Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:03:14 GMT

رویدادهای استارت‌آپی شهر هوشمند برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۹۰۶

رویدادهای استارت‌آپی شهر هوشمند برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، این نمایشگاه امسال از ۲۲ تا ۲۴ دی ماه در مصلی تهران برگزار می شود و محورهای آن شامل حمل و نقل هوشمند، انرژی هوشمند، تجهیزات و زیرساخت مخابراتی، آموزش و ورزش و امنیت در شهرهای هوشمند، ساختمان های هوشمند و همچنین حوزه سلامت هوشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۲۲ هزار متر برپا می شود و برگزاری پنل های تخصصی در کنار رویداد نوآورانه «استارت‌آپ بتل» و نیز معرفی کسب و کارهای برتر این حوزه از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی نمایشگاه شهر هوشمند در شورای سیاستگذاری نمایشگاه شهر هوشمند با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه گفت: جلسه ای  با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کردیم تا بسته های حمایتی مالی برای متقاضیان شرکت در این نمایشگاه تعریف شود. این بسته ها در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه شهر هوشمند قرار می گیرد و شامل تسهیلاتی برای حضور در پاویون صندوق نوآوری و یا به صورت مستقل است.

وی با بیان اینکه در بخش «استارت‌آپ بتل» یا نبرد استارتاپی نیز شرایطی فراهم شده تا کسب و کارهای این بخش بتوانند حضار را قانع کنند که کسب و کارشان ارزش سرمایه گذاری را دارد، افزود: بخش دیگر نمایشگاه با نام «ریورز پیچ» فعال می شود که در آن از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها خواسته‌ایم که نیازهای خود را به ما اعلام کنند تا آنها را بررسی کرده و برایشان راه‌حل‌هایی ارائه دهیم که تا این لحظه وزارت راه نیازهای خود را اعلام کرده است.

رضائیان گفت: یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه در حوزه استارت‌آپی نیز مربوط به «استارت‌آپ ویکند» است. متاسفانه همواره این مشکل وجود داشته که بعد از آنکه یک ایده ای در نمایشگاهی مطرح شده بعد از مدتی به فراموشی سپرده شده اما برنامه ما این است که سرمایه گذار و یا گروه دولتی که می‌تواند از نتیجه کار استارت‌آپ استفاده کند به استارت‌آپ مربوطه معرفی شود و نتیجه را در طول سال نیز اعلام خواهیم کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه شهر هوشمند با بیان اینکه ثبت نام و رجیستری نمایشگاه به صورت آنلاین و کاملاً هوشمند برمبنای QR کد انجام می شود، افزود: یکی دیگر از رویدادهای این نمایشگاه نیز «کافه سرمایه» نام دارد که به حوزه سرمایه‌گذاری پرداخته و با مشارکت اتاق بازرگانی ایران و تهران برگزار می شود. همچنین در نمایشگاه امسال تورهای دانش آموزی و دانشگاهی خواهیم داشت تا دانش آموزان و دانشجویان با آخرین دستاوردهای حوزه هوشمندسازی در ایران و جهان آشنا شوند.

به گفته وی همچنین بحث زنان در هوشمندسازی و حضور زنان در دومین نمایشگاه شهر هوشمند و بخش «رخ به رخ با نوآوران» با هدف برقراری ارتباطات مستقیم با نوآوران حوزه شهری و با بدنه دولت، از دیگر برنامه های این رویداد است.

کد خبر 4792188 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر هوشمند استارت آپ نوآوری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان اینترنت امنیت اطلاعات فناوری فضایی ربات موبایل فیس بوک فناوری نانو زیست فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایروان در سال 2023 مسابقات قهرمانی اروپا را با موفقیت برگزار کرد و کاراکاس نیز در همین سال جاری میلادی میزبان رقابت های پان امریکا بود. علاوه بر دو رویداد فوق، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2026 نیز به شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین داده شد.
محمد جلود رییس IWF از انتخاب میزبان رویدادهای جهانی در قاره های مختلف دنیا استقبال کرده و انتخاب زودهنگام این دو شهر را موجب ثبات تقویم و برنامه ریزی بهتر برای برگزاری آنها دانست.
با وجود این که سیستم کسب سهمیه برای بازی های المپیک 2028 هنوز مشخص نشده اما در هر صورت، مسابقات جهانی سال 2027، یکی از رویدادهای مهم کسب سهمیه خواهد بود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898980

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر