Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد از ارائه ۵ هزار و ۹۸۰ مورد مشاوره حقوقی و ارشادات قضایی به‌صورت فردی و ۸ کارگاه آموزشی به‌صورت تخصصی و گروهی در طرح «هر مسجد یک حقوقدانان» خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا زارع، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد، امروز، 17 آذرماه در حاشیه برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدانان در محل مسجد امیرچقماق یزد اظهار کرد: سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد علاوه بر ورود به عرصه‌های تخصص علمی و پژوهشی، طرح‌های خود را با دقت و طمانینه خاص حقوقی پیگیری می‌کند و در عرصه عام و خدمات رسانی عمومی و همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح ابتكاري هر مسجد يك حقوقدان با اهداف حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان پايگاه‌هاي ديني و معنوي و همچنين آگاه سازي و آشنايي مردم نسبت به قوانين، مقررات و تكاليفشان از طرف سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد با همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله دادگستری کل استان، کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کانون فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی، با حضور آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در مرداد ماه سال94 به صورت رسمی کلید خورد.

این مقام مسئول از دو گام مهم طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و گفت: گام اول این طرح، مشاوره و ارشادات قضایی با رویکرد صلح و سازش را دنبال می‌کند و گام دوم، آموزش همگانی حقوق در راستای تحقق حقوق شهروندی را مد نظر دارد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 5 هزار و 980 مورد مشاوره حقوقی و ارشادات قضایی به صورت فردی و 8 کارگاه آموزشی به صورت تخصصی و گروهی توسط دبیرخانه استانی طرح که در مسجد امیرچخماق مستقر است، ارائه شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد گفت: در حال حاضر 2هزار و 179 مسجد در سطح استان وجود دارد که 778 مسجد آن در مرکز استان قرار دارد و از طرف دیگر تعداد یک هزار و 980 نفر حقوقدان مجرب اعم از قضات برجسته استان، اساتید حقوقی، وکلا و مشاوران، سردفتران و مدیران حقوقی در سطح استان هستند که ظرفیت عظیمی را برای ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه دارند.

زارع ابراز کرد: تحقق شعار هر مسجد یک حقوقدان کاملا علمی و منطقی است و می‌تواند در سطح استان تحقق پیدا کند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در حوزه کاهش پرونده‌های قضایی می‌تواند نقش به سزایی ایفا نماید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دادگستری یزد بسیج حقوقدانان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است

مهدی مصری روز دوشنبه در جلسه جوانی جمعیت،گفت: قطعا یکی از دلایل این رشد جمعیت، برگرفته از اقدامات صورت گرفته توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان است که باید همواره گسترش یابد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اهمیت فعالیت بر موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری، افزود: باید در این راستا با تمام توان برنامه‌ریزی کرد و اقدامات لازم انجام شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره و بیان کرد: میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به‌صورت مستمر و هر هفته در خدمت نمازگزاران نماز جمعه می‌باشد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در راستای جوانی جمعیت، کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در ایام نیمه شعبان با حضور شبانه‌روزی در مسجد جمکران اقدام به ارائه مشاوره فرزندآوری و باروری سالم می‌نمایند.

به گفته مصری، ۱۷ تیم مشاوره با استقرار در شبستان‌ها و صحن‌های مسجد جمکران در قالب پویش نوسرباز در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت مشاوره لازم را به مراجعه‌کنندگان ارائه نمودند.

پویش نوسرباز از اربعین سال گذشته آغاز شد و در اعیاد نیمه شعبان به‌صورت شبانه روزی در مسجد جمکران انجام می‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه اقدامات انجام گرفته در راستای جوانی جمعیت دانشگاه برتر در سطح کشور شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • نجات نوزاد شیرخوار ۲ ماهه با راهنمایی تلفنی اورژانس
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • انجام مشاوره دارویی با ۱۹۰
  • مردم از تلفن ۱۹۰ مشاوره دارویی بگیرند
  • هموطنان برای مشاوره دارویی با ۱۹۰ تماس بگیرند
  • انجام مشاوره دارویی با شماره تلفن ۱۹۰ / لزوم منطقی‌سازی مصرف دارو
  • انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰