Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:09:34 GMT

طی مراسمی؛ از خدمات 40 ساله امام جمعه پردیس تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۳۰۲

طی مراسمی؛ از خدمات 40 ساله امام جمعه پردیس تجلیل شد

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ما مسوولان به مردم بدهکاریم و هرکاری برای مردم انجام بدهیم جز وظیفه چیزی نیست.

به گزارش خبرنگار فارس از پردیس، بعدازظهر امروز مراسم تکریم از خدمات حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس در بوستان نورالشهدای پردیس برگزار شد.

شهرت از بین می‌رود اما محبوبیت ابدیست

بنابراین گزارش نعمت اله ترکی رئیس سازمان برنامه و بوجه استانداری تهران ضمن خیرمقدم به حضار، اظهار داشت: محبوبیت انسان‌ها در نزد خداوند از جایی مشخص می‌شود که در میان مردم محبوبیت داشته باشند نه شهرت، زیرا شهرت در مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود اما محبوبیت دائمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محبوبیت امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به فعالیت‌های بیش از هشت ساله امام جمعه پردیس می‌بینیم که محبوبیت ایشان در بین مردم بیشتر شده و این حضور پرشور در این مراسم برای ارج نهادن به شخصیت ایشان است.

ترکی افزود: حضور حجت الاسلام توسلی در صحنه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باعث محبوبیت ایشان است.

در ادامه عیسی فرهادی فرماندار تهران، عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در خصوص فعالیت‌ها و دل‌دادگی حجت الاسلام توسلی به مقام معظم رهبری، مردم و نظام سخنانی را بیان کردند.

روحانیون هدایتگر مردم هستند

سپس تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران، ضمن بیان اینکه این برنامه‌ی تودیع و معارفه نیست، اظهار کرد: در طول تاریخ روحانیت پناهگاه مردم، هدایتگر، روشنگر و راهنمای جامعه دینی و اسلامی بودند.

وی گفت: در این مقطع زمانی، اسلام به عنوان دین مترقی در تمام عرصه‌ها نسخه‌های شفابخشی برای رفاه مردم ارایه می‌کند که بخشی از این خاسته ها نظام مند و هدفمند شده و نماد آن نماز جمعه است که وظایف و خدماتی در این غالب ارائه می‌شود.

نماز جمعه تجلی‌گاه وحدت است

تقی زاده افزود: نماز جمعه منادی و تجلی‌گاه وحدت است زیرا علاوه بر فریضه‌های دینی، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه اعلام و راهکارهای آن ارائه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: در طول دفاع مقدس نماز جمعه و مساجد مهم‌ترین پایگاه اعزام نیرو به جبهه‌ها و بیشترین کمک‌های مردمی از این پایگاه‌ها به جبهه‌ها اعزام می‌شد و
نقش چند وجهی نماز جمعه به عنوان پایگاه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بوده و ادامه دارد.

نماز جمعه مأمن تمام گروه هاست

وی اضافه کرد: چند وجهی بودن نماز جمعه غیر قابل انکار است زیرا نماز جمعه از این منظر هم مهم است که باعث وحدت آفرینی بین تمام گروه‌ها و سلایق می‌شود و امام جمعه‌ها تکیه‌گاهی برای مجموعه هستند.

توسلی مصداق بارز تاسی از رهبری است

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: مصداق بارز تاسی از رهبری، حجت الاسلام توسلی بوده و هستند و در تمام عرصه‌ها پیشگام و پیشرو بودند و در دو دهه دوستی و شاگردی که با ایشان داشتم، وی نسبت به موضوعات اجتماعی، معیشت مردم، موضوعات عمرانی و... صاحب نظر و خبره می‌باشند.

وی ادامه داد: زمانی که شهردار قرچک بودم اعلام کردم ایشان می‌توانند بهتر از من شهر را اداره کنند؛ زیرا مردم‌دوستی و در بطن جامعه بودن ایشان یکی از توقعاتی است که مردم از صدر اسلام از روحانیون دارند.

تقی زاده اضافه کرد: حجت الاسلام توسلی ویژگی‌های خاصی داشته و در تمام امور تصمیمات و اقدامات را اجرایی می‌کردند، زیرا در میان مردم بودن، ساده زیستی و... از خصوصیات بارز ایشان است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: وی با مردم همراهی، همدلی و هم‌نوایی می‌کردند و منشا اثر بودن از ویژگی‌هایی است که ایشان هرکجا حضور داشتند مشخص می‌شد.

امام جمعه پردیس استاندار را به چالش کشید

وی افزود: مرتضی تمدن استاندار اسبق، دوستی دیرینه‌ای با ایشان دارند اما زمان شهرستان شدن قرچک و پردیس برای رفاه مردم استاندار تهران را به چالش می‌کشاندند.

وی ادامه داد: وی دغدغه‌ها و مسائل مردم را اولویت قرار می‌دادند و می‌دهند و به همین دلیل می‌گویم این مراسم تکریم و تودیع نیست زیرا شروع عصر جدید و کارهای تازه ایشان است که با استفاده از تجاربی که طی چهل سال کسب کردند می‌توانند در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اجرا کنند.

نباید تعداد مردم‌دارهای کشور سیر نزولی داشته باشد

تقی زاده با بیان اینکه ما باید قدر افرادی که مردم‌دار هستند را بدانیم و نباید تعداد این افراد سیر و کاهشی داشته باشد، گفت: مطمئنا اندیشه ورزی، تجارب و توانمندی‌هایی که طی این سال‌ها کسب کرده‌اند را در طبق اخلاص می‌گذارند و ما در استان تهران از این خصوصیاتشان بهره‌مند خواهیم شد.

وظیفه مسوولان حمایت از مردم است

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: مردم قدرشناس پردیس بارها از انقلاب و حاکمیت دفاع کردند و باید قدر این سرمایه‌های گرانقدر را بدانیم، زیرا اگر ما مسوولان به خودمان بیاییم، به مردم بدهکاریم و هرکاری برای مردم انجام بدهیم جز وظیفه چیزی نیست.

در پایان این مراسم که با حضور تقی زاده معاون عمرانی و نعمت اله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری تهران، فرهادی فرماندار شهر تهران، تمدن استاندار اسبق تهران، رضایی فرماندار شهرستان پردیس و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، لوح و هدایایی به پاس خدمات و زحمات چندین ساله حجت الاسلام توسلی از سوی استاندار، مدیران ادارات استان و شهرستان پردیس به ایشان اهدا شد.

انتهای پیام/67016/پ/الف۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران امام خمینی اسلام تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمازجمعه این هفته تهران، ۷ اردیبهشت ماه، به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.  

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، جناب آقای سید صولت مرتضوی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم می‌باشند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:

•  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 

•  کمیته امداد امام خمینی (ره)

•  شهرداری تهران

• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.

این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی می‌باشد.  

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.

علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند