Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل ظهر امروز در نشست تخصصی با ائمه جماعات کمیته امداد استان اردبیل گفت: ائمه جماعات نقش بسزایی در ترویج فرهنگ احسان و انفاق در جامعه ایفا می‌کنند که همکاری هر چه بیشتر در پیشبرد اقدامات فرهنگی کمیته امداد موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: تمامی خدمات کمیته امداد استان اردبیل دارای پیوست فرهنگی است که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل همواره نیازمند یاری‌رسانی نیکوکاران هستند که در این عرصه با گسترش و نهادینه‌شدن احسان و نیکوکاری در بین آحاد مختلف مردم می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات و مسائل زندگی آن‌ها باشیم.

دشتی با اشاره به تخصیص ۳۰ درصد از خدمات حمایتی این نهاد به مناطق محروم و مرزنشین، گفت: رسیدگی به مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار داده‌ایم که بر اساس فعالیت‌های گسترده تاکنون بخش قابل توجهی از نیاز‌های ضروری مددجویان ساکن در این مناطق برطرف شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در امسال برای رسیدگی به امور خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و مرزنشین هزینه شده است، افزود: در قالب خدمات معیشتی، تأمین لوازم ضروری زندگی، درمانی و دارویی، مسکن، جهیزیه و سایر نیاز‌های اساسی مددجویان ساکن در مناطق محروم تلاش کرده‌ایم بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ هزار خانوار تحت حمایت در قالب ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق محروم و مرزنشین استان اردبیل سکونت دارند، بیان کرد: بر اساس سیستم نیازسنجی کمیته امداد تمامی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم استان اردبیل برآورد شده که طبق آن به مددجویان خدمات‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد ائمه جماعات فرهنگ احسان خدمات معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا

به گزارش جام جم آنلاین،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا برای جلوگیری از آسیبهای افراد بی حجاب در جامعه بیانیه ای صادر کرد؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
واجب شرعی حجاب، یکی از مهمترین موضوعاتی است که استحکام خانواده و در پی آن استحکام جامعه را تأمین می‌کند و از جمله مواردی است که برای همه لازم الاتباع است.
خدشه دیدن این ضرورت شرعی، بی‌شک تبعات سنگین و تأسف آوری را ایجاد می‌کند و بر همه مؤمنین لازم است برای صیانت از این پرچم افتخار و نشانه مسلمانی، مجاهدت کنند.
گرچه تبیین ضرورت حجاب و ترویج آن در بستر کار فرهنگی یک اولویت است؛ اما نمی‌توان از اقدامات قانونی و حقوقی در مقابله با متعرضان به این واجب الهی صرف‌نظر کرد. اکنون که دور تازه‌ای از برنامه‌های صیانت از عفاف و حجاب در مرحله اجرا قرار گرفته است، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق این قانون، موارد ذیل را مورد تأکید قرار می‌دهد:
بد پوششی و عدم التزام به حجاب اسلامی، علاوه بر اینکه به فرد بی حجاب آسیب می‌رساند، جامعه را نیز در معرض فساد قرار می‌دهد، بنابراین نظام اسلامی نمی‌تواند و نباید در مقابله با این پدیده شوم بی‌تفاوت باشد؛ لذا لازم است همه دستگاه‌ها در اجرای کامل و فراگیر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و بدون اعمال سلیقه، مرّ قانون را اجرا کنند.
دشمنان دین و اندیشه اسلامی، حجاب را یک نماد و پرچم اسلامی می‌دانند و با طرح‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی، فکری و امنیتی به جنگ با آن آمده‌اند. شناخت محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و داشتن برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی‌ها و استفاده قوی و مستحکم از رسانه در تبیین و تأیید اقدامات مجریان قانون بسیار ضروری است.
فرماندهی انتظامی و مجریان قانون، مورد حمایت قطعی مردم، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها هستند و امیدواریم در مواجهه با برخی کاستی‌ها، نقد‌ها منصفانه و مصلحانه باشد تا این قانون الهی به بهترین وجه اجرا شود.
از همه مؤمنین و مؤمنات و ملتزمان به امر حجاب که قاطعانه تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشته‌اند و در مقابله با هجمه سنگین معارضان انقلاب اسلامی در صحنه تبیین و ترویج حجاب و عفاف، فعالانه حضور داشته‌اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم همه مسئولان فرهنگی و اجرایی، این هسته‌های فکری و فرهنگی مجاهد را حمایت کرده و مردمی بودن جریان ترویج پوشش اسلامی را قوّت بخشند.
حجاب، علاوه بر اینکه در اندیشه دینی ما مورد تأکید و وفاق همه مراجع، علماء و اندیشمندان متعهد است و ضروری شریعت بودن آن غیر قابل انکار است، در هویت فرهنگی و تاریخی ما نیز ریشه‌ی عمیقی دارد و در حوادثی، چون حادثه گوهرشاد، خون‌های بسیاری در حفظ و صیانت از آن ریخته شده است. از این رو باید در محافظت از این میراث دینی و هویتی، قاطعانه، عالمانه و مستمر گام برداشت و از اقدامات مقطعی و سطحی اجتناب کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد