Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@01:41:48 GMT

عوارض خودرو‌های فرسوده افزایش پیدا خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۴۳

در جلسه علنی عصر امروز یکشنبه ماده ۶ لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مجلس تصویب شد.

اخبار سیاسی- طبق این مصوبه عوارضی به شرح زیر دریافت و حسب مورد به حساب شهرداری و دهیاری واریز می‌شود:

۱. نیروی انتظامی موظف است نسبت به دریافت ۱۰ درصد از تعرفه، صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی به عنوان عوارض اقدام و به حساب شهرداری محل واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیت در داخل کشور با وسایل نقلیه هوایی، زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می‌کنند مکلفند پنج درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد (صورت – حساب) حسب مورد به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز کنند.

۳. کلیه خودرو‌های سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها مشمول عوارض سالانه اعم از تولید داخلی یا وارداتی حسب مورد معادل سه در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا سه در هزار مجموعه ارزش گمرکی و حقوق ورودی می‌باشند. مالکان وسائط نقلیه مکلفند عوارض سالانه هر سال را تا پایان همان سال پرداخت کنند.

تبصره۱. عوارض موضوع این ماده در مورد خودرو‌های با عمر بیش از ۲۰ سال به استثنای خودرو‌های گازسوز به ازای سپری شدن هر سال (تا مدت ۱۰ سال) به میزان سالانه ۱۰ درصد و حداکثر تا ۱۰۰ درصد عوارض افزایش می‌یابد.

تبصره۲. وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) مکلف است با ایجاد سامانه الکترونیک متمرکز عوارض سالانه وسائط نقلیه امکان پرداخت و صدور الکترونیکی مفاصا حساب عوارض وسائط نقلیه را برای مالکان و استعلام برخط (آنلاین) میزان عوارض پرداخت نشده مربوط به وسائط نقلیه را برای نیروی انتظامی و دفاتر اسناد رسمی فراهم کند. عوارض مذکور مستقیما به حساب شهرداری و یا دهیاری محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است واریز می‌شود.

تبصره۳. ثبت سند انتقال وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی یا تغییر پلاک توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منوط به تسویه عوارض مربوط به وسایل نقلیه مورد معامله متعلق به انتقال دهنده و انتقال گیرنده می‌باشد.

تبصره۴. پرداخت عوارض موضوع این ماده هر سال حداکثر تا نیمه اول همان سال موجب برخورداری از تخفیف به میزان ۱۰ درصد می‌شود.

تبصره ۵. پرداخت عوارض موضوع این ماده پس از موعد مقرر مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد عوارض سالیانه به ازای هر ماه نسبت به مدت تاخیر می‌شود.

تبصره۶. چنانچه مالک یا مالکان خودرو‌های سبک، سنگین و موتورسیکلت از پرداخت عوارض موضوع این ماده به مدت سه سال از سال مالکیت خودداری کنند نیروی انتظامی موظف است بر اساس فهرست اعلامی وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) نسبت توقف وسایل نقلیه مزبور تا پرداخت بدهی اقدام کند.

تبصره۷. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است اطلاعات مورد نیاز وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) را در خصوص ارائه خدمات و سرویس‌های مرتبط با وسیله نقلیه واگذار کند.

تبصره۸. مالکان مکلفند عوارض سالیانه خودرو بر اساس قیمت‌های مندرج در جداولی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌شود را محاسبه و پرداخت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری ها عوارض عوارض خودروهای فرسوده شهرداری ها مجلس شوراى اسلامى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است

دختری ست جوان، چند سال است که پدرش را از دست داده و در کنار مادرش زندگی می کند.ایشان در کودکی به دلیل سهل انگاری وریختن آب جوش  روی دست ها و اندکی از بدن و صورتش دچار سوختگی شده است،چندین سال است تحت درمان می باشد  و با کمک دیگران چندین بار نیز جراحی است در حال حاضر نیاز به ادامه  درمان و خرید مجدد پماد و دارو دارد اما به دلیل نداشتن هزینه نمیتواند درمان را ادامه دهد.

مادر ایشان نیز به بیماری دیابت مبتلا است و برای هر بار خرید دارو بیش از 700 هزار تومان نیاز دارد

مورد دوم:دختر متاهل این خانواده است که به بیماری سلیاک مبتلا شده است و نیاز به مواد غذایی خاص دارد ایشان به دلیل مشکلات روده و معده مدام تحت نظر می باشد و نیاز به دارو و برای پیشگیری از بیماری سلیاک باید مواد غذایی خاصی بخرد.همسرش کارگر است و نمی‌تواند هزینه درمان را تامین کند و نیاز به کمک مالی دارند.

پرداخت انلاین خیریه نسیم وصال

شماره کارت بانک ملت : ۶۱۰۴۳۳۷۸۱۱۴۱۶۲۳۷
شماره حساب بانک ملت: ۵۸۹۸۷۷۱۴۶۵
شماره کارت بانک ملی: 6037997599156198
شماره حساب بانک ملی:  0219934010000
شماره شبا: IR310120020000005898771465  

کد دستوری پرداخت: #52520*6655*

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • نقش مهم مارینا گرانووسکایا در تخلف‌ مالی چلسی؛ کسر امتیاز در کمین آبی‌ها
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی روزانه ۱۰ درصد افزایش یافت
  • هر خودرو بعد از چندسال فرسوده می‌شود؟