Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری آستان مقدس حسینی در کربلای معلا روز یکشنبه سندی را منتشر کرد که مربوط به سال ۲۰۰۶ است و شامل پاسخ «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر دینی در عراق به یک حاکم سابق عربی در رابطه با «وفاداری شیعیان» است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، در متن پیام آمده است: جناب آقای «محمدحسنی مبارک»، رئیس جمهور محترم جمهوری عربی مصر، درود و رحمت خدا بر شما باد و پس از آن، جمله‌ای را که شما به تلویزیون العربیه گفته‌اید با تعجب بسیار شنیده‌ایم که در آن بیان شده است که وفاداری بیشتر شیعیان عراق و منطقه به کشورهایشان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به معنای به چالش کشیدن میهن پرستی ده‌ها میلیون نفر از مردم این منطقه و تضعیف مواضع شریف آن‌ها در خدمت به میهنشان است.

آیت الله سیستانی با بیان اینکه دیدگاه مبارک، واقعیت‌های تاریخ اخیر و معاصر در اکثر این کشور‌ها مانند عراق، لبنان، کویت و بحرین را نادیده می‌گیرد، گفت:، زیرا چگونه جهاد میلیون‌ها عراقی را در انقلاب ۱۹۲۰ عراق (معروف به ثوره العشرین)، مقابله آن‌ها با اشغالگری انگلیس و دفاع از میهنشان در هر زمان که مورد حمله قرار گرفته است، فراموش می‌کنید. همچنین مقاومت لبنانی‌هایی که بیشتر خاک کشورشان را از چنگ اشغالگران اسرائیلی آزاد کردند و همچنین مقاومت نسل بزرگی از کویتی‌ها در شرایطی که کشورشان در معرض تهاجم و تجاوز قرار گرفته بود و موضع قاطع مردم بحرین در همه‌پرسی استقلال آن را (چگونه فراموش می‌کنید).

در این پیام آمده است: دیدگاه مذکور (دیدگاه حسنی مبارک) حس میهن پرستی رهبران برجسته مذهبی، سیاسی، روشنفکر و فرهنگی را خدشه‌دار می‌کند که نقش مهمی در کشور‌های خود ایفا کرده و به طور مؤثری در آزادی، استقلال و پیشرفت و توسعه آن‌ها نقش داشته‌اند و از فدا کردن هیچ چیز خود در این راه، اعم از جان و مال و خانواده دریغ نکردند.

بر اساس سند مذکور آیت الله سیستانی در این پیام ادامه داد: این یک دیدگاه بسیار خطرناک است به ویژه که در زمانی ارائه شده است که منطقه از شرایط بسیار حساس و پیچیده‌ای عبور می‌کند، جایی که تلاش‌های مداومی برای تکه پاره کردن بیش از یکی از این کشور‌ها با ایجاد جنگ درگیری فرقه‌ای و قومی بین مردم آن بکارگرفته شده و تلاش‌های افراد وفادار که خواهان حفظ وحدت و ثبات کشورشان هستند با موانع مختلفی روبروست.

مرجع عالیقدر دینی عراق افزود: خطرناک‌ترین چیز در مورد این دیدگاه این است که چنین بینشی برای مقابله با میلیون‌ها نفر از مردم این کشور‌ها به گونه‌ای ایجاد شده است که مستلزم کاهش حقوق شهروندی تعیین شده برای آن‌ها چه در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و چه حتی فکری و فرهنگی باشد. همچنین اجرای چنین بینشی فضای مناسبی را برای تنش و درگیری بیشتر ایجاد می‌کند که منجر به خونریزی و بی ثباتی بیشتر می‌شود و این امر مانع توسعه و پیشرفت در کل منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد: ما یقین داریم که داده‌هایی که شما بر اساس آن چنین بینشی دارید، ناقص است و به همین دلیل چنین بینشی نماد دیدگاه‌های موثر رهبری مصر نیست. دیدگاه‌هایی که آن را لایق ایفای نقش مهمی در رسیدگی به بسیاری از پیامد‌های جدی کرده که منطقه شاهد آن است.

آیت الله سیستانی خطاب به رئیس جمهور وقت مصر گفت: ما همچنین نسبت به دغدغه خاطر شما به ثبات کشور‌های منطقه، وحدت فرزندان و انسجام اجتماعی آن‌ها اطمینان داریم و اینکه شما هیچ تلاشی برای رفع ابهام از این اظهارات خود فروگذاری نمی‌کنید.

مقام معظم مرجعیت دینی در عراق این پیام را با دعا برای مصر به پایان رساند و گفت: خداوند مصر و مردم آن را حفظ کند و سلام و رحمت خدا بر شما باد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیعیان عراق آیت الله سیستانی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • اولین گل گری کیهیل در لیگ برتر انگلیس (17 آوریل، 2006) / فیلم
  • پلی به گذشته - آخرین گل دنیس برکمپ با پیراهن آرسنال (2006/4/16) / فیلم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟