Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:02:48 GMT

مبنای قانون مدیریت بحران بر پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۶۳۴

مبنای قانون مدیریت بحران بر پیشگیری است

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز یکشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان که در محل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: این قانون ظرفیت مناسبی را به وجود آورده تا با ساز و کاری علمی از توان دانشگاه‌ها و متخصصانی که در این بخش تجارب دارند برای تهیه آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل های خاص این قانون استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت بحران با توجه به قانون جدید، بر اساس پیشگیری از حوادث است، افزود: قانونگذار هم با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، موضوع پیشگیری را مورد تاکید قرار داده است.

نجار ادامه داد: ایران در زمینه پرداخت خسارت و مقابله با سیل تجارب ارزنده‌ای کسب کرده و خواسته سازمان مدیریت بحران از دستگاه‌های اجرایی کشور، مستندسازی این تجارب است.

وی با مقایسه مدیریت بحران و مسایل مربوط به پدافند غیرعامل افزود:موضوع پدافند در ارتباط با تهدیدات دشمن است و بحث بحران یک موضوع کاملا متفاوت است که انتظار می‌رود مسئولان و به ویژه فرماندارن این ۲ موضوع را جدا از یکدیگر ببینند.معاون وزیر کشور به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران اشاره کرد و گفت:

وی گفت: پیشگیری در استان خوزستان که معمولا با انواع حوادث غیرمترقبه روبه‌رو است باید با جدیت دنبال شود تا منجر به کاهش خسارت‌ها شود.

برآورد ۳۵۰ میلیارد ریالی خسارات سیل در کشور

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده نشان دهنده این است که غیر از مشکلات اعتباراتی، روند بازسازی مناطق آسیب دیده خوزستان با چالش جدی رو به رو نیست.

نجار، با اشاره به اینکه برآورد اولیه وزارت کشور در جمع بندی سیل کشور مبلغی بالغ بر ۳۵۰هزار میلیارد ریال بود، افزود: نیمی از این برآورد به صورت تسهیلات و نیم دیگر به شکل کمک‌ بدون عوض درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پرداخت خسارت‌ها از منابع صندوق توسعه ملی با حمایت رهبر معظم انقلاب محقق شده است، گفت: مساعدت‌ ایشان در اختصاص منابع و همچنین دستورات و فرامین صادره به پیشرفت بازسازی مناطق سیل زده کمک بسیار زیادی کرده است.

درخواست تخصیص منابع مالی برای جبران خسارت ها پیگیری می‌شود

نجار، بر پیگیری خواسته‌های دستگاه های اجرایی خوزستان و برخی فرمانداران برای ادامه کار بازسازی تاکید کرد و ادامه داد: بخشی از خواسته‌ها به ویژه در زمینه جابه جایی منابع موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چنین درخواست هایی آیا قابلیت اجرایی شدن را دارند یا خیر؟

وی پرداخت خسارت‌ها در بخش کشاورزی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه برای استان خوزستان ۲هزار میلیارد ریال باقی مانده که باید در این حوزه تخصیص داده شود.

به گفته وی، این موضوع از جمله مواردی است که از سوی سازمان مدیریت بحران کشور مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا ۵۰ درصد باقی مانده خسارت ها نیز پرداخت شود.

وی به فرآیند تعیین خسارت زمین های کشاورزی اشاره کرد و افزود: نمایندگان پژوهشگاه فضایی کشور به عنوان یکی از متولیان تعیین خسارت باید در خوزستان حضور پیدا کنند تا موارد اختلافی در حوزه خسارات شفاف و مشکلات ناشی از آن برطرف شود.

نجار ادامه داد: در بحث تعمیر و احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده بر اساس گزارشی که ارایه شد، روند مناسبی را در خوزستان شاهد هستیم.

جابه‌جایی واحدهای آسیب‌دیده در مناطق آلوده مسجدسلیمان

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به خسارت‌های ناشی از زلزله مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات آغاز شده و علاوه بر این، کار جابه جایی برخی از واحدهای مسکونی در مناطق آلوده به نفت و گاز این شهر نیز انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور افزود: در این زمینه وزارت نفت اعتبارات ویژه‌ای را درنظر گرفته که بخشی از آن با موافقت وزیر قرار است از طریق فروش زمین و ساختمان‌های این وزارتخانه در مسجدسلیمان تامین شود.

۱۷ تیر ۹۸ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را در شمال خوزستان لرزاند که کانون آن در منطقه گلگیر این شهرستان بود؛ در این زمین لرزه ۱۵۳ نفر مصدوم شدند و یک نفر بر اثر سکته جان باخت.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش کشاورزی سیل قانون مدیریت بحران نفت و گاز قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به وقوع زمین لرزه ای در دقایقی پیش در بخش مرزن آباد چالوس گفت: این بلای طبیعی طبق گزارش های دریافتی تاکنون خسارتی نداشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله سه ریشتری، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در عرض جغرافیایی ۳۶.۴۰۵ و طول ۵۱.۳۲۰ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در بخش مرزن آباد چالوس رخ داده است.

حسینعلی محمدی شیر کلایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه در مورد این زمین لرزه در گفت و گویی گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی جانی و مالی ناشی از زلزله در این بخش از توابع شهرستان چالوس از سوی مسوولان محلی دریافت نشده است.

محمدی شیر کلایی اظهار کرد: با این وجود بررسی های کارشناسی از سوی نیروهای مدیریت بحران در منطقه ادامه دارد و چنانچه گزارشی از میزان خسارت های احتمالی برسد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود اینکه زمین لرزه بیش از سه ریشتری در زمان یاد شده پس لرزه هایی به همراه نداشت، اما نیروهای مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت وقوع خسارت بتوانند کمک رسانی به خسارت دیدگان احتمالی داشته باشند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در مسیر جاده پرتردد کرج چالوس محدوده کندوان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم