Web Analytics Made Easy - Statcounter

انباشت وعده‌ها و برگزاری جلسات و اظهارات تکراری پیرامون طرح ساماندهی دستفروشان سنندج ‌پس از سال‌ها همچنان ادامه داشته و مشخص نیست این روند نامعقول چه زمانی به اتمام می‌رسد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست بررسی ساماندهی دستفروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز در حالی شامگاه شنبه با حضور استاندار در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد که به‌جز رسانه‌های خودی، رسانه‌های مردمی به‌خاطر «انعکاس واقعیت‌ها» به جلسه دعوت نشده بودند!

براساس اخبار منتشره برخی رسانه‌ها، با عرض پوزش به‌جز اظهارات تکراری استاندار و معاون امور عمرانی کردستان، شهردار و رئیس شورای شهر سنندج همچون «اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان از مطالبات جدی مردم است»؛ «وضعیت برخی خیابان‌های مرکزی شهر در شأن مردم سنندج و استان نیست»؛ «فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نیاز اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان است»؛ «وانت‌بارهای دستفروش و افزایش تعداد آنها در معابر مختلف یکی از مشکلات جدی در سطح شهر سنندج است»؛ «شهرداری سنندج آمادگی برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان را دارد»؛ «ساماندهی دست‌فروشان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مطرح است» جلسه برگزار شده، جز هزینه؛ خروجی دیگری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی همه وعده‌های مسئولان متولی که تا پیش از این به شهروندان داده شده، عملاً روی زمین باقی مانده و هیچ تأثیری در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان سطح شهر نداشته و از سویی دیگر طرح این اظهارات کلیشه‌ای و تکراری صرفاً حالت توصیفی داشته چراکه همه مردم نیز همچون مسئولان، خواستار ساماندهی دستفروشان هستند.

اظهارات مطرح‌شده این جلسه تا حدی تکرای و بی‌ثمر بوده که بهمن مرادنیا استاندار کردستان صراحتاً اعلام کرده «ساماندهی دست‌فروشان از جمله مسائلی است که بارها پیرامون آن جلسات برگزار شده و باید شهرداری و اعضای شورای شهر با رسانه‌ها یک ارتباط جدی برقرار کرده و حتماً رسانه‌ها پای کار بیایند.

استاندار کردستان در حالی به شهرداری و شورای شهر واقعیت‌ها را گوشزده کرده که خود آنان از حضور برخی رسانه‌های مردمی فراری‌ند چراکه تحمل شنیدن واقعیت‌ها و نقد به ناتوانی در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان در سطح شهر سنندج را نداشته و تنها کسانی را به جلسه دعوت کرده که از انعکاس مطالبات واقعی مردم چشم‌پوشی و همانند یک روابط‌عمومی سکوت اختیار کرده‌اند.

اعتراف تلخ شهردار سنندج به ناتوانی‌اش در ساماندهی دستفروشانادامه پیگیری‌های تسنیم|گسترش بی‌سابقه دستفروشی در سنندج؛ ناتوانی شهردار در ساماندهی معضل+تصاویرادامه پیگیری‌های تسنیم|قلب سنندج در تسخیر «دستفروشان» و «طرح ساماندهی» مدفون در شهرداری

خبرنگار تسنیم دلیل گزینشی دعوت کردن رسانه‌ها و خروجی این جلسه را را از متولی برگزاری پیگیری کرده که در ادامه، مشروح اظهارات قابل تأمل رئیس شورای شهر سنندج از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به این سؤال که چرا خبرنگاران این رسانه را به جلسه دعوت نکرده بودید، اظهار کرد: کی دعوت کرده، نمی‌دانم، مسئول دفترم دعوت کرده، آدمی محتاط و محافظه‌کار است، جرأت نداشتیم!

وی در پاسخ به این سؤال که وعده ساماندهی دستفروشان به کجا رسید؟ گفت: شهرداری وظایف خود را برای اجرای این طرح انجام داده و به شورای تأمین سپرده شده است.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: از خبرنگار تسنیم انتظار می‌رود گفت‌وگویی با فرمانده انتظامی استان درباره طرح ساماندهی دستفروشان داشته باشد؛ آنها مخالف ساماندهی دستفروشان نیستند اما معمولاً اظهار کرده که طرح به‌موقع و شسته و رفته باشد و طرحی اداری می‌خواهند که آن هم مقدور نیست!

این اظهارات در حالی مطرح شده که شهردار سنندج نیز در 15 تیرماه امسال بعد از گذشت دو سال، که نه تنها اقدامی عملی در جهت تحقق ساماندهی دستفروشان انجام نداده بلکه در قبال آن هم از خود سلب مسئولیت کرده و توپ این معضل را در زمین شورای تامین استان انداخت.

شریعتی نیز در پاسخ به گفته خبرنگار تسنیم که شهرداری در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان ناتوان است، واکنش نشان داد و باز هم توپ را به زمین شورای تامین استان انداخت و گفت: شهرداری برنامه ارائه داده و در مرحله اول برنامه‌ها در شورای تامین و ترافیک شهرستان مطرح و صورتجلسه امضاء و زمانیکه به مرحله اجرا درآمد، «سرهنگ نادری» رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان حاضر به همکاری نشد و فرمانده سابق انتظامی شهرستان سنندج نیز صراحتاً اعلام کرد تا زمانیکه دستفروشان راضی نشوند، همکاری نمی‌کنیم.

رئیس شورای شهر سنندج مدعی شد که در حال حاضر نیز اجرای طرح ساماندهی دستفروشان به شورای تامین استان ارجاع داده شده و آنان نیز ایرادات طرح را مجدداً به شورای تامین شهرستان اعلام کرده تا رفع شود.

وی بیان کرد: بنده از این تربیون با قاطعیت اعلام کرده که اگر به شهرداری اجازه اجرای طرح ساماندهی داده شود، دستفروشان ساماندهی می‌شوند؛ گرچه شاید در مکان روزبازارها با مشکل مواجه باشیم اما طرح علمی، پخته و قابل اجراست.

به گزارش تسنیم؛ اگر شهرداری و شورای شهر سنندج احساس کرده که با گزینشی دعوت کردن رسانه‌ها، خبرنگاران تسنیم از پیگیری و انعکاس مطالبات مردم و مشکلات شهری دست کشیده، کاملاً بیراهه و اشتباه فکر کرده و به متولیان این حوزه پیشنهاد می‌شود به‌جای برگزاری جلسات بی‌ثمر و صرف چای و شیرینی، چاره‌ای اساسی برای حل مشکلات شهر و ساماندهی دستفروشان بیندیشند.  

خبرنگار تسنیم در گزارش بعدی، ادعای شهردار و رئیس شورای شهر سنندج پیرامون موضوع ساماندهی دستفروشان را از اعضای محترم شورای تامین استان پیگیری کرده و واقعیت‌ها به اطلاع عموم مردم رسانده می‌شود.

در ادامه وضعیت و جولان دستفروشان در شهر سنندج به تصویر کشیده شده تا خود شهروندان قضاوت کنند.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سیدجمال سجادی پور با بیان اینکه یکی از نقاط حادثه خیز در بلوار بسیج است که به طور مداوم شاهد تصادفات در این بلوار هستیم گفت: برای کاهش تصادف در بلوار بسیج ایجاد سرعتکاه و یا حذف بریدگی در دستور کار شورای ترافیک باشد.


در این جلسه نقاط اعلامی توسط پلیس راهور مورد طرح و بررسی قرارگرفت و مقرر شد؛ پلیس راهور، نقاط حادثه خیز را تکمیل و جهت بررسی و اعلام نظر نهایی درجلسه شورای ترافیک مطرح نماید.


در این جلسه بر آموزش و فرهنگ سازی ترافیک و اولویت رفع نقاط حادثه خیز و پیگیری مصوبات جلسات سال گذشته و تامین پارکینگ ماشین سنگین تاکید شد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت در سنندج