Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:15:09 GMT

تولید دستگاه پزشکی ویدئو لارینگوسکوپ در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۵۷۷

محققان پارک علم و فناوری اردبیل برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و تولید دستگاه پزشکی ویدئو لارینگوسکوپ شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم پور، رییس پارک علم و فناوری اردبیل در این خصوص گفت: این دستگاه توسط دامون نوری حصار، عضو بنیاد ملی نخبگان و دکترعلی محمدیان اردی متخصص بیهوشی و فلوشیپ درد و مهدی ابراهیم خلیلی کارشناس بیهوشی طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه پس از سه سال تحقیق و تفحص توسط اعضای شرکت تولیدکننده آن، توانست مجوزهای لازم جهت تولید انبوه را اخذ کند.

مزیت دستگاه لارینگوسکوپ استفاده ایمن و مطمئن از سوی پزشکان و پیشگیری از مرگ احتمالی مصدومان به دلیل خطاهای دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این دستگاه خطاهای موجود در دستگاه‌های مشابه لارینگوسکوپ را به صفر رسانده و جایگزین دستگاه‌های مشابه خارجی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارك علم و فناوري اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت  در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی توصیه کرده‌اند و هر کاری که به مردم سپرده شود بی تردید به بهترین شکل ممکن نتیجه می‌دهد و به طور قطع نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی بی‌بدیل است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری و تلاش در جهت تحقق آن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که مسئولان را به بهبود وضعیت اقتصادی عموم جامعه سفارش می‌کنند و هر ساله نیز این مهم را با نامگذاری سال در قالب شعار تاکید می‌کنند.

وی اقتصاد را به عنوان ستون فقرات هر کشوری دانست و گفت: در صورتی که اقتصاد کشور بهبود پیدا کند بی‌تردید بسیاری از مشکلات هم حل خواهند شد، بر همین اساس مسئولان باید برای بهبود وضعیت اقتصادی گام بلندی بردارند.

واگذاری اقتصاد کشور به دستگاه‌های دولتی مشکل‌گشا نیست

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه واگذاری اقتصاد کشور به دستگاه‌های مختلف دولتی آن گونه که باید در حد حل مسائل نیست، افزود: دستگاه‌های دولتی طی سال‌های گذشته گام‌هایی را برای رونق اقتصادی برداشته‌اند اما در حد انتظار نبوده است، بنابراین مشارکت مردمی یعنی حضور گسترده آنان در تمام امور اقتصادی کشور الزامی است.

وی در ادامه به نقش بانک‌ها به عنوان تسهیلگری در تحقق شعار سال جدید پرداخت و گفت: بانک‌ها در کنار سایر دستگاه‌های دولتی که قرار است صدور مجوز تسهیل رونق کسب و کارها را داشته باشند باید در تحقق شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» گام بلندی بردارند.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه با افزایش تولید شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود، خاطرنشان کرد: صنایع مختلف از بنگاه‌های تولیدی ۳ الی ۴ نفره گرفته تا بنگاه‌های تولیدی ۱۰ الی ۱۱ نفره می‌توانند در امور تولیدی مشارکت کنند.

محسنی بندپی یادآور شد: رونق تولید و اشتغال، مسیری برای حل مشکل مسکن و ازدواج جوانان خواهد شد و کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

وی در ادامه خطاب به مدیران و مسئولان کشور افزود: متولیان امر باید در حد امکان مسیر همکاری مردم را در تولید فراهم کرده و مسئولان اجرایی برای صدور مجوز بنگاه‌های تولیدی امکانات لازم را فراهم کنند تا شعار سال محقق شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موانع مشارکت مردم در تولید، ابراز کرد: بیشتر موانعی که در این زمینه وجود دارد باید به واسطه دو قوه مجریه و مقننه رفع شود هم چنین باید قوانین تصویب شده در جهت سهولت صدور مجوزها اجرایی شود اما مهمتر از آن نظارت بر اجرای این قوانین است.

همکاری نکردن بانک‌ها در تسهیلات به بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی

محسنی بندپی تاکید کرد: طی سال گذشته بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور همکاری لازم را نداشتند با وجود اینکه نمایندگان در مجلس منابع خوبی برای پرداخت انواع تسهیلات در نظر گرفتند اما متاسفانه بانک‌ها و دستگاه‌های متولی برای صدور مجوزها تمام قد پای کار نیامدند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون «جهش تولید» قوانینی را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مصوب کردند، گفت: دستگاه‌ها آن گونه که باید در میدان عمل پا به عرصه نگذاشته‌اند، قطعا هم در قانونگذاری و هم در نظارت بر اجرا و اعمال قانون، مجلس می‌تواند گام‌های موثری در رفع مشکلات اقتصادی کشور بردارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • زمین خواری ۳۰۰۰ میلیاردی در گیلان / دستگاه قضایی مقابل آن ایستاد
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • ببینید | چرا اعمال انسان باقی می ماند؟!
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود