Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@15:32:32 GMT

بانکها برای سال ۹۹ چقدر مالیات خواهند داد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۵۴۹

بانکها برای سال ۹۹ چقدر مالیات خواهند داد؟

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ که امروز از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد، درآمدها و هزینه‌های بانک‌ها در سال آینده نسبت به سال جاری رشد ۱۰ درصدی داشته؛ به طوریکه درآمد بانک‌ها در این لایحه ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

با توجه به پیش‌بینی درآمد ۱۰۵ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومانی بانک‌ها در سال گذشته، این رقم رشد ۱۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، پیش‌بینی هزینه بانک‌ها نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و هزینه آن‌ها از ۱۰۲ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان به ۱۱۳ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

دولت پیش‌بینی کرده که بانک‌ها در سال آینده باید بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که این رقم نیز نسبت به بودجه امسال رشد حدود ۱۳ درصدی داشته است.

سود ویژه ۵۰ درصد بانک‌ها نیز برای سال آینده از سوی دولت ۱۶۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده این بند نیز حاکی از رشد حدود ۱۳ درصدی نسبت به سال جاری است.

هزینه های سرمایه‌ای بانک‌ها در سال آینده بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ نیز بیش از ۴۳۱۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و هزینه بانک‌ها مربوط به افزایش دارایی‌های جاری آن‌ها نیز ۲۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب مجموع هزینه‌های بانک‌ها برای سال آینده با کسر ذخیره استهلاک منظور در هزینه جاری ۱۱۹ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمد آن هاست.

البته در این لایحه ۲۶۹۳ میلیارد تومان نیز درآمد از محل سایر دریافتی‌ها برای بانک‌ها پیش‌بینی شده است که به این ترتیب، درآمد و هزینه بانک‌ها باهم برابر می‌شود.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1329050

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه بودجه 99 مالیات مالیات بر ارزش افزوده فرارمالیاتی انتخابات مجلس یازدهم لایحه بودجه بودجه 99 بارش برف باران باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا بودجه استان البرز ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان