Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان منیر السادات سجادیان معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه های پیشرفت جامعه تشویق نوجوانان و عموم مردم به کتاب خواندن است چراکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین و نوجوانان می‌تواند در مقابله با توطئه های دشمنان برای مهم‌ترین قشر این جامعه موثر باشد اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ارتباط مستقیم با رشد شاخص های فرهنگی جامعه دارد، رشد شاخص های فرهنگی می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی محورهای توسعه ای بخش های مختلف کشور مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی یکی از مهمترین نیازهای اساسی جامعه محسوب می شود گفت: در همین راستا روز شنبه 16 آذر ماه مرکز شماره 8 کانون پرورش فکری اصفهان میزبان نوجوانان کتابخوان مراکز فرهنگی هنری اصفهان و کتابخانه تخصصی شهرداری اصفهان بود.

 

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه افزود: این برنامه با حضور سرکار خانم سیاحیان و خانم نکویی از مسئولان بخش تخصصی کتابخانه نوجوان شهرداری اصفهان، فلورا افشار زاده کارشناس مسئول فرهنگی ،رقیه خاکزاد کارشناس فرهنگی کانون استان و خانم شکوفه آقاکثیری از مربیان ادبی که مدیریت جلسه را برعهده داشتند و جمعی از مربیان فرهنگی وادبی کانون استان برگزار شد.

 

منیر السادات سجادیان در ادامه با بیان اینکه در این برنامه کتاب کسی که موهایم را شانه کرد که یکی از آثار منتشر شده توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است با حضور نوجوانان حاضر در جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد افزود: در ابتدای جلسه خانم مژگان کلهر نویسنده کتاب معرفی شد و سپس دیگر کتاب های موجود در قفسه های کانون که توسط این نویسنده به نگارش درآمده است توضیحاتی داده شد.

 

او ادامه داد: سپس به بیان مشخصات ظاهری کتاب کسی که موهایم را شانه کرد پرداخته شد و با نظر اعضاء شرکت کننده در جلسه داستان من و آقای نقاشی نیز مورد بحث و نقد قرار گرفت که اعضاء نظراتشان را در مورد شخصیت پردازی فضای داستان و حس آمیزی کلی که در نثر داستان بیان شده اظهار نظر کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه این اولین جلسه از برنامه مشترک کانون پرورش فکری با کتابخانه های شهر اصفهان بود خاطرنشان شد: برگزاری این گونه از جلسات و گردهمایی نوجوانان زمینه ساز فرهنگ سازی و ترغیب بیش از پیش نوجوانان به کتابخوانی می شود و امیدوارم که این گونه برنامه ها بیشتر برگزار شود و شاهد حضور پررنگتر نوجوانان در این برنامه ها باشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: همایش بزرگ «پهلوان ایرانی» از برنامه‌های شاخصی است که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و هفته فرهنگی اصفهان، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ در میدان امام (ره) برگزار می‌شود.
علیرضا خاکسار افزود: این همایش در راستای توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان آئین کهن ملی و مذهبی ایران برگزار می‌شود.
وی، هدف از توسعه ورزش پهلوانی را آشنایی عموم مردم با این رشته ورزشی دانست و افزود: در همین راستا در ایام سال، همایش‌های شهری در بوستان‌ها و اماکن عمومی شهر برگزار می‌شود تا بستر معرفی این ورزش کهن به عموم مردم فراهم شود.
معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هدف از برگزاری عمومی رویداد‌های ورزش پهلوانی را نهادینه کردن این رشته در فرهنگ عامه برشمرد وگفت: مهمترین رویداد‌هایی که برای توسعه ورزش پهلوانی در نظر داریم در هفته فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود که امسال با هفته فرهنگی اصفهان مصادف شده است.
وی با بیان اینکه رویداد «پیران گود» با محوریت تجلیل از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای روز ۵ اردیبهشت‌ماه در زورخانه دخانیات برگزار شد، گفت: رویداد دیگر این هفته، تجلیل از قهرمانان و نام آوران کشتی استان اصفهان در سال ۱۴٠۲ است که با حضور مسئولان این رشته روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار شهروند برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان