Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@21:08:59 GMT

شاسی بلند ۴ موتوره برقی پورشه در راه است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۰۲۵

شاسی بلند ۴ موتوره برقی پورشه در راه است

شرکت خودروسازی پورشه از برنامه ریزی برای تولید یک خودروی برقی جدید شاسی بلند خبر داده که دارای پیشرانه چهار موتوره است.

این خودروی تازه جایگزینی برای تایکان محسوب می شود که از نظر شیوه طراحی و نحوه کنترل به امکانات تازه ای مجهز شده است.

در نظر گرفتن یک موتور برای هر یک از چرخ های خودروی تازه پورشه باعث می شود توزیع قدرت بین چرخ ها با دقت بیشتر و بر مبنای نیاز آنی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحول، کنترل خودروی مذکور را در شیب های تند یا در حین حرکت بسیار سریع تسهیل می کند.

پورشه مدعی است فناوری جدید مورد استفاده در شاسی بلند برقی تازه این شرکت، بازتوزیع نیرو از طریق موتورها و تغییر تصمیم در این زمینه را در عرض چند میلی ثانیه ممکن می کند. همچنین این کار، بدون نیاز به نصب حسگرهای تازه و افزایش هزینه تولید صورت گرفته است.

شرکت مذکور در حال تست سیستم یادشده برای کسب اطمینان از کارآیی آن در زمستان است و البته زمانی را برای عرضه مدل نهایی خودروی برقی جدید خود اعلام نکرده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار

کوهستان آبی یا به انگلیسی بلو مانتین و به چینی لنشان نام برند جدید گریت وال موتورز است که فعلا در زیر مجموعه برند WEY روانه بازار خواهد شد.

به گزارش عصرایران، بلو مانتین با تاکید بر امکانات رانندگی هوشمند و یک کابین لوکس و فناورانه از راه می‌رسد. در این مطلب سراغ تریم DHT-PHEV یا هوشمند این خودرو می‌رویم.

در کنسول اصلی جلو دو نمایشگر بزرگ یکی برای تنظیمات سرگرمی و دیگری برای سرنشین مشاهده می‌شود. مقابل راننده پشت فرمان نیز یک نمایشگر کوچک‌تر برای اطلاعات کیلومتر جانمایی شده است.

روی سقف و برای سرنشین‌های ردیف دوم و سوم یک نمایشگر تاشو بسیار بزرگ یا بهتر بگوئیم تلویزیون در نظر گرفته شده تا این کابین فضائی متفاوت با دیگر محصولات کلاس خود داشته باشد.

جانمائی صندلی‌ها به ترتیب ۲+۲+۲ است و در کنسول میانی یک یخچال با گنجایش ۶ بطری آب وجود دارد. ادامه کنسول میانی در ردیف دوم صندلی کاپیتانی، نمایشگر دیجیتال با دسترسی تنظیمی را در اختیار سرنشین‌های این قسمت قرار می‌دهد.

در بخش پیشرانه از ساختار هیبرید استفاده شده که ترکیبی از تپنده ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۸ اسب بخار در نقش ژنراتور باتری، موتور الکتریکی روی محور عقب با ۲۹۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۱۰ نیوتن متر و موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مرتبط با محور جلو را شامل می‌شود. (تنظیمات تریم تمام چرخ محرک)

در نهایت مجموع خروجی پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۹۹۳ نیوتن متر است.

باتری این ساختار الکتریکی از برند CATL با ظرفیت ۴۴.۵ کیلووات ساعت است. برد الکتریکی خالص ۲۱۵ کیلومتر برای تمامی تریم‌ها و در حالت ترکیبی ۱۳۱۵ کیلومتر گزارش شده است.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴.۹ ثانیه و متوسط مصرف سوخت ۶.۷ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی (در زمان فعال بودن انجین ۱.۵ لیتری) گزارش شده است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۱۵۶ میلیمتر در طول، ۱۹۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۰۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز ۳۰۵۰ میلیمتر است. قیمت بلو مانتین تریم تمام چرخ محرک و افزاینده برد حرکتی ۴۲۶۵۰ دلار است.

لنشان بلو مانتین DHT-PHEV

دیگر خبرها

  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران
  • (تصاویر) بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون دربازار
  • شاسی‌بلند چینی با استایل آمریکایی و طراحی پورشه، به زودی در ایران / عکس
  • (تصاویر) شاسی‌بلند ۲۰ میلیاردی فورد، همه را شیفته خود می‌کند!
  • کیا رقیب ارزان قیمت تسلا را روانه خیابان کرد