Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@23:40:02 GMT

نعمتی: با عالیشاه هیچ مشکلی ندارم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۷۶۱

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، سیامک نعمتی و امید عالیشاه پیش از دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن با یکدیگر درگیر شدند و به همین دلیل کالدرون آنها را از فهرست بازی هفته سیزدهم تیمش کنار گذاشت تا کمیته انضباطی باشگاه در خصوصشان تصمیم‌گیری کنند و این دو نفر امروز در جلسه کمیته انضباطی حاضر شدند.

سیامک نعمتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در این خصوص اظهار داشت: هیچ مشکل خاصی وجود نداشت و یک مساله درون خانوادگی بود که درون خانواده هم آن را حل و فصل کردیم و دیگر مساله‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عالیشاه در این جلسه آشتی کردیم و در حال حاضر هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد و با یکدیگر رفیق هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر فوتبال سیامک نعمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!

خبرگزاری علم و فناوری آنا_ نادیا عابد؛ استرس و نگرانی در چهره هایشان مشخص بود، خانواده‌ها یکی یکی فرزندان را راهی آزمون می‌کردند، یکی می‌گفت که برو بابا جان دعای خیرم همرات، آن یکی پیشانی دخترش را می‌بوسید و با در آغوش کشیدن فرزندش سعی در کاهش دلهره داشت، خانم مسن دیگری تسبیح به دست صلوات می‌فرستاد و ...

وارد دانشگاه شدم تک تک داوطلبان در صف بازرسی قرار داشتند و می‌گفتند: خدایا یعنی برای ما هم خواستی؟ ما هم داریم دانشجو میشیم؟ مراقبان در حیاط قدم می‌زدند و با خوشحالی کنکوری‌ها را راهی جلسه آزمون می‌کردند.

جلوگیری از تقلب با بازرسی داوطلبان

اندکی گذشت، ساعت حوالی حدود ۸ بود ماشینی نزدیک شد، متوجه شدم سوالات کنکور در بسته بندی و کاملا محافظت شده قرار است میان داوطلبان توزیع شود، استرس کنکوری‌ها بیشتر شد، طوری که دل در دلشان نبود، اما در آن میان یادشان نرفته بود که هم دیگر را هم دعا کنند، با در آغوش کشیدن یکدیگر دونه دونه از قسمت بازرسی و تحویل وسایل شخصی عبور می‌کردند تا وارد سالن شده و روی صندلی‌های خود مستقر شوند.

استرس؛ مانع پیدا کردن شماره صندلی داوطلبان

چشمم به آن طرف حیاط افتاد روی بورد شماره داوطلبان برای پیدا کردن صندلی شان نوشته شده بود، ذوق داوطلبان با چاشنی استرس باعث می‌شد که به خوبی نتوانند تمرکز کنند و برای اینکه بتوانند شماره صندلی خود را شناسایی کنند، از هم کمک می‌گرفتند.

 

عقربه‌های ساعت ثانیه به ثانیه جلوتر می‌رفتند و محوطه دانشگاه هر لحظه خلوت‌تر می‌شد، محمدعلی زلفی گل و وزیر علوم از راه رسیدند و از نزدیک جویای حال داوطلبان بودند و با روحیه شاد آنها را آرام می‌کردند، ساعت از ۸ گذشت و حالا انگشت شمار داوطلبان با کارت‌های ورود به جلسه در حال پیدا کردن محل دقیق آزمون بودند، داوطلبی بود که از استرس زیاد نمی‌توانست آدرس دقیق را پیدا کند و دلیل دیر رسیدنش هم خواب ماندش بود، اما با کمک حراست دانشگاه بالاخره جای خود را پیدا کرد.

آمدم کنکور که فقط محیط دانشگاه رو ببینم

ایستاده بودم در کنار خبرنگاران که دیدم دانشجویی با خوشحالی در حیاط قدم می‌زند، به کنارش رفتم، پرسیدم چرا داخل جلسه نمی‌روی؟ گفت: فقط می‌خواستم ببینم محیط دانشگاه چگونه است و نمی‌خواهم کنکور دهم، چون قصدی برای ادامه تحصیل ندارم، حالا بروم خانه فکرهایم رو بکنم شاید خواستم سال دیگر دانشجو شوم. برایم کمی عجیب بود که امروزی‌ها چه استدلال‌هایی در ذهن خود دارند و چقدر جالب محیط پیرامون خود را تفسیر می‌کنند.

 
قبولی در دانشگاه دولتی یا آزاد مهم نیست

دختری آرام آرام قد می‌زد، پرسیدم که مگر کنکور نداری؟ چرا دیر آمدی؟ گفت: حالا چرا فرقی می‌کند که دولتی قبول شوم یا آزاد، بالاخره دانشگاه خواهم رفت و اصلا استرس ندارم، فوقش نتیجه ندیدم می‌مونم برای سال آینده، آسمان که به زمین نمی‌رسد.

 
بیخیالی داوطلب در کنکور و خنده والدین

تصمیم گرفتم به جلوی در دانشگاه بروم و کمی از احوالات والدین خبردار شوم، مادری در ماشین در حال خواندن قرآن برای فرزندش بود، از کنارش عبور کردم به پدری رسیدم که دست به سینه در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته بود منتظر آمدن فرزندش بود، چند خانم دیگر کنار هم روی قالیچه‌ای نشسته بودند و درباره ساعات مطالعه و استرس بچه هایشان با هم صحبت می‌کردند، یکی هم از بیخیالی فرزندش می‌گفت و با هم می‌خندیدند. 

فضای بیرون دانشگاه پر از همهمه‌های خانواده‌هایی بود که منتظر نتایج مثبت از سوی فرزندانشان بودند و البته نگرانی خیلی زیاد در چهره هایشان موج می‌زد.

 

حالا داوطلبان یکی یکی از جلسه کنکور خارج می‌شدند و با چهره‌های شاد و غمگین دنبال خانواده‌های خود می‌گشتند، به سراغشان رفتم، امتحان چطور بود؟ خوب بود، خداروشکر. نفر بعدی در مورد احساسش می‌گفت که نمی‌داند چه کرده و فقط امیدوار هست که قبول شود تا شرمنده خانواده نشود، داوطلب دیگری راضی از آسانی سوالات و یکی دیگر خشمگین از سختی سطح سوالات. تصمیم گرفتم با داوطلبان بیشتری صحبت کنم تا ببینم که سطح امتحان را چگونه ارزیابی می‌کنند، بدون توجه به ساعت در سر جایم ایستادم تا تمام داوطلبان بیرون بیایند.

برخی از داوطلبان از سختی سوالات ناراحت بودند و بعضی‌های دیگر برایشان اهمیتی نداشت نتیجه امتحان‌شان چگونه خواهد بود، اما در مقابل هم عده‌ای معتقد بودند سوالات کاملا استاندارد بوده و مشکلی نداشتند. 

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه مرداد

گفتنی است؛ با اعلام عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، با بیان اینکه آزمون سراسری به سلامت برگزار شده است، اظهار کرد: فقط در یکی از شهر‌ها سیل آمده که ارتش جمهوری اسلامی برای کمک آمده است و داوطلبان را جابه‌جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان گفت: در هر ۵ گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس، دفترچه دانشجو معلم مختص فرهنگیان توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند، ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است؛ بنابراین در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد ۴ نمره برای داوطلب یا به انتخاب خودشان یا انتخاب سازمان سنجش قابل استفاده است.

پورعباس گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و چند روز پس از آن فرایند انتخاب رشته آغاز می‌شود.



تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود

در ادامه وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم که شاهد رقابت علمی پرشور و نشاط میان داوطلبان در پنج رشته علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم. یکهزار و ۹۱۳ حوزه در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور میزبان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ است.

وی تاکید کرد: تعداد داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت است و در رشته علوم تجربی بیش از سایر رشته‌ها داوطلب داریم، یعنی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در رشته یا یکدیگر رقابت می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تفاوتی که کنکور امسال با کنکور سال گذشته دارد این است که دو نوبت کنکور از نظر زمانی بهم نزدیک هستند، زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف هستیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم طبیعی است این دو نوبت باید فاصله متناسب با هم داشته باشد، ولی امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاصی وجود داشت فاصله برگزاری بین دو کنکور خیلی زیاد نبود و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می‌شود.

وزیر علوم اظهار کرد: با برگزاری ۲ نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌های داوطلبان و خانواده‌های‌شان برطرف شده است همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد و تا دو سال ذخیره می‌شود و می‌توانند بر اساس هر کدام که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند.

زلفی گل گفت: البته نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است.

وی ادامه داد: با انجام این کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور، عدالت آموزشی در انتخاب رشته رعایت می‌شود.



به گزارش آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

 

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه صبح امروز ۶ اردیبهشت آغاز شد و تا فردا ۷ اردیبهشت ادامه دارد؛ بر این اساس صبح امروز رقابت ۵۳۳ هزار و ۳۲۲ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد.

فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نوبت ا‌ول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت پرمتقاضی‌ترین گروه یعنی علوم تجربی پایان می‌پذیرد. نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ روز‌های پنج شنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر با رقابت ۹۵۰ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پشت پرده اتفاقات جالب کنکور ۱۴۰۳؛ از سختی سوالات تا داوطلبی که در جلسه حاضر شد اما آزمون نداد!
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • بازتاب محرومیت سیدحسین حسینی در روزنامه مشهور مارکا
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • سیدحسین در دادسرا فرهنگ و رسانه
  • کاپیتان استقلال با شکایت فراجا به دادسرا رفت
  • حسینی از بازی با فولاد محروم شد
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا