Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بازدید دکتر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت همراه از بزرگترین و پیشروترین پارک فناوری روسیه، حمایتها و تسهیلات این پارک اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در بازدید دکتر سعید رضا عاملی از پارک نوآوری اسکولکوو (Skolkovo Innovation Center) که از نمادهای توسعه نوآوری در روسیه است، گزارشی از رویکردهای این پارک در توسعه علم، فناوری و نوآوری ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است این پارک به بزرگترین و پیشروترین پارک فناوری روسیه و همچنین بزرگترین پارک فناوری اروپا است.

همچنین یکی از ویژگی‌های دیگر این مرکز علمی حمایت این پارک از شرکت‌های نوپا است که برخی از این حمایت‌ها شامل "ارائه هدیه «گرنت» مالی از ۵ میلیون تا ۳۰۰ میلیون روبل (۶۵ هزار تا ۴ میلیون یورو) در ۴۰ تا ۶۰ روز کاری و ارائه هدایای کوچکتر «میکروگرنت» تا سقف ۱.۵ میلیون روبل (۲۰ هزار یورو) در ۲۰ روز کاری"، "تسهیل عملیات گمرکی و حمل‌ونقل در واردات تجهیزات موردنیاز برای ساخت و صادرات محصولات"، "معافیتهای مالیاتی ویژه"، "کمک به جذب سرمایه‌گذار و همچنین اشخاص یا شرکت‌های همکار در طرح‌ها"، "معرفی شرکت‌های نوپا در رویدادهای معتبر بین‌المللی و در نتیجه شناخته شدن این شرکت‌ها به عنوان یک نشان نام «برند» بین‌المللی"، "امکان تحصیل و تحقیق اعضای شرکت‌های نوپا به صورت همزمان در دانشگاه اسکولتک"، "دیگر خدمات حسابداری، حقوقی، بازاریابی، ویزا، اقامت و اسکان، آموزش و اطلاع‌رسانی، استانداردسازی،ثبت برند، تبلیغات و ..."  است.

همچنین این پارک نوآوری حدود دوهزار استارتاپ را در خود جای داده است. به نشان نام‌های (برندها) خارجی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه نیز فضای کاری بیش از ۱۰۰۰ متر مربع اختصاص داده شده است.

در این دیدار همچنین دکتر عاملی و هیئت همراه از شبکه آزمایشگاه‌های حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کرد و در این بازدید معاون بین‌الملل پارک نوآوری اسکولکوو گزارش کاملی از آخرین وضعیت این پارک ارائه داد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این پارک در سال ۲۰۱۰ توسط مدودوف، رئیس جمهور سابق روسیه با بودجه ابتدایی ۳۰۰ میلیون دلار و با هدف ایجاد یک مرکز نوآوری و فناوری و توسعه علمی ایجاد شد تا راهبرد کلان کشور روسیه یعنی انتقال از اقتصاد منبع محور به اقتصاد نوآور را محقق کند.

همچنین این مرکز امروز یکی از مراکز مطرح در حوزه علم و فناوری کشور روسیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی وجود نیروی جوان و نخبه است
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور تأسیس می‌شود
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • دستور رئیسی برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی و خلاق