Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:37:59 GMT

قاضی‌زاده: ایسنا به وقایع نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۲۱۸

قاضی‌زاده: ایسنا به وقایع نزدیک است

‍‍‍‍‍‍

علی‌اکبر قاضی‌زاده ـ استاد روزنامه‌نگاری ـ در سالروز بیست سالگی ایسنا با آرزوی موفقیت برای این خبرگزاری یادآور می‌شود: می‌گویند روزنامه نگاری دائم رو به کمال است، اما هرگز کمال نمی‌پذیرد. بچه‌های ایسنا هیچ‌وقت خودشان را کامل احساس نکنند. این کار نیاز به آموزش و تجربه همیشگی و دائمی دارد.

این استاد باسابقه روزنامه‌نگاری در سالروز بیست سالگی ایسنا خاطراتش از خبرگزاری دانشجویان ایران را چنین روایت می‌کند: من چون شش سال از سخت‌ترین سال‌های تاریخ معاصر کشورمان (از جنگ تا رحلت حضرت امام(ره)) در ایرنا بودم، تاسیس یک خبرگزاری تازه را اصلا برنمی‌تافتم؛ یعنی چه؟! هر کشوری یک خبرگزاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معنی ندارد یک خبرگزاری دیگر.

فکر می‌کنم دو یا سه سال بعد، بچه‌های ایسنای آن زمان به من تکلیف کردند که بیایم و به بچه‌های ایسنا درس بدهم. یادم است در ساختمانی کهنه که در خیابان شهدای ژاندارمری واقع بود، در سالن خفه‌ی گرم و ناهموار که پله هم نداشت. به هر حال بعد که آمدم و با ایسنا آشنا شدم، حقیقت را بگویم در سال‌های اولیه کارهایتان نه حرفه‌ای بود و نه قابل دفاع. ولی رفته رفته بچه‌ها یاد گرفتند و چیزی که در ایسنا خیلی خیلی من را تحت تاثیر قرار داد، همین تغییر نسل‌ها، تجربه‌های تازه و نگاه‌های تازه بود. زحمت کشیدند. ۲۰ سال‌ مثل برق گذشت. حالا وقتی که به آن برداشت اولم نگاه می‌کنم که گفتم نسبت به یک خبرگزاری تازه حساسیت داشتم، حالا که نمی‌دانم چند تا «...نا» در این کشور پیدا شده، با رضایت و شوق فراوان می‌گویم که ایسنا نسبت یه بقیه سایت‌های خبری که بعدها آمدند، یک سر و گردن از همه بالاتر و حرفه‌ای‌تر است، نزدیک به وقایع است و همیشه وقتی که ما در جشنواره‌ها کارهای عزیزان را بررسی می‌کنیم و نمره می‌دهیم و رتبه می‌دهیم، کارهای ایسنا اصولا از جنس بهتری است.

وی در ادامه برای ایسنا آرزوی موفقیت می‌کند و ادامه می‌دهد: امیدوارم دهه‌های بعد و بعد و بعدتر را بتوانید با حضور یا بدون حضور ما جشن بگیرید و سربلند باشید.

این استاد باسابقه روزنامه‌نگاری در پایان توصیه‌ای برای ایسنایی‌ها دارد و می‌گوید: یک جمله خیلی جالبی در مورد کار روزنامه‌نگاری هست. می‌گویند روزنامه‌نگاری دائم رو به کمال است اما هرگز کمال نمی‌پذیرد. توصیه‌ام به عزیزان من در ایسنا این است که هیچ‌وقت خودشان را کامل احساس نکنند. این کار نیاز به آموزش و تجربه همیشگی و دائمی دارد. توصیه می‌کنم با مردم باشند مترو و اتوبوس سوار شوند، سفر کنند، نمایش و فیلم ببیند و به گالری بروند. دادگاه‌ها را بروند و ببینند. هر جا که مردم هستند، زندگی آنجاست. اگر می‌خواهید برای مردم بنویسید و موفق باشید با مردم زندگی کنید.

فایل تصویری گفته‌های علی اکبر قاضی‌زاده درباره بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا را می‌توانید در در ادامه تماشا کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 20 سالگی ایسنا علی اکبر قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری استان به دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، از سد بوکان ۲۹۶.۵ میلیون متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: از سال آبی ۹۳و ۹۴ تا ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 846466 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  • گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
  • دوقطبی‌سازی بین رهبری و دفتر ایشان؛ حمله روزنامه نزدیک به سپاه به شریعتمداری!
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه به حسین شریعتمداری
  • اعتراض تند روزنامه نزدیک به سپاه به حسین شریعتمداری: القای دوقطبی «آقا و دفتر آقا» خطرناک است /مگر می شود خودسری در دفتر رهبری تا این حد برسد؟
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک