Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@09:14:44 GMT

مدارس خراسان‌شمالی به کاشی نماز مزین می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۵۸۶

مدارس خراسان‌شمالی به کاشی نماز مزین می‌شوند

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: به منظور ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان، سردر مدارس نوساز استان با کاشی‌کاری آیات و یا احادیثی در خصوص نماز زینت داده می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان، محمد اکرامی‌فر، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مامور به اجرای این طرح شده، گسترش فرهنگ نماز و قرآن را ۲ اولویت محوری آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: این اقدامات نیز با هدف ترویج فرهنگ این واجب الهی و ترغیب آینده سازان کشور به اهمیت برپای داشتن نماز صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اکنون فریضه نماز جماعت در ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی برگزار می شود که امامت آن را در برخی از مدارس روحانیان و در بعضی نیز همکاران فرهنگی برعهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: برای مفروش کردن نمازخانه ها و تامین مهر و سجاده مورد نیاز مدارس شهرستانی با اداره نوسازی هماهنگی شده و تلاش داریم که اگر مشکلی در زمینه ساخت نمازخانه ها وجود دارد، برطرف شده و البته در این مسیر از ظرفیت تشکل های دانش آموزی، حوزه های علمیه، امامان جمعه و روحانیت نیز بهره خواهیم برد.

اکرامی‌فر با اشاره به کمبود روحانی برای اقامه نماز در مدارس استان، افزود: هم اینک ۳۵۰ روحانی ما را در برپایی نماز در مدارس همراهی می کنند که ۶۳ نفر همکار فرهنگی هستند و علاوه بر آن ۱۱۸ نفر طلبه نیز در این امر مشارکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی گفت: از معرفی روحانیان توسط حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی استقبال می کنیم و حتی در برنامه داریم تا از حضور روحانیانی که امامت نماز جماعت ادارات را عهده دار هستند، به صورت یک روز در هفته، در مدارس نزدیک به آن ادارات، بهره مند شویم.

اکرامی‌فر با اشاره به کمبود فضای نمازخانه در مدارس استان نیز افزود: برای مدارس نوساز مشکلی در این زمینه وجود ندارد ولی برای مدارس قدیمی، قرار است با اختصاص بودجه نمارخانه های مستقلی ایجاد شود چرا که برپایی نماز در فضای کلاسی چندان شایسته نیست.

۱۶۵هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خراسان شمالی اموزش و پرورش نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز (۲۸ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد. کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشانه تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، ادامه داد: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد. اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود.

حسین‌نژاد بر لزوم رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است. بنابراین افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌دهندگان در نظر گرفته شود.

ابولحسن نجفی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ شمالی نیز در ادامه جلسه، گفت: ۴۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در استان جان باختند که ۴۴ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. از این تعداد، ۳۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که براثر سوء مصرف مواد، داروهای مخدر و محرک در استان جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • نواختن زنگ انتقام سخت در مدارس خراسان شمالی
  • زنگ «انتقام سخت» در مدارس خراسان شمالی نواخته شد