Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در مجموع سه هزار و ۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت نام کردند این در حالی است که در دوره دهم مجلس، تعداد دو هزار و ۷۵۳ نفر در استان تهران ثبت نام کرده بودند. در این دوره با افزایش ۲۵ درصدی تعداد داوطلبان ثبت نام کننده مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 15:52 - 17 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۰۴۷ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، شکراله حسن بیگی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی یک هفته اخیر گفت: روز گذشته دو اقدام یعنی تشکیل هیئت اجرایی و ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید که در ۶ حوزه انتخابیه ۳۷ هیئت اجرایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در مدت یک هفته ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس در مجموع سه هزار و  ۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت نام کردند این در حالی است که در دوره دهم مجلس دو هزار و  ۷۵۳ نفر در استان تهران ثبت نام کرده بودند که در این دوره با افزایش ۲۵ درصدی تعداد داوطلبین ثبت نام کننده مواجه هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در مورد تعداد داوطلبین در هر حوزه انتخابیه تصریح کرد: سه هزارو  ۲۹۳ داوطلب یعنی ۸۹/۴ درصد داوطلبین از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۱۰۵ داوطلب در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، ۱۰۱ نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، ۷۷ داوطلب در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، ۵۲ داوطلب در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک و ۳۱ داوطلب در حوزه انتخابیه پاکدشت ثبت نام کرده اند.   بیتشر بخوانید ثبت‌نام بیش از ١۶ هزار داوطلب در انتخابات مجلس یازدهم/ ۲۹ درصد افزایش نسبت به دور قبل/ خیز کارمندان برای تکیه به صندلی‌های سبز/ ٢۴٨ نفر از ۲۸۷ نماینده فعلی ثبت‌نام کردند حسن بیگی در مورد نسبت جنسیتی داوطلبین بیان داشت: از مجموع سه هزار و  ۶۸۰ داوطلب ۸۳ درصد را آقایان و ۱۷ درصد را بانوان به خود اختصاص می‌دهند همچنین ۲۴ درصد ثبت نام کنندگان سابقه داوطلبی در ادوار قبلی داشته و ۱ درصد نیز سابقه نمایندگی را در کارنامه خود داردند به علاوه ۲۵ درصد داوطلبین ایثارگر هستند.

وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبین گفت: ۵۴۹ داوطلب یعنی ۱۴/۹ درصد بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۷۹۶ داوطلب یعنی ۲۱/۶ درصد بین سن ۳۶ تا ۴۰ سال، ۶۱۵ داوطلب یعنی ۱۶/۷ درصد بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۵۹۸ نفر یعنی ۱۶/۲۵ درصد بین ۴۶ تا ۵۰ سال و ۵۳۴ داوطلب یعنی ۱۴/۵ درصد بین سن ۵۱ تا ۵۵ سال را شامل می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: از میان داوطلبین در استان تهران ۸/۳ درصد یعنی ۳۰۸ نفر بین سن ۵۶ تا ۶۰ سال، ۱۸۵ نفر یعنی ۵ درصد داوطلبین بین سن ۶۱ تا ۶۵ سال، ۱/۸ درصد یعنی ۶۸ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ سال و ۷ دهم درصد یعنی ۲۷ نفر بین سن ۷۱ تا ۷۵ سال را به خود اختصاص داده‌اند.

حسن بیگی در مورد وضعیت تحصیلی داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران عنوان کرد: ۲۷۵۷ داوطلب یعنی ۷۵ درصد داوطلبین دارای مدک فوق لیسانس هستند و بعد از آن نیز ۵۸۵ داوطلب یعنی ۱۵/۹ درصد دارای مدرک دکتری، ۱۶۹ نفر یعنی ۴/۵ درصد مدرک حوزوی دارند و ۴/۵ درصد دیگر یعنی ۱۶۶ نفر مدرک لیسانس دارند.

وی با اشاره به وضعیت شغلی ۳۶۸۰ داوطلب استان تهران ادامه داد: یک هزارو ۳۷۴ داوطلب یعنی ۳۷/۳ درصد کارمند، ۱۰۱ داوطلب وکیل و قاضی، ۲۹۵ نفر فرهنگی، ۱۱۱ نفر پزشک، ۴۰۶ نفر استاد دانشگاه، ۳۶۶ نفر بازنشسته، ۱۹ نفر نظامی و ۴۱ نفر نیز روحانی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین کرد: در مجموع ۲۱ داوطلب از اقلیت‌های دینی ثبت نام کرده اند که ۵ داوطلب از میان مسیحیان ارمنی شمال ایران، ۲ داوطلب از میان زرتشتیان، ۶ داوطلب از میان کلیمیان و ۸ داوطلب از میان مسیحیان آشوری و کلدانی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

حسن بیگی در پایان با اشاره به وضعیت ثبت نام اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: تا امروز که سومین روز ثبت نام اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان است ۳۶ نفر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات مجلس ستاد انتخابات وزارت کشور شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۵۲ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۰۴، پاکدشت با شاخص ۱۱۹، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۲، سلامت با شاخص ۱۲۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۰ و ورامین با شاخص ۱۱۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۸۱، باغستان شهریار با شاخص ۶۶، پارک رازی با شاخص ۶۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۱، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۸، دماوند با شاخص ۵۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۲، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۸، شریف منطقه دو با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۰، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، علم و صنعت با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۰، ملارد با شاخص ۷۱، وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۰، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۹، امام خمینی با شاخص ۴۳، پردیس با شاخص ۴۵، پونک با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۳۲، سرخه حصار با شاخص ۲۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۹، شهریار با شاخص ۵۰، قدس با شاخص ۳۶، لواسانات با شاخص ۳۴ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746468

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات لیست ۱۶ نفره می‌دهد/ تداوم وحدت با جبهه پایداری
  • جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله و پسماند خانگی در قم