Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی و فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: اعتراضمان به آقای روحانی این است که شما همین طور که با خارجی‌ها برخورد می‌کنید و غش غش می‌خندید مثل خنده اخیر با آقای جانسون در سازمان ملل؛ در جلسات داخلی هم با خودی‌ها خوش اخلاق‌تر باشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عزت‌الله ضرغامی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج به دعوت بسیج دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در اظهاراتی به موضوع اغتشاشات اخیر و گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که عده‌ای آشوبگر و اغتشاشگر اقدامات زشتی انجام دادند و به اموال عمومی و مردمی آسیب وارد کردند اما عده‌ای هم بودند که به نحوه گرانی بنزین اعتراض داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از این که چرا باید برخی مسائلی را که خودمان می‌توانیم بیان کنیم بر عهده دشمن می‌گذاریم افزود: چرا باید مسوولیت ارائه آمار را بر عهده دشمن بگذاریم تا 100 تای دیگر روی آن بگذارند و به خورد جامعه بدهند، به جای این کارها باید با مردم رو راست باشیم.

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان این که از این دست مشکلات در کشور داریم و یکی از آن‌ها مربوط به روز کوروش است افزود: چرا باید کاری کنیم که در آن رو هنجارشکنی صورت گیرد و شعارهای ساختارشکن داده شود و عده‌ای آرامش و امنیت مردم را به هم بزنند به همین خاطر در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تذکر دادم که چرا باید یک روز قبل از برگزاری چنین روزی تابلو بزنید و جاده را ببندید و بگویید جاده در دست تعمیر است و این گونه به مردم دروغ گفت.

ضرغامی ادامه داد: چرا باید به مردم دروغ گفت، چه اشکالی دارد که خود رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات با مردم سخن بگویند که اولا جایگاه کورش کجاست و از خوبی‌های او بگویند که مثلا ذوالقرنین است تا که دشمن توطئه نکند و فضا را ناامن نکنند.

وی با انتقاد از روشی که برای گران کردن بنزین صورت گرفت اظهار کرد: این شوک نیمه شب و تدبیر از کجا آمد در حالی که بسیاری از کارشناسان روش‌های منطقی‌تری ارائه کردند، کف روش‌های دیگر این بود که هر سال مبلغی به قیمت بنزین اضافه می‌شد و این گونه شوک نیمه شب به مردم وارد نمی‌شد تا بعداً به گونه‌ای آن را به گردن نمایندگان مجلس و مراجع بیندازند.

رئیس اسبق رسانه ملی با تاکید بر این که کارت سوخت که یک کار الزامی برای مدیریت سوخت است گفت: چرا مرتب از رهبری خرج کردند که رهبری موافق افزایش بود؛ به عنوان مطلع می‌گویم که صد درصد انی حرف دروغ است هر چند رهبری سال‌هاست که به دولت‌ها می گوید مصرف را کنترل کنید و اگر قرار است اتفاقی بیفتد اول عایدی آن گیر مردم بیاید.

وی با بیان این که مردم هم از وضعیت مصرف بنزین رضایت نداشتند گفت: قیمت قبلی تنها به نفع قشری بود که 4 تا 5 خودروی لاکچری داشتند و سرمایه ملی را دود می‌کردند و هدر می‌‌دادند.

ضرغامی با مقایسه اقدام دولت قبلی در گران کردن مصرف بنزین با دوره کنونی گفت: این در حالی که دولت قبلی اول پولی را به حساب مردم ریخت و با مردم حرف زد و گفت که هر گاه بنزین گران شد از این پول استفاده کنید اما عیب دولت کنونی این است که با مردم حرف نمی‌زند.

وی با خطاب قرار دادن دولت که شما هم یک کلمه با مردم حرف بزنید ابراز کرد: چه اشکال دارد که با مردم حرف می‌زدید این خوب نیست که وزیر کشور دولت تدبیر در تلویزیون حاضر شود و بگوید ما چند ماه قبل می‌خواستیم که این کار را انجام دهیم اما یک دفعه خبر لو رفت.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این چه برخوردی با مردم است که خود رئیس‌جمهور هم می‌گوید وقتی از خواب بیدار شدم دیدم بنزین را گران کرده‌اند که رفتار خوبی نبود و این قدر اعتراض به این گفته شد که حتم دارم خود رئیس‌جمهور هم از بیان آن حرف پشیمان است به خصوص با آن خنده‌ مردم را سر لج آورد چرا که در هنگامه سختی مردم چنین خنده‌ای آثار منفی دارد.

وی با بیان این که ما بارها با آقای روحانی در جلسات بحث کرده‌ایم و بعضی وقت‌ها هم با او دعوایمان می‌شود و بعضی وقت‌ها به ما می‌گوید بروید بیرون و ما نمی‌رویم و خودش می‌رود افزود: همیشه اعتراضمان به آقای روحانی این است که شما همین طور که با خارجی‌ها برخورد می‌کنید و غش غش می‌خندید مثل خنده اخیر با آقای جانسون در سازمان ملل؛ در جلسات داخلی هم با خودی‌ها خوش اخلاق‌تر باشید و اگر کسی هم اعتراضی می‌کند با محبت و خنده و احترام اجازه دهید حرفشان را بزنند که متاسفانه این رفتار ایشان برهوت است.

ضرغامی در همین خصوص گفت: در طول این چند سال اخیر در یک جلسه داخلی چه من باشم چه آقای رحیم‌پور ازغدی و چه دکتر گلشنی و کچوئیان به محض این که یک برخورد انتقادی می‌کنید حال رئیس جلسه عوض می‌شود.

انتهای پیام/82009

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل روحانی ضرغامی صدا و سیما خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی ۴۵ تا ۵۰ درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.

او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.

کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود ۴۰، ۴۵ درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزايش قيمت‌ها كاهش تورم»، مردم چگونه باوركنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

دیگر خبرها

  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم