سلیمی، معاون فنی و عملیاتی و حسین حاجی‌آبادی، رئیس تأمین و توزیع این منطقه با اهدای لوح‌های جداگانه قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی