Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:27:18 GMT

بودجه وزارت دفاع ۳۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۲۸۸

بودجه وزارت دفاع ۳۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را صبح امروز (یکشنبه) ۱۷ آذر ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

بودجه وزارت دفاع مصوب سال ۱۳۹۸ رقمی بالغ بر  ۳۸۱,۳۱۰,۴۵۸ میلیون ریال بود که در لایحه پیشنهادی امسال این رقم به  ۴۱۵,۷۵۱,۲۰۳ میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین در بودجه ۹۹ درخواست ۲،۲۶۸،۸۰۸ میلیون ریال بودجه عمرانی برای این وزارخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۹، تقدیمی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، از افزایش ۳۴،۴۴۰،۷۴۵ میلیون ریالی بودجه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حکایت دارد. این در حالی است که بخش‌هایی از بودجه که با ارتقای توان تولید صنایع دفاعی و به طور مشخص به امنیت کشور مربوط است، کاهش محسوسی یافته است.

بر این اساس ارقام ردیف‌های بودجه وزارت دفاع که با امنیت کشور ارتباط دارد، به شرح زیر است:

*ارقام به میلیون ریال است عنوان بودجه رقم مصوب ۹۸ رقم پیشنهادی ۹۹‍ میزان تغییر برنامه ارتقای توان تولید صنایع دفاعی ۵،۹۲۰،۰۰۰ ۳،۱۳۱،۸۱۳ ۲،۷۸۸،۱۸۷- برنامه تامین تجهیزات هوایی دفاعی ۲،۵۹۰،۰۰۰ ۱،۸۳۴،۶۸۰‍ ۷۵۵،۳۲۰- برنامه راهبری و توسعه فناوری خاص ۳۳۷،۰۴۹ ۸۷۸،۳۰۶ ۵۴۱،۲۵۷+ برنامه ساماندهی مرزها ۲۵۵،۹۰۳ ۱۵۹،۰۰۰ ۹۶،۹۰۳- برنامه پژوهش‌های راهبردی ۸۳۰،۰۰۰ ۴۸۹،۰۸۹ ۳۴۰،۹۱۱- برنامه راهبری دفاعی ۱۷،۹۳۰،۰۰۲ ۲۴،۵۹۹،۸۱۰ ۶،۶۶۹،۸۰۸+ برنامه ارتقای قدرت دفاعی ۲۶،۰۴۶،۲۵۰ ۱۰،۰۵۰،۰۲۸ ۱۵،۹۹۶،۲۲۲- کد خبر 4791900 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس جمهور اسلامی ایران وزارت دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودجه دفاعی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ایران وزارت کشور سید اسماعیل موسوی سید عباس عراقچی شورای نگهبان فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری اصلاح طلبان هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی بانک‌ها را موظف به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسیدهای تا پایان ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و استمهال اصل تسهیلات به مدت یک سال کرد.

در بخشنامه شماره ۰۳.۷۲۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آمده است: بدین وسیله بند «ض» تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شرح ذیل ابلاغ می‌شود:

«ض‏‏‏‏- بانک‌های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد (۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال با سررسیدهای تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل، سرمازدگی و خشکسالی با اولویت (متناسب با میزان وام و به صورت فصلی) و بر اساس آئین‌نامه اجرایی تدوین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد اقدام و اصل تسهیلات را به مدت یک‌سال استمهال کنند.

بار مالی ناشی از این بند تا مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل بند «م» ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تضمین و پرداخت خواهد شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر ۶ ماه یک‌بار به کمیسیون‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.»

تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. بر این اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

کد خبر 6062682

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود