Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:26:55 GMT

اجرای طرح پایلوت تامین علوفه دام در فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۱۷

اجرای طرح پایلوت تامین علوفه دام در فارس

ایسنا/فارس معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس با اشاره به تامین بخشی از علوفه دام از خارج کشور، از طرح پایلوت تامین علوفه دام خبر داد که بر روی گیاهان مختلف کار شده است.

محسن بذرافشان یکشنبه ۱۷ آذر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه تولید خوراک دام و طیور در داخل کشور با هدف تولید محصول سالم و کاهش مصرف آنتی بیوتیک مدنظر است، بیان کرد: این شیوه نیز برای پرورش مرغ تخم گذار و جوجه گوشتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به افزایش عملکرد مرکبات به ویژه لیمو با هدف کاهش مصرف کود، عنوان کرد: این آزمایشات انجام شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

بذر افشان با تاکید بر استفاده از مواد زیستی و بیولوژیک در تولید محصولات گفت: امسال ۲۹ رقم مختلف گندم، جو، ذرت، کلزا، پنبه و... در سطح کشور معرفی کردیم.

او با اشاره به انجام ۲۵۰ مورد نمونه برداری و بازدید از کودهای تولیدی در سطح استان، خاطرنشان کرد: همچنین ۵.۲ میلیون اصله نهال برای باغات جدید بررسی  و ۴۵ هزار تن بذر گواهی شده انجام شده است.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس نیز گفت:آموزش رسالت اصلی مرکز تحقیقات، کشاورزی و منابع طبیعی فارس است که  بر چند محور آب، اشتغال زایی، حفظ محیط زیست و امنیت غذایی و محصول گواهی شده است. 

آرمان بخشی خاطرنشان کرد: در سه حیطه تربیت و آموزش در رشته‌های کشاورزی مدنظر است و بعد از ۱۴ سال پیگیری واحد آموزش علی آباد در شهرستان پاسارگاد به صورت شبانه روزی به عنوان برند ملی سال گذشته احیا و در رشته‌های امور زراعی و دامی هنرستان شبانه روزی دارد.

معاون مرکز تحقیقات کشاورزی فارس با اشاره به قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: این اجازه به مرکز تحققیات داده شده که هیچ دانشجویی بدون دوره کارآموزی فارغ‌التحصیل نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش علوفه دام فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.


علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

دیگر خبرها

  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه