Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@00:28:57 GMT

سقف مجاز فاینانس ۳۰ میلیارد دلار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۰۸۱

سقف مجاز فاینانس ۳۰ میلیارد دلار شد

دولت در لایحه بودجه ۹۹ سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های دولتی و غیردولتی را علاوه بر باقیمانده سـهمیه سال‌های قبل، معادل ریالی ۳۰ میلیارد دلار تعیین کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از بانک خاورمیانه، براساس بند (الف) تبصره (۳) ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، با رعایت بند «الف» ماده (۴) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در سال ۱۳۹۹ سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح‌های دولتی و غیردولتی علاوه بر باقیمانده سـهمیه سال‌های قبل، معادل ریالی ۳۰ میلیارد دلار تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‌های تسهیلات مالی اخذ شده از منابع بانک‌های کارگزار خارجی و بانک‌ها و موسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی باشد، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است پس از تصویب هیات وزیران به نمایندگی از طرف دولت ضمانتنامه‌های کلی و یا اختصاصی مورد نیاز برای طرح‌های مذکور را حداکثر ظرف مدت یک ماه صادر و یا اختیار امضای آن را با تصویب هیات وزیران به مقام مسؤول ذیربط تفویض کند.

در مورد کلیه طرح‌های دولتی و غیر دولتی متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) اخذ تاییدیه دستگاه اجرائی ذیربط (به منظور تایید اولویت برای استفاده از تأمین مالی خارجی)، وزارت امور اقتصادی و دارایی (به منظور صدور ضمانتنامه دولتی)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (به منظور کنترل تعادل و مدیریت تراز ارزی کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (صرفا برای کنترل طرح‌های بخش دولتی شامل طرح‌های شرکت‌ها و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) ضروری بوده و بازپرداخت اصل و سود هر یک از طرح‌ها از محل عایدات طرح و یا منابع پیش‌بینی شده در این قانون قابل پرداخت می‌باشد.

شورای اقتصاد با رعایت اولویت‌های بند «پ» ماده (۴) قانون برنامه ششم توسعه تسهیلات مذکور را به طرح‌های بخش دولتی که دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی باشند، اختصاص می‌دهد. طرح‌های بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های دانش بنیان نیز با سپردن تضمین‌های لازم به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند و بازپرداخت اصل و سود تسهیلات هر یک از طرح‌های مذکور از محل عایدات طرح تأمین و پرداخت خواهد شد. در خصوص طرحهای غیردولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است پس از أخذ تضمین لازم از بانک های عامل که به پشتوانه أخذ وثائق مناسب و کافی از مالکان طرح‌ها صادر شده است، نسبت به صدور ضمانتنامه بازپرداخت اقدام کند.

دولت مجاز است یک میلیارد دلار از تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) فوق‌الذکر را برای استفاده از منابع بانک‌ها و مؤسسات مالی و توسعه‌ای بین‌المللی به منظور تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی با تضمین دولت و بازپرداخت آن، از محل اعتبارات بودجه عمومی تأمین کند.

ب- اجرای تبصره(۳۸) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور مصوب ۱۳۹۵.۶.۳ در سال ۱۳۹۹ تمدیدمی‌شود.

ج- به منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب شده از بانک‌های توسعه‌ای از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های آسیایی(AIIB)‌ و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاه‌های استفاده کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند «الف» این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای طرح‌های با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره(۱) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

د- دولت مجاز است درصورت تامین ۱۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط و تعهد به بازپرداخت اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل دو میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند «الف» این تبصره را در جهت ساخت و بهره‌برداری از خطوط قطار شهری و طرح‌های کاهش آلودگی هوا اختصاص دهد. دولت موظف است با رعایت ماده (۵) قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار پیش بینی درآمد ۵۰۰ میلیارد ریالی در قالب قانون معادن خطر اصلاح نشدن محیط کسب و کار ایران فروش فوری هم جلوی گرانی پراید را نگرفت «اپلیکیشن 60»، تضمین امنیت روزانه 10 میلیون تراکنش اینترنتی مشتریان بانک ملی ایران نصب کنتور هوشمند اقساطی شد بودجه وزارت تعاون ۵۹۳ هزار میلیارد ریال تعیین شد درآمد صادرات فرآورده‌های نفتی دو برابر پیش‌بینی شد رشد ۵۰ تومانی بهای دلار بانک پاسارگاد برای دانش آموزان، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح می کند علیرضا بیرانوند: برانکو بهترین گزینه برای تیم ملی فوتبال است امتياز 100 درصدی بانك كشاورزی در 3 شاخص اختصاصی وزارت امور اقتصادی و دارايی صالحی امیری: جام‌جهانی کشتی در تهران برگزار می‌شود جزئیات بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت در سال ۹۹ همایش دی در مسیر تعالی برگزار شد افزایش یک میلیاردی بودجه توسعه‌ای فرش دستباف اعطای تسهیلات به زلزله زدگان آذربایجان شرقی در بانک ملت ٢٠٠ میلیون ریال جایزه برای دعوت به استفاده از اپلیکیشن «صاپ» «اشخاص حقوقی» در اقتصاد ایران چقدر مالیات می‌دهند؟ تکلیف جدید وزارت اقتصاد و دارایی در قانون بودجه ۹۹ ساخت پایانه صنایع پتروشیمی در امارات با هدف تسهیل تجارت پرطرفدارترین ها فراخوان برای شرکت در نمایشگاه ایران بیوکل پربیینده ترین ها پربحث ترین ها رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ مرغ در سراشیبی قیمت ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟ ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد تولید نفت اوپک در آستانه نشست ۱۷۷ کاهش یافت ثبت نام محصولات ايران خودرو صرفا از طريق سايت اينترنتي فروش معتبر است دامپینگ «بلک فرایدی» در بازار پوشاک ایران احتمال اجماع روسیه و اوپک بالاست صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین نصریوف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه ۱۰ میلیارد و چین ۱۰ میلیارد دلار است.

کد خبر 6082175

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد