Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین رویداد ملی ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی با شعار "فناوری سلامت، اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سلامت ملی" طی بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این رویداد با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و بخش خصوصی در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی و همسو کردن ظرفیت‌های ناشناخته، در جهت حل مسائل موجود در حوزه سلامت و اقتصاد کشور است.

ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی در تلاش است با شناسایی ایده‌ها و طرح‌های برتر این حوزه و هدایت آن‌ها به سمت جامعه سرمایه‌گذاران کشور، با حمایت مادی و معنوی طرح‌ها و در راستای تجاری‌سازی آن‌ها، گامی مؤثر در مسیر ارتقای سلامت و اقتصاد غذایی کشور بردارد.

ایده‌پردازان و فناوران می‌توانند با مراجعه به تارنمای رویداد به نشانی http://food.ideasbazaar.ir، حداکثر تا پایان آذرماه نسبت به ارسال طرح‌های خود اقدام کنند.

ایده‌بازار امیرکبیر به عنوان کارگزار رسمی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، مسئولیت شناسایی و راهنمایی طرح‌ها به کمیته غذای این دفتر را برعهده دارد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انجمن صنایع غذایی، ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی، اتاق تعاون ایران و بخش خصوصی کشور، حامیان این رویداد هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایده بازار دانشگاه اميركبير نوشیدنی ایده بازار خوراک و نوشیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند

ایتنا - امروزه بسیاری از افراد انواع مختلف نوشیدنی‌ها را بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر سلامت کلیه‌ها می‌نوشند. اما مصرف برخی نوشیدنی‌ها به ویژه در ساعات ابتدایی روز می‌تواند به کلیه آسیب جدی برساند.
چهار نوع نوشیدنی رایج وجود دارد که افراد صبح‌ها مصرف می‌کنند و به طور چشمگیری به سلامت کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

اول، نوشیدنی‌های غنی از کافئین مانند قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی زا. مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش جریان خون و فشار خون می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. همچنین، کافئین باعث تکرار ادرار می شود که ممکن است منجر به کم‌آبی و افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه شود.

دوم، نوشیدنی‌های انرژی‌زا. این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالای کافئین و مواد محرک هستند که منجر به تکرر دفعات مراجعه به دستشویی و کم آبی می شود. این امر به سلامت کلیه ها آسیب می رساند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

سوم، نوشیدنی های گازدار. این نوشیدنی ها غنی از کافئین و شیرین کننده های مصنوعی هستند که خطر کم آبی و تکرر ادرار را افزایش می دهند. این موارد به طور منفی بر سلامت کلیه ها تأثیر گذاشته و خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا می برد.

چهارم، شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده در آبمیوه های بسته بندی و سایر نوشیدنی ها. این مواد باعث می شوند که کلیه ها تلاش بیشتری برای دفع آن ها انجام دهند که در درازمدت به سلامت آن ها آسیب می رساند.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه، آینده‌نگرانه و توجه به نیازهاى روز جامعه
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • حمایت سپاه از ایده‌های جهش تولید و نقش مشارکت مردم