Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تحویل بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی سهم شورای عالیه حوزه‌های علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و... در حالی مشخص شد که بیشتر آنها با افزایش بودجه در قیاس با سال گذسته مواجهه شده‌اند اما در این بین بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با کاهش ۸۰ درصدی مواجهه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دولت در لایحه‌ای که یکشنبه ۱۷ آذر ماه به مجلس تقدیم کرد، براساس آن میان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی، شورای عالی حوزه‌های علمیه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات، مجمع‌ جهانی تقریب مذاهب اسلامی  و... مشخص شده است.

*برآورد بودجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است.

*برآورد بودجه سازمان تبلیغات اسلامی  ۲,۰۰۸,۰۰۰ میلیون ریال است که از میان زیرمجموعه‌های آن، سهم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی( ۲۰۷,۰۶۰ میلیون ریال)، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه( ۲۹۵,۰۰۰  میلیون ریال)، مرکز رسیدگی به امور مساجد  (۳۱۰,۰۰۰ میلیون ریال)، ستاد اقامه نماز( ۱۶۰,۰۰۰ میلیون ریال)، موسسه دایره‌المعارف فقه اسلامی( ۵۰,۰۰۰ میلیون ریال) است.

*برآورد بودجه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ۱۴۶,۱۳۶ میلیون ریال پیش بینی شده است.

*برآورد بودجه شورای عالی حوزه‌های علمیه  ۳,۴۵۰,۰۰۰ میلیون ریال است.

*برآورد بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ۷,۹۹۶,۰۰۰ میلیون ریال و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر  ۳۱۵,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

*برآورد بودجه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی  ۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. پرداخت بودجه قرآن اتفاقی است که از سال ۱۳۹۰ باهدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور آغاز شده و سال گذشته برآورد بودجه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان بود و امسال ۲۰ میلیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شده و با کاهش ۸۰ درصدی روبه رو بوده است.

*برآورد بودجه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران   ۱,۹۲۰,۰۰۰ میلیون ریال در بودجه سال ۹۹ برآورد شده است.

* برآورد بودجه جامعه‌المصطفی العالمیه ۳,۰۸۷,۱۹۱ میلیون ریال و دانشگاه امام صادق(ع) ۱۳۲,۹۲۵ میلیون ریال پیشنهاد شده است.

*برآورد بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  ۲,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال در این بین بودجه‌های پیش‌بینی شده برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۳۲۰,۰۰۰ میلیون ریال)، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ( ۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال)، دانشگاه اهل بیت(ع) ۱۱۱,۷۷۵ میلیون ریال، دانشگاه مذاهب اسلامی(۱۹۴,۲۵۰ میلیون ریال) برآورد شده است.

*برآورد بودجه سال ۹۹ سازمان اوقاف و امور خیریه ۵۳۸,۶۰۰ میلیون ریال است که در این میان دانشگاه علوم و معارف قرآنی (۳۳۹,۲۵۰ میلیون ریال) سازمان اوقاف و امور خیریه - حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت کمک به معیشت روحانیون (۱,۲۲۰,۰۰۰ میلیون ریال) از این بودجه سهم خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه بودجه سال 99 نماز قرآن کريم حوزه علمیه قم سازمان تبلیغات اسلامی سازمان اوقاف وامور خیریه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع مجمع تقریب مذاهب اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است