Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@10:53:18 GMT

راه‌اندازی سامانه ماهرسان در آینده نزدیک

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۵۱۸

«سردار موسی کمالی» مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره راه‌اندازی سامانه ماهر‌سان گفت: بعد از راه‌اندازی سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل از خدمت سربازی است، سامانه ماهرسان برای بعد ازخدمت سربازی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان می‌توانند از مدت‌ها قبل از سربازی در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: جوانان قبل از اعزام به خدمت سربازی به صورت داوطلبانه در سامانه سرباز ماهر ثبت نام می‌کنند و بعد با توجه به مهارت‌های کسب کرده از مشوق‌های ۳۴ گانه اعلام شده برخوردار می‌شوند یا اینکه سازمان وظیفه عمومی اسامی آنان را در سامانه سرباز ماهر ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی درباره سامانه ماهرسان خاطرنشان کرد: با همکاری یکی از بانک‌های کشور سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت طراحی شده است و افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شوند تا نخست از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغالزایی استفاده کنند و دوم اینکه این سامانه نیازهای شغلی هر استان را جمع آوری و در سامانه ثبت و به افراد معرفی می‌کند.

سردار کمالی تصریح کرد: در این سامانه شغل‌های مورد نیاز هر استان شناسایی شده و سربازان می‌توانند با توجه به مهارت‌هایی که فراگرفته‌اند با استفاده از سامانه ماهرسان نیازهای شغلی خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند. از سوی دیگر این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط می‌شود. درحقیقت این سامانه یک نوع بازار کار است چون مشاغل مورد نیاز و نیروی کار در این بازار است و افراد می‌توانند مشاغل مورد نیاز و همچنین نیروی ماهر خود را در آن بازار پیدا کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سردار کمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

تعداد بازدید : 28 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند
  • آغاز عملیات احداث شهرک جدید بومیز جهرم در آینده نزدیک
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • زمان بلیت‌فروشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • یک دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان امدادی جزیره قشم الحاق شد