Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم روز ۱۶ آذر در دانشگاه امام صادق (ع) با حضور ریاست این دانشگاه در ساختمان اقامتگاه دانشجویی برگزار شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه امام صادق (ع) ،  مراسم روز دانشجو ۱۶ آذر در دانشگاه امام صادق (ع) با حضور ریاست این دانشگاه در ساختمان اقامتگاه دانشجویی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، ابتدا نمایندگان دانشجویان از تشکل­های مختلف دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها ­ انتقادها و پیشنهادهای خود در مورد دانشگاه امام صادق علیه السلام پرداختند و سپس  سعدی طی سخنانی ضمن تشکر از صحبت­های مطرح شده به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

حجت الاسلام سعدی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو، استکبار ستیزی و در خطر دیدن منافع ملی را از ویژگی­های بارز ۱۶ آذر ۳۲ بیان و تاکید کرد: " دانشگاه تحقق منافع ملّی را در ایستادگی در برابر استکبار می‌داند. نسل جوان و فرهیخته این کشور آغازگر مبارزه با استکبار و سلطه بوده است و به درستی تشخیص داد که راه تأمین منافع ملی مقابله با سلطه و استبداد است ."
وی در ادامه با اشاره به آرمان تحقق تمدن اسلامی گفت:" دانشجویان امروز رسالت سنگین ساختن تمدن نوین اسلامی را عهده دارند. دانشگاه می‌تواند و باید نرم‌‌افزار این تمدن را تولید و مدیران جامعه را در این تراز تربیت نماید."

رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام هم­چنین وجود حس مطالبه گری در دانشجویان را پسندیده دانست و بر وجود سه محور علم و دانش، تقوا و بصیرت در برنامه ­های دانشجویان تاکید کرد.

 سعدی در پاسخ به مطالبات دانشجویان، ضمن تاکید بر حق دانشجویان مبنی بر اطلاع از تصمیم­های دانشگاه بر تلاش خود به منظور ایجاد «مدیریت جمعی خرد ورزانه» در دانشگاه امام صادق علیه السلام اشاره و بیان کرد: در مسائلی که صاحب ایده هستم هم با مشورت با دیگران تصمیم ­گیری می­ کنم.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام هم­چنین ضمن یادآوری وظیفه­ ی اصلی این دانشگاه یعنی مرجعیت علمی، در مورد تلاش­های صورت گرفته در زمینه­ ی تلفیق علوم انسانی اسلامی گفت: «در دانشگاه شورای معارف تاسیس شده است. این شورا به دنبال مشخص کردن متدولوژی تلفیق علوم انسانی اسلامی و چگونگی استخراج نظام فکری است. این کار، البته زمان بر است.»

وی در ادامه ضمن بیان خاطره‌ه­ایی از مرحوم آِیت الله مهدوی کنی مبنی بر علاقه‌­ی ایشان به تلفیق علوم انسانی اسلامی بر مبنای روش شهید صدر، به دانشجویان اطمینان خاطر داد در این زمینه سرعت، دقت و عمق لازم مورد توجه قرار می­ گیرد.
رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه­ ی سخنان خود ضمن اشاره به مطالبه­ ی دانشجویان مبنی بر تسریع در اجرای راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری به دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: «برای اجرای این راهبردها، فعالیت علمی گسترده انجام شده است و من نیز مسئولیت شرعی خودم را در این زمینه انجام می­ دهم.»

وی تلاش برای اصلاح سرفصل­ها، انجام مقدمات برای تاسیس رشته ­های جدید و مورد نیاز کشور، رفع برخی موانع اجرایی بر ­اساس برای جذب دانشجویان دکتری، تاسیس شورای سیاست‌گذاری گزینش به منظور جذب نخبگان از سراسر کشور، تاسیس مرکز نوآوری و تلاش برای تاسیس پژوهشکده ­ی دانشگاه را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در دوران ریاست خود دانست.

سعدی در توضیح «تاسیس شورای سیاست‌گذاری گزینش» ۴ هدف را برای این اقدام بیان کرد که می توان به تربیت نیرو برای امور اجرایی و تصمیم ­سازی کشور، آسیب­ شناسی عدم توان جذب دانشجو از برخی از نقاط کشور ، نخبه گزینی و حل مشکل عدم تمایل دانشجویان نخبه دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه امام صادق علیه السلام اشاره کرد.

وی در مورد چهارم با اشاره به حذف برخی قوانین مالی و اجرایی به ذکر نمونه­ هایی برای جذب دانشجویان برتر کنکور دکتری در دانشگاه پرداخت. حجت الاسلام  سعدی هم­چنین در تبیین اقدامات صورت گرفته برای «رسیدن به هدف تولید علم در دانشگاه امام صادق علیه السلام» به تأسیس مرکز نوآوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «این مرکز به دنبال ضرورت حل مسائل نو در علوم انسانی و لزوم دخالت دادن خرد جمعی در تصمیمات دانشگاه شکل گرفت.»

وی هم­چنین ابراز امیدواری کرد که بتوان با تاسیس پارک علم و فناوری علوم انسانی با سرعت بیشتری به هدف حل مسائل در علوم انسانی پرداخته شود.

رئیس دانشگاه امام صادق با اشاره به وجود دروس اسلامی در دانشگاه امام صادق علیه السلام به بیان اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقاء تبادل علمی با حوزه­های علمیه پرداخت.

 سعدی در پاسخ به سوالات دانشجویان در مورد ساختار و بودجه دانشگاه و هم­چنین چگونگی اداره­ و هزینه ­های صورت ­گرفته در مدرسه ­ی امام صادق (ع) گفت: «به دلیل کمبود بودجه، باید هزینه­ ها را مدیریت کنیم در عین حال با حداقل بودجه در حال تحقق مطالبات در بخش توسعه‌ه­ای برنامه­ های دانشگاه هستیم. در مورد مدارس امام صادق علیه السلام هم من مسئولیتی ندارم.»

وی هم­چنین به طراحی «برنامه­ های معکوس» برای کاهش هزینه ها  اشاره کرد و ضمن یادآوری برگزاری هفته ­ی چین در دانشگاه افزود: چون امکان حمایت مالی برای فرستادن اساتید و پژوهشگران خود به چین را نداشتیم، از طرف مقابل خواستیم که در دانشگاه حضور بهم رساند.»
رئیس دانشگاه در پایان ضمن تاکید  بر لزوم وجود روحیه ­ی مطالبه گری دانشجویان، از دانشجویان خواست تا با رصد برنامه­ های دانشگاه، بر ضعف­ ها و اشکالات فکر کرده و پیشنهادهای خود را برای حل مسائل ارائه دهند. 
در ابتدای این مراسم، آقایان موسوی به نمایندگی از انجمن های علمی، نوذری به نمایندگی از بسیج دانشجویی، کازرانی به نمایندگی از دار القرآن الکریم، مرندی به نمایندگی از مجمع شهید باکری(به عنوان یکی از مجامع استانی) و مهدی ­پور به عنوان نماینده دانشجویان دکتری به بیان نظرات و انتقادهای خود در مورد مسائل مختلف دانشگاه امام صادق علیه السلام پرداختند که می توان به مناسب نبودن امکانات بخش آی تی برای تشکل­های دانشجویی از جمله عدم تخصیص وب سایت مناسب به این تشکل­ها، تبعیض در قوانین دانشگاه نسبت به انجمن­های علمی. به عنوان نمونه: عدم امکان ورود خواهران در مراسم‌های تشکل­های دانشجویی و وجود این امکان برای مراسم­های رسمی دانشگاه ، عدم وجود قوانین و حمایت­های لازم برای سفرهای علمی خارجی دانشجویان ، بی ­توجهی به نظرسنجی­ های صورت گرفته از دانشجویان در امور آموزشی، نیاز به تاسیس رشته­ ها و گرایش­های جدید متناسب با مسائل روز کشور، لزوم تغییر سرفصل های دروس متناسب با راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری ، لزوم وجود نظام فکری منسجم در دروس و پژوهش های دانشگاه، نامعلوم بودن سرنوشت تاسیس پژوهشگاه دانشگاه، سوال از چیستی برنامه ­ی معاونت پژوهشی دانشگاه برای اجرایی کردن راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری، لزوم چابکسازی ساختارهای دانشگاه، لزوم صرفه جویی در خرج­های کم اهمیت ­تر در دانشگاه، سوال از برنامه ­ی گزینش برای معرفی دانشگاه به نخبگان، راهبردی نبودن تغییرات صورت گرفته در دانشگاه، وجود آفت روزمرگی در زندگی دانشجویان، وجود موازی کاری در ساختار دانشگاه، استفاده از توان تبلیغی دانشگاه امام صادق علیه السلام برای اعزام مبلغ و مدرس به مراکز فرهنگی و آموزشی کشور، عدم همکاری مسئولین دانشگاه با مجامع استانی، مشخص نبودن وجوه ممیزه­ی دانشگاه با دانشگاه­های مرسوم کشور،ابراز نگرانی از آیند‌ه‌­ی شغلی فارغ التحصیلان، کمیت­گرایی مفرط در جذب دانشجو در برخی از دانشکده‌های دانشگاه، طولانی بودن مراحل اداری خصوصا برای دانشجویانی که در آستانه ­ی فارغ التحصیلی هستند،  انتقاد از آزمون معارف اسلامی (اسماء) و تاکید بر لزوم اصلاح آن، سخت بودن فرایند چاپ کتاب در دانشگاه و لزوم اهتمام بیشتر معاونت پژوهشی به پژوهش ها و پایان­‌نامه­ های دانشجویان اشاره کرد.

انتهای پیام/



 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه امام صادق سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش غسالی به دانشجویان در غسالخانه بهشت زهرا (عکس) رییس دانشگاه شاهد : دانشجویان را مجبور نمی‌کنیم چادر بپوشند، اما غیر چادری نمی‌پذیریم

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳