Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای تفاهم‌‎نامه همکاری میان بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی حمایت از پژوهشگران و دانش آموختگان در دوره پسادکتری افزایش یافت.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور محمود سعادت فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد و ایمان افتخاری؛ رئیس صندوق برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با امضای این تفاهم نامه همکاری حمایت از دانش آموختگان برتر در دوره پسا دکترا افزایش یافت.

*لزوم حمایت بیشتر از اجتماع نخبگان و پژوهشگران

در این نشست، محمود سعادت‌فومنی؛ قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم افزایش همکاری‌های بین‌دستگاهی به منظور حمایت بیشتر از اجتماع نخبگان و پژوهشگران، گفت: امید است امضاء این تفاهم‌‎نامه آغاز همکاری‌های بیشتر دو مجموعه در راستای حمایت از پژوهش و پژوهشگران باشد.

وی افزود: با توجه به همگرایی رسالت‌‎های صندوق حمایت از پژوهشگران و ماموریت‌های بنیاد ملی نخبگان می‌توان علاوه بر حمایت از دوره پسادکتری برنامه‌های مشترک دیگری را تعریف و اجرا کرد.

سعادت‌فومنی تصریح کرد: با توجه به اینکه پژوهش همواره به نتیجه دلخواه منتج نمی‌شود؛ حمایت از پژوهش جزو اقدامات خطرپذیر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل حمایت از پژوهشگران دوره پسادکتری یکی از وظایف خطیر در حوزه نخبگانی است.

*سرآمدان و نخبگان بهترین پژوهشگران هستند

آریا الستی؛ معاون سرآمدن و نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز با بیان اینکه بنیاد و صندوق حمایت از پژوهشگران در هر سه بخش مسیر نخبگانی می‌توانند همکاری‌های مشترک تعریف کنند، گفت: فعال‌شدن معاونت ترویج علم در این صندوق ظرفیت خوبی را برای گسترش همکاری‌های مشترک ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه سرآمدان و نخبگان بهترین پژوهشگران هستند، یادآور شد: با توجه به همگرایی رسالت‌های بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران، این دو مجموعه می‌توانند در بخش‌ها و حوزه‌های دیگر نیز زمینه همکاری‌های مشترک را تعریف کنند.

*اعطای تسهیلات متنوع صندوق حمایت از پژوهشگران برای حمایت از دانش‌آموختگان در دوره پسادکتری

در بخشی از این نشست ایمان افتخاری؛ رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران فناوریان معاونت علمی، امضاء تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد ملی نخبگان را آغاز همکاری‌های بعدی در حمایت بیشتر از استعدادهای برتر دانست و گفت: هم‌راستا بودن بسیاری از رسالت‌ها و ماموریت‌های این دو مجموعه فرصت مناسبی را برای گسترش همکاری‌های دو سویه برای حمایت بهتر و بیشتر از مستعدان و پژوهشگران فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران تسهیلات متنوعی را برای حمایت از دوره پسادکتری به دانش‌آموختگان اعطا می‌کند که امید است با امضاء این تفاهم‌نامه، حمایت‌ها کیفیت و تنوع بیشتری بگیرند.

*جایزه شهید چمران فرصتی مناسب برای توان‌افزایی دانش‌آموختگان برتر

حسن سالاریه؛ معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان نیز در نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان با صندوق حمایت از پژوهشگران، گفت: این تفاهم‌نامه با موضوعیت حمایت از پژوهشگران دوره پسادکتری به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های ذاتی بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران، حمایت از محققان دوره پسادکتری است، افزود: بنیاد این افراد را در فضایی رقابتی و از بین بهترین‌ها انتخاب می‌کند‌ تا فرد در طول ۱۲ ماه زیر نظر یک استاد خبره و با محوریت یکی از چالش‌های کشور به تحقیق و پژوهش بپردازد؛ این تسهیل در قالب جایزه شهید چمران به مستعدان‌برتر دانش‌آموخته در دوره دکتری تعلق می‌گیرد.

سالاریه ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و البته تراکم دانش‌آموختگان‌برتر دوره دکتری، بنیاد ملی نخبگان تلاش دارد در قالب مشارکت و همکاری با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و استفاده از ظرفیت‌های موجود آنها، حمایت از دانش‌آموختگان‌برتر دوره دکتری در قالب جایزه شهید چمران را با کیفیت و کمّیت بهتری ادامه دهد تا علاوه بر حمایت از مستعدان‌برتر، زمینه لازم برای رفع نیازهای کشور از طریق انجام پروژه‌های کاربردی فراهم شود.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملی نخبگان و صندوق حمایت از پژوهشگران، بنیاد واجدین شرایط استفاده از جایزه پسادکتری شهید چمران را به صندوق حمایت از پژوهشگران معرفی می‌کند تا آنان علاوه بر بهره‌مندی از حمایت‎های متنوع این صندوق، در طول یکسال فعالیت، یکی از نیازها و چالش‌های واقعی کشور را در قالب پروپوزال تعریف کرده و با محوریت آن پژوهش خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری پژوهش صندوق حمایت بنیاد ملی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ریش سفیدان و مسوولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی گیرند و از آنها حمایت کنند تا در آینده این افراد در جایگاه تصمیم گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار گیرند.

 رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین المللی پردیس زابل برگزار شد، گفت: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است، به طوریکه امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این راستا می‌تواند برای امن شدن و خوشنامی و معرفی استعداد‌های سیستان و بلوچستان کمک کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد بنابراین محروم نیست، افزود: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، تاکید کرد: ریش سفیدان و مسوولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • خانه نخبگان بستری برای شناسایی کنشگران علمی کشور
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • بهره‌مندی از اعتبارات و تسهیلات با برنامۀ توانمندساز بنیاد ملی نخبگان
  • افزایش دایره نخبگی در دستور کار بنیاد نخبگان استان یزد
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • اجرای طرح بورسیه صنعتی دانشجویان برای اولین بار در استان یزد
  • اجرای موفقیت آمیز طرح بورسیه صنعتی دانشجویان در استان یزد