Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:21:12 GMT

آیا امیر قطر به شبکه الجزیره پیامی ارسال کرده است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۱۵

آیا امیر قطر به شبکه الجزیره پیامی ارسال کرده است؟

«عبدالخالق عبدالله» استاد دانشگاه و مشاور سابق «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی چندی پیش با انتشار توئیتی مدعی شد که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ارسال نامه ای شدیداللحن به شبکه خبری الجزیره خواستار پوشش حوادث با رویکرد عقلانی و رعایت اصول حرفه ای شده است.

۴ کشور محاصره کننده قطر (عربستان، امرات، بحرین و مصر) بارها شبکه خبری الجزیره را به رعایت نکردن اصول حرفه ای و تخریب بی اساس مخالفان دوحه از جمله ریاض و ابوظبی متهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آغاز محاصره قطر در ۵ خرداد ۱۳۹۶، بسته شدن شبکه خبری الجزیره یکی از شروط ۱۳ گانه عربستان و متحدانش برای از سرگیری روابط با دوحه اعلام شد.

در مقابل نیز «جمال ریان» تحلیلگر سیاسی و گوینده شبکه خبری الجزیره با انتشار توئیتی به سخنان مشاور سابق ولیعهد ابوظبی واکنش نشان داد و گفت که ادعاها درخصوص ارسال نامه از سوی امیر قطر به الجزیره از اساس کذب است.

وی افزود: الجزیره تمام اصول حرفه ای را رعایت می کند و هیچ گونه توصیه ای را از بیرون دریافت نمی کند و همواره «ترس از خدا» مدنظر بوده است.

در روزهای اخیر و در آستانه چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس صحبت ها درخصوص پایان بحران سیاسی میان اعضای این شورا قوت گرفته و نشانه هایی مبنی بر آب شدن یخ روابط قطر با کشورهای محاصره کننده آن شنیده و دیده می شود.

پیش از این روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از سفر محرمانه «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر به ریاض و دستیابی به توافقاتی میان دو کشور خبر داده بود. شیخ محمد البته ترجیح داده در خصوص این سفر سکوت کند.

از سوی دیگر قطر در خصوص یکی از نگرانی های عربستان و متحدانش یعنی ارتباط با «اخوان المسلمین» واکنش نشان داده است؛ وزیر خارجه قطر در این خصوص در نشست اخیر گفت و گوهای مدیترانه ای گفته است که ما از اسلام سیاسی و جنبش اخوان المسلمین حمایت نمی کنیم، بلکه حمایت مان از ملت ها، نه احزاب سیاسی است.

اعلام موضعی که کارشناسان آن را یک گام دیگر برای بهبود روابط دوحه و ریاض قلمداد کرده اند.

برگزاری بیست و چهارمین جام فوتبال خلیج فارس در قطر و شرکت همه کشورها از جمله عربستان، امارات و بحرین را می توان نشانه ای دیگر در بهبود روابط کشورهای متخاصم جنوب خلیج فارس دانست؛ همچنین قرار است امشب (یکشنبه) و در فینال این مسابقات میان تیم های ملی عربستان و بحرین، امیر قطر جوایز و کاپ قهرمانی را اهدا کند.

حال باید دید روابط میان قطر و محاصره کنندگان آن پس از دو سال و نیم و وضع ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط در ایستگاه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض به مقصد حل و فصل خواهد رسید  یا این بحران بیش از پیش انسجام درونی خلیج فارس نشینان را متزلزل خواهد کرد.

برچسب‌ها بحرین شبکه الجزیره قطر تحریم قطر امارات‌ متحده ‌عربی عربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین شبکه الجزیره قطر تحریم قطر امارات متحده عربی عربستان بحرین شبکه الجزیره قطر تحریم قطر امارات متحده عربی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • بازگشت اسد به دنیای عرب