Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین ذبحی در نشست هم‌اندیشی معاونت حقوقی قوه قضائیه با قضات دیوان عالی کشور و دادگاه های عالی انتظامی قضات اظهار کرد: برخی جریمه‌ها ناچیز هستند. به عنوان مثال جریمه نگهداری از یک ابزار استعمال مواد مخدر بر اساس ماده ۲۰ قانون مجازات، ۲۰ هزار تومان است. این مبلغ جریمه چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات مجازات اسلامی، گفت: اصلاح و به‌روزرسانی قوانین و شناسایی مقررات و دستورالعمل‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

ذبحی ادامه داد: همچنین مقرراتی داریم که اجرای آنها روی زمین مانده است. در سال ۸۹ بر اساس ماده ۴۵، اصلاح فهرست موادمخدر بر عهده مجلس شورای اسلامی بود و در جلسات مختلف مجمع نظام بازنگری و کمیته قوانین به‌روز شد، اما به تصویب نرسید.

وی گفت: این موارد از ضرورت‌هاست و ما باید بازشناسایی در مقررات داشته باشیم‌ و امیدوارم کارگروه‌هایی تشکیل شود تا مقررات سابق و دستورالعمل‌ها در آن مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سابق دادستان کل کشور عنوان کرد: انتظار عمومی نه تنها قوه قضاییه بلکه کشور و نظام حمایت از مدیریت کنونی دستگاه قضایی در اجرای طرح تحول، فسادستیزی، برخورد با جرایم و مفاسد و ارائه خدمات بهینه در کشور است و مهم‌ترین رکن در این مسیر، ایجاد بسترها و ابزار آن تدوین قانون و مقررات است.

کد خبر 468674 برچسب‌ها قوه قضائیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

سید محمد پاک‌مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : مجلس دوازدهم باید برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد.

وی افزود : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

پاک مهر با تاکید براین نکته که مجلس دوازدهم باید برای رفع کمبود پزشک و کادر درمان تلاش کند اظهار داشت : سهم پرداختی از ناحیه بیمه‌ها برای بیماران باید افزایش یابد.

وی افزود : طرح پزشک خانواده، گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی در نظام سلامت است و قاچاق معکوس دارو‌ها به کشور‌های همسایه باید کنترل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تورم در حوزه دارو درمان و هزینه‌های بیمارستانی نباید بر گرده مردم قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • شعار سال جهت حرکت کلی نظام و کشور را مشخص خواهد کرد
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بازنگری در مقررات ملی ساختمان با رویکرد مدیریت مصرف انرژی