Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:02:54 GMT

مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۶۷

مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات دولت نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردتذکر یک نماینده به«حاجی‌میرزایی» درباره پرداخت معوقات معلمانروحانی: مسیر صحیحی در اقتصاد کشور شروع شده است/می‌دانیم مردم در سختی هستند و قدرت خریدشان کاهش یافته است

هیئت وزیران در جلسه 3 آذر 1398 به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد.

مطابق این تصویب‌نامه، رتبه‌بندی به مفهوم فرآیند تعیین رتبه‌های پنج‌گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان اطلاق می‌شود.

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

بر اساس نظام رتبه‌بندی، سنجش صلاحیت معلمان طبق شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام می‌شود. شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل، شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن و شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) براساس آزمون‌های الکترونیکی می‌شود.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط مربوط، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع این تصویب‌نامه برخوردار شوند.

هم‌چنین، به منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می‌نمایند، به ازای هر سال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه کسب می‌کنند مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کمتر از 90 درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل (100) و (50) امتیاز ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

افزون بر این، به منظور نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه و شناخت مزایا، موانع و مشکلات مربوط، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور تشکیل می‌شود تا ظرف یک سال، بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهد و راهکارهای پیشنهادی را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط از طریق وزارت آموزش و پرورش به هیئت وزیران ارائه نماید.

گفتنی است، این تصویب‌نامه از تاریخ 1 مهر 1398 لازم الاجرا است.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رتبه‌بندی معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بهزادفر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بخش نامه‌ای در قالب تدوین سند با محوریت استانداران ابلاغ کردند.

وی در ادامه افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی با محوریت شعار سال با توجه به شاخص‌های رشد، گسترش نقش آفرینی پارک‌های علم و فناوری، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناوری‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه تهیه شناسنامه دستگاه‌های اجرایی با هدف ساماندهی امکانات، منابع مالی و سرمایه‌های انسانی باید تهیه شود، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی نقش و جایگاه خود را برای تحقق شعار سال تعریف کنند.

بهزادفر خاطر نشان کرد: تهیه بسته‌های اجرایی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ضروری است در این بسته سیاست‌ها، اقدامات و پروژه‌ها تعریف خواهد شد.

کد خبر 6081932

دیگر خبرها

  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳